Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Refresher Česko
Otevřít v aplikaci Refresher
Stáhnout
X
23. srpna 2018 15:41
Čas čtení 17:43
Adam Smeták Antonín Havlík

Tvůrci Bubeníka a princezny: Kazma s námi nemá nic společného, 82 milionů není konečná částka a provedení teaseru bylo záměrné

REFRESHER
Uložit Uložené

Uveřejněný teaser byl podle tvrzení tvůrců součástí marketingové kampaně.

Když jsme před týdnem psali o ukázkách k chystané pohádce z česko-britské produkce, nečekali jsme, že vzbudí takový zájem čtenářského publika.

Diskuze vyvolal především předpokládaný rozpočet 82 milionů korun, který neodpovídal podobě ukázky. Ta vypadala jako výplod amatérských filmařů, nikoli jako teaser k filmu, který má mít premiéru ve 28 zemích světa.

Zarážel nás ale fakt, že na projektu spolupracovala taková jména jako Karel Gott, Jiřina Bohdalová, Jakub Kohák nebo zvukař Jiří Klenka ověnčený dvěma Českými lvy.

Při podrobnějším zkoumání pozadí vzniku filmu a lidí, kteří za ním stojí, se nad projektem vyrojily další otazníky, a tak jsme se rozhodli zkontaktovat samotné autory pohádky, aby nám prozradili, co od jejich filmu můžeme očekávat, a odmítli spekulace, že se jedná o podvod, tunel nebo vtip.


Pro začátek bychom chtěli, abyste se nám představili. Jaká je vaše pozice na filmu?
Alex Vladimír Pieter: Já jsem autor celého projektu. Jsem zodpovědný za celý vizuál, za umělecké ztvárnění. Jsme klasický start-upový projekt, takže jsme se spojili s Petrem, se kterým mám suprovou spolupráci. Důvěřujeme si a každý máme své silné stránky v jiném oboru. Petr má na starosti stránku marketingovou, obchodní a já tu kreativní. Z toho důvodu dělám i režii a napsal jsem scénář.

A vaše role na projektu?

Petr Brych: V podstatě to za mě řekl Alex. Řeším obchod. To znamená – jednání s partnery, s investory, řeším logistické věci, studia, komunikaci s hvězdami, které pro nás pracují, kooperace, sladění časů, všechno, co je potřeba. Chceme do toho dát maximum, je to naše srdcová záležitost, takže mě velmi baví takové ty podvodné články, které píší, že to je podvod. Myslím si, že by se asi Karel Gott a jiné hvězdy pod podvod nikdy nepodepsaly. My dneska můžeme říci, že otazníky to vzbudilo a jsme rádi, že se o nás ví. A věříme, že nás čeká jen úspěch. 

Alex: Ještě bych představil firmu Angels Pictures. Jak jste psali, je to firma založená v listopadu v Londýně. Byla založena v Londýně a je to právní osoba Ltd., protože, nikdo za hranicemi neslyší z hlediska obchodní prestiže na s.r.o. Tohle byla vyloženě podmínka našich obchodních partnerů – film je totiž v britsko-české koprodukci – že musí být založena firma s touto právní subjektivitou, která bude produkovat tento film.

A proč jste se vůbec rozhodli natočit film? 

Alex: To je jednoduché, protože já bych pro své děti udělal cokoli. A tady prvotní myšlenka byla, že chci natočit film pro své děti. Klasický tatík, který chce pro své děti udělat cokoli. Ale hned další následná myšlenka byla, proč by to nemohlo být prospěšné i pro ostatní děti. A odtud pramenila myšlenka s těmi 4 procenty. Já jsem se s tím ještě nesetkal, že by někdo v rámci tržeb okamžitě dal 4 procenta z filmu sám za sebe na pomoc dětem. To byl impuls, proč jsme chtěli dělat film.

A v jaké fázi se váš film nyní nachází?

Alex: Teď je to tak zhruba ve 35–40 procentech natáčení a je pro nás prvořadá ta anglická verze. Nicméně, vzhledem k tomu, že jsme oba Češi, tak jdeme formou, že se musí všechno překládat, pak se to musí přizpůsobit jejich humoru, jejich dialogům. Ale my to tady děláme tou formou, že de facto s herci nahráváme v podobě rozhlasové hry a obraz vzniká až následně na dabing. Takže všechny tyto složky se vyrábějí nezávisle na sobě.

Kolik toho máte už nadabovaného?

Alex: Myslím, že tak 20 procent. Zároveň s tím neustále probíhají jednání s hvězdami, protože my máme zásadu, že vždycky chceme spolupracovat s jedničkou na trhu. Až teprve, když se nedomluvíme s ní, tak sejdeme v pyramidě o žebříček níž a zařídíme se jinak. Všechna ta jednání jsou na dlouhé lokty. Když si všimnete, tak máme fakt to nejlepší, co tady v Čechách jde na dabing sehnat. A my to samé chceme i v LA, v New Yorku, v Londýně, protože tu anglickou verzi můžete poskládat takhle, takže fakt jednáme s velkými jmény, ale dokud není nic podepsáno, tak se to nebude zveřejňovat.

A jak dlouho už na filmu děláte? 

Alex: Já už pět let. Ale takto reálně, že se povedlo sehnat partnery, kteří do toho půjdou, že se nabral celý tým, který to zrealizuje – cca tak rok. 

Petr: No, tak 10, 11 měsíců.

Pořád platí zimní premiéra? 

Petr: Přáli bychom si to, je to o partnerech. Peníze přibývají postupně. Rádi bychom, jak nám všichni v Čechách napsali, utratili 80 milionů. To bych je chtěl vidět těch 80 milionů tady v kufříku, to by se nám daleko lépe pracovalo. Jsme start-up a ty peníze vám přicházejí postupně, to znamená, že i ti partneři k nám přistupují a máme nějaký harmonogram, jaký partner chce do filmu vstoupit v jakém stádiu.

Alex: Tam k tomu číslu – těch 82 milionů, to je normálně rozpočet na film, vzniklý v rámci pre-produkce, oficiální rozpočet.

Petr: Ještě bez kampaně.

Alex: No, jasně. Každý rozpočet filmu je celosvětově vždy udávaný jen za tyto věci, nikdy tam nejsou náklady na propagaci, ale my z toho důvodu, že nemáme co skrývat – ona totiž běžná praxe studií je, že rozpočet se zveřejní až v případě, že film je komerčně úspěšný – tak jsme to normálně dali do našeho profilu na IMDb, kde si ověřují všechna fakta, protože tam nelze udělat, že si tam každý dá, že si natočí film. To je náročný a prověřovaný proces…

… Tady bych vám do toho skočil, protože vám tam svítí, že rozpočet je 100 korun. 

Alex: Jak sto korun?
Petr: Nesvítí, to jsem někde viděl, že se tam někdo proklikal… 

… Já vám to klidně ukáži. Na oficiálním IMDb účtu vašeho filmu, kde předtím bylo 82 milionů, je ve současnosti 100 korun, což nesedí s tím, jak říkáte, že jde o složitý proces.

Alex: No, nevím. 

Jak je možné, že to najednou je 100 korun? 

Alex: Tam, když si zadáváte film, tak to zadáváte jako firma, která produkuje ten film, takže mi je záhadou a budu kontaktovat IMDb, jak se tam toto stalo, protože nikdo jiný, kromě nás…

(ukazuji profil filmu IMDb s uvedeným budgetem 100 Kč)

Alex: Děkuji vám za upozornění.

Jak vám to někdo mohl změnit? 

Alex: Nevím, fakt nevím. Děkuji vám za upozornění, prošetřím to a určitě zjednám nápravu. Objeví se tam zase to samé, co předtím. 


Po rozhovoru autoři částku na IMDb opravili na 82 milionů. Později nám dali vědět, že údaj byl bez jejich zásahu opět změněn. Tentokrát na miliardu. V tuto chvíli čekají na vyjádření a sjednání nápravy od samotného IMDb.

Tvůrci Bubeníka a princezny: Kazma s námi nemá nic společného, 82 milionů není konečná částka a provedení teaseru bylo záměrné
Zdroj: Imdb.com


A mohu se zeptat, jaká bude finální částka i s marketingem a se vším všudy? 

Alex: A jak my to můžeme v tuto chvíli říct, když nemáme natočený film.

A nějaký odhad, strategii, plán dopředu? 

Alex: Všechna tato čísla i od všech filmů vám neobsahují náklady na reklamu, které stejně přicházejí v definitivní podobě až třeba poslední tři měsíce před premiérou. 

Petr: Ještě v návaznosti na distributora, který to bude dávat do kina. Záleží ještě, jaký filmový partner se s vámi spojí. To všechno to ovlivní. Ta částka je reálná. Jestli se to možná někomu zdá, nebo ne…

Celému internetu…

Alex: Ale to my jsme rádi. Zkuste se vžít do toho, že chcete, aby o vás bylo slyšet. Tak prostě hodíte nadsázkový teaser. 

A jak vás to napadlo, takový teaser udělat?

Petr: Hold musíte mít dobré PR pracovníky. V době rozhovoru pro Seznam jsme měli 201 tisíc zhlédnutí, v době tohoto rozhovoru s vámi už máme 330 tisíc zhlédnutí. To si myslíme že je úspěšná kampaň, nemyslíte?

My jsme slyšeli v rozhovoru s vámi, že vám to poradil nějaký kolega. 

Petr: Kolega Jeremy. My jsme tým lidí a jsme věcem otevření. Když se kouknete na ta jména jako Jiří Klenka nebo Jakub Kohák, tak já mám dalších X velkých jmen, která kdybych vám teď řekl, tak vám spadne brada, myslím další zajímavé lidi, kteří jsou s námi v kontaktu. Ano, ale na druhou stranu, jak se to pak začne týkat rodiny a urážek a dalších věcí, tak to už se mě týká osobně a mrzí mě to. Když někdo bude hodnotit moji práci, tak to může říct až po té premiéře, že se to nepovedlo, že nikomu se to nelíbí. Ale když někdo píše o mně, už v tuto chvíli, kdy film není hotový, že jsem podvodník, těžko se s tím smiřuji, že takové to hold v Čechách je.

Ale to jste po tom teaseru, který jste vydali, mohli čekat. 

Petr: Ale to jo, proto to tak říkám, že to takhle v té branži je. Já to neberu nějak katastroficky.

Alex: Já vám řeknu, jak k tomu došlo. Já jsem na tom tratný 20 liber, protože na jedné naší bouřlivé točné jsme se ve třech i s Jeremym sešli a říkali jsme si, jak nejlépe propagovat ten film. Protože jsem fakt optimista a nemám mindráky, tak jsem si řekl: „Pojďme to udělat na tom, že jsme první na světě, kdo dá na pomoc dětem peníze z tržeb sami za sebe, protože nikdo jiný do toho s námi nechtěl jít.“ Máme tam Karla Gotta a tak, ale právě tady ten Jeremy navrhl Spite and Envy marketing, což je vlastně marketingová strategie založená zášti a závisti. Na tom je založený marketing, který má v návaznosti několik bodů, které musíte dodržet, které vám pak řeknu.

Tvůrci Bubeníka a princezny: Kazma s námi nemá nic společného, 82 milionů není konečná částka a provedení teaseru bylo záměrné
Zdroj: Angels Pictures Ltd.

Věděli dabéři o tom, že jde jen o marketingový tah? Věděli, že ten film nebude vypadat jako to, co jste prezentovali v teaseru? 

Alex: Já jsem vám teď říkal, že se to dabuje jako rozhlasová hra.

To vím, ale my jsme na jedné reportáži viděli, že jste jim ukazovali mediakity a v těch byly postavy v takové podobě, v jaké jsou v tom teaseru. 

Alex: Ano, ale ten teaser je takto udělaný, tam nemáte žádný rozdíl v ničem jiném než v motion capture a lip syncu. Jen jediná věc, kterou stačilo poupravit, byla vizuální stránka těch animací. Všechno ostatní je tam děláno s nejlepším vědomím. A jediná tato stránka celku stačila k tomu, aby to zabodovalo na této cílovce.

Takže nikdo neměl tušení, že film bude vypadat jinak než ten teaser? 

Alex: Ne, nikdo. A ještě vám to dopovím, protože on přišel s touto myšlenkou a nezávisle na tom jsem si vzpomněl, že na Seznamu, v pořadu „Kam to bude?“, mluvil pan Karel Janeček o studii Gallupova ústavu, kde bylo řečeno, že 25 procent lidí jsou aktivní škodiči. A ještě tam dopověděl, že v Čechách to bude ještě horší. Takže my jsme se toho chytli. Sázka zněla tak, že nevyjdou více než dva články. A my jsme s tím vyběhli 6. srpna v pondělí. Celou dobu nic a pak přišla sobota a neděle a už to nabralo efekt. Já jsem přišel o 20 liber, ale daleko horší zjištění je, kolik je těch škodičů a těch závistivců a těch, kdo jsou ovládaní negací. Někteří nám tam diskutují tři dny v kuse.

Jestli těch škodičů je 25 procent, tak proč jste se raději nezaměřili na zbylých 75?

Alex: Co nám tady vytýkáte? Že jsme měli špatnou kampaň?

To není výtka, to je otázka. 

Alex: Vždyť pro nás to bylo naprosto úžasný.

Kampaň je očividně dobrá, ale nebudou si teď lidé spojovat váš film s tím, že jste vydali nějakou ukázku, která vypadala špatně? 

Alex: Nic v takto velkém projektu není děláno bezdůvodně. Veškerou amatérštinu vám lidé smetou. Takže to, že prostě to tady takto zafungovalo, tato neotřelá marketingová strategie, tak není náš problém. Pro nás je to jen super. A co nám chcete teď vytýkat, že máme dělat něco jiného?

To není výtka, to je otázka. Sami říkáte, že 25 procent jsou škarohlídi a zbytek ne. Tak ti co nejsou, jsou přeci větší skupina. 

Alex: Nám se povedlo vzbudit zájem ohromné části diváků. O nás teď ví 90 procent, 100 procent lidí. My tady řešíme u rozhovoru jen ty negace a neřešíme i ty kladné ohlasy, kterých jsou mraky, že mě zastavují lidé na ulici a říkají, že nám fandí. Víte, kolik lidí to vidělo ? Kolika lidem jsme to pouštěli? Kolik dětí to už hodnotilo a říkaly, že se jim to líbí.  A je to hlavně pro děti a ty neřeší detaily v tuto chvíli. Děti budou hlavní soudci té pohádky.

Ten teaser vypadá takto a vy říkáte, že to bude v jiné podobě, co se týče grafiky nebo motion capture. Jenom toto bude ta změna, nebo modely postav budou vypadat stejně?

Petr: No, to se nechte překvapit. 

Necháme. 

Alex: Víte co, všude máte orientaci na cíl. Náš cíl byl: Teaser je produkt, který má vzbudit zájem. Teď mi řekněte: Vzbudil?

Bezesporu. 

Alex: My jsme si zajistili výběhové místo pro trailer, který opravdu bude podle mě fakt nejsledovanější a nejhodnocenější v dějinách.

A bude stejně takto kontroverzní? 

Alex: Jasně. Sami vidíte, že se snažíme věci dělat trošku jinak. 

Tvůrci Bubeníka a princezny: Kazma s námi nemá nic společného, 82 milionů není konečná částka a provedení teaseru bylo záměrné
Zdroj: Angels Pictures Ltd.

Je ambiciózní, že chcete film odpremiérovat ve 28 nebo 26 zemích světa. Bude to v Česku česky a v ostatních zemích anglicky, nebo v každé zemi bude mít vlastní dabing?

Alex: Jsme film hlavně pro děti, tak vždy všude bude dabing. Nikde vám nefungují titulky. Na to chodí děti, které neumí číst, neumí psát. V každé té zemi opravdu bude dabing. Ale zase na druhou stranu nemusíte dělat v Anglii anglický dabing, v Americe americký, v Austrálii australský (smích).

Upřímně, když máte nyní 35 procent hotovo, premiéra má být v zimě a ještě musíte sehnat všechny ty dabéry ve 28 zemích, tak asi není reálné, aby to opravdu vyšlo.

Petr: To znamená hodně práce.  

Alex: My už jsme slyšeli takovýchto odhadů opravdu mraky a já říkám: „Nechte si to, udělejte si svůj vlastní film podle svých poznatků, podle svých odhadů, není nic snadnějšího.“ Mně se fakt sny plní. A doopravdy, když bych měl poslouchat každého radílka, co si o tom kdo myslí, tak v životě nic neuděláte…

Já vám neradím, já se vás ptám, jestli to je reálné.

Alex: Vy jste řekl, že to není reálné, ale to je váš názor. 

To je můj názor.

Alex: Na to má každý právo. Já vám říkám to, že my fakt máme udělaný celý koncept, je to přesně naskládáno do etap, které mají své termíny, které mají své deadliny a prostě vychází nám to z toho. Nás to šíleně baví, takže fakt nabíráme veškeré síly, abychom to odpremiérovali v zimě.

Ale na Unii filmových distributorů váš film není uvedený. 

Alex: Ale to není povinnost. Proč nám tady furt říkáte takovéhle věci. My děláme film jinak a děláme ho po svém. My ho neděláme podle vás.

Petr: Někde jsme četli, že: „Oni to nemají na ČSFD a mají to jenom na tom a tom.“

Ale je rozdíl mít film uvedený na ČSFD a neuvedený v Unii filmových distributorů.  

Petr: To ne, já to dávám jako příklad. My nejsme povinni vůbec se nějak svěřovat, kooperovat s tím či tamtím. Navíc, mě se fakt osobně dotýká, v návaznosti na filmové fondy, že ze mě někdo dělá podvodníka, že jsme vytunelovali nějaké fondy.

To ani ne, jen to vzbuzuje otazníky. 

Petr: Jestli vzbuzuje… Ale ti lidé to říkají nahlas jako fakt. 

No jasně, ale ti lidé po tom budou pídit přece. Lidi to bude zajímat. 

Alex: Ale na to má každý právo. Ať si každý dělá, co chce, když tím neublíží nikomu jinému.

Otazníky vzbuzuje i to, že my nevíme, kdo na tom filmu dělá kromě vás dvou, třech dabérů a dvou zvukařů. 

Alex: A proč my se vám máme zpovídat.

Protože ten film není vůbec transparentní. Já nevím třeba, kdo je v Angels Pictures kromě vás. 

Petr: Já bych to na chvíli přerušil z animovaného do hraného, protože žiji v tomto státě, slavíme 100 let republiky, máme osmičkové datumy. Já jsem teprve pár dní zpět, zaznamenal reklamu na film Dubček. Také hned nehodnotím, např. že nevím, kolik peněz to stálo, kolik lidí měli ve štábu, kdo je za tím nápadem přijít s tímto filmem.

To si můžete dohledat.

Petr: Já fakt nevím, nenapadlo mě se zatím po tom pídit a navíc to pak veřejně dodatečně zveřejňovat. Viděl jsem tam i zajímavé herce, zaujalo mě to a říkal jsem si, že si musím najít čas, zjistit si pro mě, jak to je, co to je, kde to vzali, jak to bylo inspirované, protože Dubček nám byl ve škole prezentován jinak jako kontroverzní osoba. Ale že bych šel tak daleko, že si sednu domů a budu říkat: „Kde na to vzali prachy, kde a jak to vytvářeli…“

Asi neměli tak účinný teaser, jako máte vy.

Petr: Je to možné.

Tvůrci Bubeníka a princezny: Kazma s námi nemá nic společného, 82 milionů není konečná částka a provedení teaseru bylo záměrné
Zdroj: Angels Pictures Ltd.

Ale u nich bychom to našli. U vás to nenajdeme. 

Alex: Ale proč my bychom to říkali. My jsme normální start-upový projekt. 

Protože to vypadá hrozně divně. 

Alex: Ale to je zase váš názor. 

To není můj názor, to je fakt. Z tvůrců jste známí jen vy dva a dva zvukaři, které jste vybrali na tendru v Londýně, a tři dabéři.

Alex: A u každého filmu nejdříve představíte celý štáb? Chlapi, prosím vás, když tak si zjistěte něco o tom, jak se natáčí filmy, a pak pojďme jednat.

My se vás ptáme, abyste nám to vysvětlili. 

Alex: Kvůli tomuhle jděte do školy a tam si sedněte. Ale my nemáme čas vás tady učit tyhle základní věci.

Ale to nás nemusíte učit. My to hlavně ani nechceme. 

Alex: Já vám říkám, proč my se vám máme zpovídat…

Protože děláme rozhovor. Pokud je to pro vás soukromé, tak to řekněte a můžeme přejít k jiné otázce. 

Alex: To je soukromý projekt. Z žádného fondu. Ta naše cílovka je pro partnery tak zajímavá, že opravdu nepotřebujeme jít žádat peníze do fondu, tak kde je problém. Tak si počkejte na produkt.

My si počkáme. Ale jenom chceme, abyste to lidem osvětlili, aby vám věřili, že jo, byl to vtip a nemáme co skrývat. 

Alex: Vy budete vysvětlovat fór? Vám se povede fór a vy ho budete ještě vysvětlovat?

Ale fór většinou nebývá projekt, který bude ve 28 zemích a stál desítky milionů.

Petr: No to ne, to je v podstatě jen nějaké nadzvednutí pokličky, abyste rozbíhali trh, abyste vzbudili zájem. Aby se o tom psalo.

Alex: Ale hlavně to nikoho nezajímá. Každého zajímá produkt.

Petr: A bude se rozhodovat, až bude na té premiéře.

Zajímá to nás i naše čtenáře. 

Petr: Já se zeptám vás. Řekněte mi, po setkání s námi… Jaký máte pocit teď, po tom rozhovoru? Do jaké míry vás to uklidní, neuklidní. A řeknu to na rovinu: Mám dnes i jiné hodnoty. Starám se sám o těžce nemocnou manželku. Jsem normální, obyčejný člověk, žiji obyčejný život. Nikdy jsem nikoho nepodvedl. Řeším si svou práci, která baví mě. Už více jak 20 let dělám byznys a obchod. Známe se s Alexem dlouho, jsme přátelé, ten projekt jsme rozjeli tak, že to chceme dotáhnout do zdárného konce, s tím nejlepším svědomím. 

Alex: A ten film bude. Bez ohledu na to, co si kdo myslí... Tady v tomto Spite and Envy marketingu máte určité návaznosti, takže to předpokládá, že vypnete komentáře, hodnocení na YouTube, nemůžete mít žádnou prezentaci na sociálních sítích a vaši nejbližší vám volají a vy máte nutkání jim to říct, ale tím by se to třeba někde profláklo. Tam by stačil jeden jediný tweet. Pak se to proflákne a už to je zkažené.

Ale vy jste to sami osobně prozradili v Seznam zprávách dva dny poté, co se rozjel tady ten vzruch. 

Petr: Ale nám stačilo už těch 200 tisíc zhlédnutí. To se doslova takhle otřásl trh. 

Alex: To bylo vyvrcholení a udělali jsme to exkluzivně pro Seznam. Tam se to odhalilo z toho důvodu, protože vezměte si, jakou má sledovanost Seznam. My kdybychom tohle odhalení udělali kdekoli jinde…

Tvůrci Bubeníka a princezny: Kazma s námi nemá nic společného, 82 milionů není konečná částka a provedení teaseru bylo záměrné
Zdroj: Angels Pictures Ltd.

Mně přijde, že vás štve, že lidé jsou naštvaní, že to pomlouvají a podobně. Vy jste mi i napsal, že ten článek byl nelichotivý, ale to je přeci to, co jste chtěli. 

Petr: No jasně, ale ono, víte, záleží, do jaké míry vy posoudíte práci a do jaké míry vy otočíte fakta. My jsme neutratili nikde 82 milionů. To je ve všech komentářích u všech článků, a jestli někdo neumí číst, co znamená rozpočet a co znamená utratit, tak kde to jsme.  

Alex: Dneska Jeremymu už říkáme PR Guru. Protože tohle se opravdu povedlo.

Takže v listopadu můžeme čekat trailer, který bude seriózní? 

Alex: No úplně normální. Ale hlavně ten trailer obsahuje záběry z filmu, teaser neobsahuje záběry z filmu. Takže my jsme se strašně nařehtali s kolegy, když vyšly ty články. Tak oni říkali: „Hele, my nejenže budeme první na světě se 4 procenty na pomoc dětem, ale my budeme první na světě, kterým na základě teaseru okamžitě všichni ohodnotili film bez znalosti příběhu, bez jediné minuty z reálného filmu.“ 

Petr: Už dokonce predikují tržby, že bude nula. 

A můžete prozradit, kde jste vzali ty peníze? Proč vám je někdo poskytl, když nemáte žádné zkušenosti? Vy jste byl herec a režíroval jste dva krátké filmy, ale nemáte za sebou žádný takto velký projekt, že by do vás někdo nasypal desítky milionů. 

Alex: Protože nám věří. Ale vy v takovémhle projektu, abyste jej mohl dělat, to musíte každý den třikrát někomu dokazovat. Ale tomu, kdo dává své peníze. Ti lidé nám věří, protože my jsme je přesvědčili naší vizí a naší prezentací, tím, co chceme dokázat. A kdybychom my plácali nějaké nesmysly, tak nás okamžitě pošlou ven a nazdar. Každá tahle schůzka začíná půlhodinovým testováním. Tak vám pokládají otázky, které vám zodpoví jen člověk, který se v tomto pohybuje, má v tom jasno a ví, která bije. A pokud byste v nich vzbudil dojem, že to je amatérština, nikdo vám nedá ani korunu. A pro doplnění vašich informací: 15 let tuzemské a zahraniční praxe v oboru reklamy, filmu – herecká i tvůrčí, účast v mnoha soutěžích – 2 ocenění, studentské filmy v rámci studia režie na FAMO v Písku (přerušené), poté 3 roky castingový režisér pro obsazování do tuzemských a zahraničních filmů, reklam, reality shows, TV seriálů. Film Bubeník a princezna bude mým celovečerním debutem, proto také platí, že musíte neustále dokazovat vaši odbornost a že na to máte...

Tvůrci Bubeníka a princezny: Kazma s námi nemá nic společného, 82 milionů není konečná částka a provedení teaseru bylo záměrné
Zdroj: Angels Pictures Ltd.

A můžete prozradit nějakého investora?

Alex: Ale teď jsme zase u toho. Počkejte si na výsledný produkt. Tohle je všechno irelevantní.

Takže neprozradíte. 

Alex: A proč bychom měli? 

Petr: Máme nějaké investory, mecenáše, fungují. 

Alex: Jinak, abych vám to přiblížil, tak z britské strany to bude tak zhruba 70 procent prostředků, zhruba tak 25 procent tady z Čech a 5 procent procent jsou ostatní země.  

Petr: Ještě ale musíš říci, že to není dogma, že se to třeba ještě zvrtne, že ty další země, které máme na chvostu, které pro nás nejsou číslo jedna, tak se to může změnit. 

Alex: K těm 82 milionům jsme došli v rámci preprodukce. Když si děláte hospodářský plán na celý budget filmu. Ale už teď fakt víme, protože jednáme s velkými jmény venku, že se to bude navyšovat. Takže to nebude těch 82 milionů, bude to víc.  

Petr: To kdybychom jenom měli prozradit nebo zmínit nějaké firmy, tak to si myslím, že to bude zase pro lidi fór, že by se tloukli do hlavy. Tak oni oslovili toho a toho a proč? 

Alex: Dokud to není podepsané… Chovejme se profesionálně. My nebudeme dávat žádná jména, žádné plácanice předem. 

Právě že, kdybyste řekli, že tento člověk nám přispěl 80 milionů, tak by to hned vypadalo důvěryhodně. 

Alex: Mně uniká ten důvod. My tady řešíme neotřelou marketingovou strategii, kterou ještě nikdo neudělal, nám se povedla a co řešíme dál? Vždyť tohle byl jenom produkt k tomu, abychom vzbudili pozornost. A teď bude stejně ještě následovat trailer a další formy propagace. Ale to stejně nikoho nezajímá. Každého bude zajímat výsledek – film. 

Mě zaujalo, že to lidé označují za další kazmovinu, můžete veřejně říci, že to tak není? 

Alex: Kazma za tím určitě není. My se fakt věnujeme filmu, který vznikne a nemáme za cíl zvýšení sledovanost nebo tak díky Kazmovi. Toto je jenom jedna z několika marketingových strategií, které vám slouží k jednomu – k tomu, abyste propagovali svůj produkt. V tomhle případě film. 

Petr: Já jsem snad za svůj život byl možná dvakrát v místnosti, myšleno na nějaké akci, kde byl i Kazma, jinak se osobně neznáme, ani jsme si nepodali osobně ruce, jako že se známe. Nic proti němu nemám, některé věci pro mě byly majstrštyk, že X lidí převezl, s některými věcmi nesouhlasím, ale prostě je to týpek na pohodu. Ale nemáme s ním nic společného.

Tvůrci Bubeníka a princezny: Kazma s námi nemá nic společného, 82 milionů není konečná částka a provedení teaseru bylo záměrné
Zdroj: Angels Pictures Ltd.

Znáte film Poslední z Aporveru? To byl obrovitánský film, který nevznikl. Nebojíte se, že by vám to také takto nevyšlo?

Alex: To je absolutně jiný příběh, jiná liga, jiný sport, protože tohle, o čem mluvíte, to je zřejmě kriminální čin, to jsou veřejné peníze. Přispěl každý z daňových poplatníků, ale nic se nestalo. Není to jen Poslední z Aporveru, ale máte i hromadu dalších umělců, kteří vytahali z fondu peníze a nic nenatočili, ale to je věcí policie.

Je faktem, že české animované pohádky se vytváří třeba pět let. Lichožrouti trvali tři a půl roku, Kozí příběh pět let, jak tohle chcete stihnout, ještě do tolika zemí do zimy?

Alex: Ale chlapi, úplně v pohodě, ten film vznikne, protože nás to všechny ohromně baví.

A kolik vás je v týmu?

Petr: Necelá třicítka. 

Alex: Ale jsme klasika start-up, takže kooperujeme po síti. Máte 21. století. 

Petr: Neplatíme žádné luxusní kanceláře, mramorové domy, jako vidíme např. za námi

Ta hlavní část týmu je v Británii? 

Alex: Ne, je tam Británie, Amsterdam a…
Petr: Praha

Alex: To je jasný, ale ještě tam je… Brentford, někde kousek vedle Londýna to je.  

Petr: Ale to je brané do toho anglického trhu.

Takže v zimě se můžeme těšit? 

Alex: Určitě. 

Petr: Všechno má své etapy, tak i představování dalších hvězd z každé další země, jmenuji – Rusko, Spojené státy, Británii. Tak jako u nás je Karel Gott, tak jinde mají své národní ikony. A pokud mi to ta hvězda nepotvrdí, nepodepíši s ní ten kontrakt, tak za tou hvězdou mám dva až tři další náhradníky a nám se to vše protahuje. Nerad bych říkal, že se to nestihne do Vánoc a budu muset přihodit měsíc, dva nebo tři. My děláme všechno pro to, abychom to měli tuhle zimu, abychom to stihli do Vánoc, a uděláme pro to maximum.

Alex: Tam samozřejmě plánujete taky podle toho, co bude uvedeno za filmy okolo. To je nutné si udělat, všechny tyto researche.

Petr: Nebudeme soutěžit s nějakým pixarákem, takže případně měsíc počkáme, nebo to dáme o 14 dní dříve.

Alex: To je zase marketingová strategie.

Je ještě něco, co byste k tomu chtěli říci, co ještě nezaznělo? 

Petr: Já myslím, že asi vše, děkujeme za rozhovor…


Podle vyjádření autorů byl prezentovaný teaser jen součástí Spite and Envy marketingu. O marketingové strategii nesoucí tento název se nám nepodařilo vyhledat žádné informace, stejně jako o dalších členech štábu či investorech stojících za pohádkou.

Pod pokličku vznikajícího filmu se nám podařilo nahlédnout jen částečně, a tak si budeme muset počkat na avizovaný trailer, který by měl vyjít na podzim a měl by obsahovat skutečné záběry z filmu.

Tvůrcům držíme palce, věříme, že se jim podaří k filmu přitáhnout světové dabérské kapacity a ještě během letošní zimy budeme svědky animované pohádky z české dílny, která pobaví děti po celém světě.

Domů
Sdílet
Diskuse