Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 24. 2. 2021 svátek má Matěj, Matyáš

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Hry
17
Adam Novosad
16. leden 2021, 13:52
Čas čtení: 2:42

Udělali jsme Witchera 3, nějak to vyjde. Rozhovory s vývojáři hry Cyberpunk 2077 dokazují hrozivé přesčasy a směšné platy

Detailní pohled do nitra vývoje Cyberpunku 2077 ukazuje konflikty, tlak od managementu i nesplnitelné cíle.

Adam Novosad
16. leden 2021, 13:52
Čas čtení: 2:42
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek

Kritika polského studia CD Projekt Red, které v prosinci uvedlo svou dlouho očekávanou hru Cyberpunk 2077, jen tak neutichne. Hráči okamžitě zjistili, že hra je plná chyb, vypadá nedokončeně a neobsahuje množství slibovaných funkcí, které studio během vývoje slibovalo.

 

Šéf studia Marcin Iwiński proto nahrál video, ve kterém se hráčům omlouvá a vysvětluje, jak vývojáře limitovala starší technika v minulé generaci herních konzolí, ale i tlak očekávání veřejnosti.

 

Veřejnost na video zareagovala celkem kladně a hodnota akcií CD Projekt Red narostla o několik procent, ale novinář Jason Schreier z Bloombergu nyní zveřejnil svůj článek, v němž vyzpovídal dohromady více než 20 současných a bývalých zaměstnanců herního studia. Pod podmínkou anonymity mu popsali, jak vývoj probíhal ve skutečnosti, co od nich vyžadovali manažeři a jaké směšné platy měli mnozí z nich.

 

 

 

Vytvořili jsme Witchera 3, nějak to bude fungovat

Ačkoliv hru studio oznámilo v roce 2012, podle vývojářů se na ní začalo pracovat až v roce 2016. Nejenže si studio umínilo, že vyvine hru, ale i samotný herní engine, na kterém bude fungovat. Jeden z vývojářů v rozhovoru řekl, že práce na hře připomínala cestu vlakem, před který někdo zároveň pokládá kolejnice.

 

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1736 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Už od 79.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš číst i tyto články
Markéta o paranoidní schizofrenii: Radila jsem americkému prezidentovi, jak má bojovat proti Afghánistánu (Rozhovor)Markéta o paranoidní schizofrenii: Radila jsem americkému prezidentovi, jak má bojovat proti Afghánistánu (Rozhovor)
Dvanáct let v kuse nebyl střízlivý, dnes se závislostí pomáhá druhým. Marek Landa je sedm let abstinentem (Rozhovor)Dvanáct let v kuse nebyl střízlivý, dnes se závislostí pomáhá druhým. Marek Landa je sedm let abstinentem (Rozhovor)
Proč Wanda a Vision mluvili s diváky jako Deadpool? Kdo je ve skutečnosti Agnes a co znamenal tajemný konec epizody?Proč Wanda a Vision mluvili s diváky jako Deadpool? Kdo je ve skutečnosti Agnes a co znamenal tajemný konec epizody?
VÍCE

Velká část víry ve vývojáře ze strany managementu prý byla založena na „magii“, kterou studio získalo díky hře Witcher 3. Když se v úvodních fázích vývoje někdo zeptal, jak chtějí všechny součásti hry vytvořit, kolega prý jen konstatoval: „Vytvořili jsme Witcher 3, nějak to bude fungovat“.

 

Manažeři také slibovali, že vývojáři nebudou muset pracovat přesčasy, ale opak byl pravdou. V jednom případě vývojář přesčasy odmítl, tak mu manažer řekl, že je to v pořádku, ale tyto zmeškané hodiny budou muset odpracovat ostatní členové jeho týmu. A nebylo ničím výjimečným, pokud lidé pracovali i 13 hodin denně.

 

 

Výplata 700 dolarů měsíčně 

Dobře na tom nebylo ani platové ohodnocení. Ačkoliv CD Projekt Red sliboval, že 10 procent ze zisku rozdělí mezi zaměstnance, jeden z vývojářů Adrian Jakubiak v rozhovoru přiznal, že v roce 2015 jako tester vydělal kolem 400 dolarů měsíčně. O tři roky později jako juniorský programátor vydělával 700 dolarů měsíčně. V té době už přitom studio naplno pracovalo na Cyberpunku 2077.

 

Management podle vývojářů zoufale toužil po co nejrychlejším vydání, ale nakonec souhlasil s několika odklady do doby, kdy společnosti představily novou generaci konzolí. Šéfové prý chtěli vydat hru na dosluhující konzole a počítače a zanedlouho rovnou i na novou generaci Playstation 5 a Xbox Series X.

 

Falešné demo pro veřejnost

Přesto měli od počátku vývoje v roce 2016 zaměstnanci o dva roky později v rukou téměř jen demo verzi, kterou ukazovali fanouškům a novinářům na konferencích. Vývojáři nyní přiznávají, že demo verze byla převážně falešná, chyběla v ní řada herních mechanik, které hra měla obsahovat, a promarnili na jeho přípravě dlouhé měsíce. Ty mohli raději věnovat vývoji samotné hry.

 

Mezi vývojáři a managementem vznikaly konflikty, které přispívaly k tomu, že mezi více než 500 zaměstnanci pracujícími na Cyberpunku 2077 neexistovala v rámci týmů příliš velká souhra.

 

 

Vývojáři prý často pracovali na stejných funkcích, jaké již jiný tým naprogramoval, a když studio najalo dodatečné pracovní síly ze zahraničí, polští vývojáři prý často na skupinových poradách mluvili polsky místo toho, aby používali angličtinu.

 

Nestávalo se to jen mimo pracovní aktivity, ale údajně přímo během toho, kdy se zaměstnanci na schůzích radili, jak dál v jednotlivých fázích vývoje postupovat. Jakoby část polských vývojářů neměla zájem o pomoc ze zahraničí, avšak místní síly nestačily na komplexnost celého titulu.

 

Bude hra jednou oblíbená? 

Nikdo tak momentálně netuší, jak dlouho bude studiu trvat, než hru opraví a transformuje do takového stavu, že se bude moci bez problémů vrátit do obchodu pro Playstation a fanouškům se napraví znechucení z nedokončeného produktu, který CD Projekt Red začal prodávat.

 

Opravné aktualizace mají přicházet koncem ledna a pak v následujících týdnech, a tak bude zajímavé sledovat, zda se Cyberpunku 2077 podaří napravit si reputaci, nebo navždy zůstane poskvrněna.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Zdroj: bloomberg.comNáhledový obrázek: CD Projekt Red Tagy: CD PROJEKT RED, Cyberpunk 2077, cyberpunk
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Sdílet
Uložit Uložené
Sdílet Sdílet článek
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.