Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Úterý 1. 12. 2020 svátek má Iva

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Refresher - Rozhovory
24
Adam Smeták
Antonín Havlík
23. srpen 2018, 15:41
Čas čtení: 17:43
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Tvůrci Bubeníka a princezny: Kazma s námi nemá nic společného, 82 milionů není konečná částka a provedení teaseru bylo záměrné

Uveřejněný teaser byl podle tvrzení tvůrců součástí marketingové kampaně.

Adam Smeták
Antonín Havlík
23. srpen 2018, 15:41
Čas čtení: 17:43
Tvůrci Bubeníka a princezny: Kazma s námi nemá nic společného, 82 milionů není konečná částka a provedení teaseru bylo záměrné
Zdroj: Angels Pictures Ltd.
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
24
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Když jsme před týdnem psali o ukázkách k chystané pohádce z česko-britské produkce, nečekali jsme, že vzbudí takový zájem čtenářského publika.

 

Diskuze vyvolal především předpokládaný rozpočet 82 milionů korun, který neodpovídal podobě ukázky. Ta vypadala jako výplod amatérských filmařů, nikoli jako teaser k filmu, který má mít premiéru ve 28 zemích světa.

 

Zarážel nás ale fakt, že na projektu spolupracovala taková jména jako Karel Gott, Jiřina Bohdalová, Jakub Kohák nebo zvukař Jiří Klenka ověnčený dvěma Českými lvy.

 

Při podrobnějším zkoumání pozadí vzniku filmu a lidí, kteří za ním stojí, se nad projektem vyrojily další otazníky, a tak jsme se rozhodli zkontaktovat samotné autory pohádky, aby nám prozradili, co od jejich filmu můžeme očekávat, a odmítli spekulace, že se jedná o podvod, tunel nebo vtip.

 


 

Pro začátek bychom chtěli, abyste se nám představili. Jaká je vaše pozice na filmu?
Alex Vladimír Pieter: Já jsem autor celého projektu. Jsem zodpovědný za celý vizuál, za umělecké ztvárnění. Jsme klasický start-upový projekt, takže jsme se spojili s Petrem, se kterým mám suprovou spolupráci. Důvěřujeme si a každý máme své silné stránky v jiném oboru. Petr má na starosti stránku marketingovou, obchodní a já tu kreativní. Z toho důvodu dělám i režii a napsal jsem scénář.

 

A vaše role na projektu?

Petr Brych: V podstatě to za mě řekl Alex. Řeším obchod. To znamená – jednání s partnery, s investory, řeším logistické věci, studia, komunikaci s hvězdami, které pro nás pracují, kooperace, sladění časů, všechno, co je potřeba. Chceme do toho dát maximum, je to naše srdcová záležitost, takže mě velmi baví takové ty podvodné články, které píší, že to je podvod. Myslím si, že by se asi Karel Gott a jiné hvězdy pod podvod nikdy nepodepsaly. My dneska můžeme říci, že otazníky to vzbudilo a jsme rádi, že se o nás ví. A věříme, že nás čeká jen úspěch. 

 

Alex: Ještě bych představil firmu Angels Pictures. Jak jste psali, je to firma založená v listopadu v Londýně. Byla založena v Londýně a je to právní osoba Ltd., protože, nikdo za hranicemi neslyší z hlediska obchodní prestiže na s.r.o. Tohle byla vyloženě podmínka našich obchodních partnerů – film je totiž v britsko-české koprodukci – že musí být založena firma s touto právní subjektivitou, která bude produkovat tento film.

 

A proč jste se vůbec rozhodli natočit film? 

Alex: To je jednoduché, protože já bych pro své děti udělal cokoli. A tady prvotní myšlenka byla, že chci natočit film pro své děti. Klasický tatík, který chce pro své děti udělat cokoli. Ale hned další následná myšlenka byla, proč by to nemohlo být prospěšné i pro ostatní děti. A odtud pramenila myšlenka s těmi 4 procenty. Já jsem se s tím ještě nesetkal, že by někdo v rámci tržeb okamžitě dal 4 procenta z filmu sám za sebe na pomoc dětem. To byl impuls, proč jsme chtěli dělat film.

 

 

A v jaké fázi se váš film nyní nachází?

Alex: Teď je to tak zhruba ve 35–40 procentech natáčení a je pro nás prvořadá ta anglická verze. Nicméně, vzhledem k tomu, že jsme oba Češi, tak jdeme formou, že se musí všechno překládat, pak se to musí přizpůsobit jejich humoru, jejich dialogům. Ale my to tady děláme tou formou, že de facto s herci nahráváme v podobě rozhlasové hry a obraz vzniká až následně na dabing. Takže všechny tyto složky se vyrábějí nezávisle na sobě.

 

Kolik toho máte už nadabovaného?

Alex: Myslím, že tak 20 procent. Zároveň s tím neustále probíhají jednání s hvězdami, protože my máme zásadu, že vždycky chceme spolupracovat s jedničkou na trhu. Až teprve, když se nedomluvíme s ní, tak sejdeme v pyramidě o žebříček níž a zařídíme se jinak. Všechna ta jednání jsou na dlouhé lokty. Když si všimnete, tak máme fakt to nejlepší, co tady v Čechách jde na dabing sehnat. A my to samé chceme i v LA, v New Yorku, v Londýně, protože tu anglickou verzi můžete poskládat takhle, takže fakt jednáme s velkými jmény, ale dokud není nic podepsáno, tak se to nebude zveřejňovat.

 

A jak dlouho už na filmu děláte? 

Alex: Já už pět let. Ale takto reálně, že se povedlo sehnat partnery, kteří do toho půjdou, že se nabral celý tým, který to zrealizuje – cca tak rok. 

Petr: No, tak 10, 11 měsíců.

 

Pořád platí zimní premiéra? 

Petr: Přáli bychom si to, je to o partnerech. Peníze přibývají postupně. Rádi bychom, jak nám všichni v Čechách napsali, utratili 80 milionů. To bych je chtěl vidět těch 80 milionů tady v kufříku, to by se nám daleko lépe pracovalo. Jsme start-up a ty peníze vám přicházejí postupně, to znamená, že i ti partneři k nám přistupují a máme nějaký harmonogram, jaký partner chce do filmu vstoupit v jakém stádiu.

Alex: Tam k tomu číslu – těch 82 milionů, to je normálně rozpočet na film, vzniklý v rámci pre-produkce, oficiální rozpočet.

Petr: Ještě bez kampaně.

Alex: No, jasně. Každý rozpočet filmu je celosvětově vždy udávaný jen za tyto věci, nikdy tam nejsou náklady na propagaci, ale my z toho důvodu, že nemáme co skrývat – ona totiž běžná praxe studií je, že rozpočet se zveřejní až v případě, že film je komerčně úspěšný – tak jsme to normálně dali do našeho profilu na IMDb, kde si ověřují všechna fakta, protože tam nelze udělat, že si tam každý dá, že si natočí film. To je náročný a prověřovaný proces…

 

… Tady bych vám do toho skočil, protože vám tam svítí, že rozpočet je 100 korun. 

Alex: Jak sto korun?
Petr: Nesvítí, to jsem někde viděl, že se tam někdo proklikal… 

 

… Já vám to klidně ukáži. Na oficiálním IMDb účtu vašeho filmu, kde předtím bylo 82 milionů, je ve současnosti 100 korun, což nesedí s tím, jak říkáte, že jde o složitý proces.

Alex: No, nevím. 

Exkluzivní obsah pro Refresher účty

Obsah dostupný jen pro registrované čtenáře.
Pro dočtení je potřeba se přihlásit.

PŘIHLÁSIT
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Tagy: rozhovor
Ohodnoť článek
91
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Dostávej nejlepší obsah mailem
Nestíháš všechno sledovat? Pošleme ti do schránky nejčtenější a nejlepší obsah.
Žádný spam. Kdykoli se můžeš z odběru odhlásit.
Posílat e-mail
Nejčtenější
Domů
Sdílet
Diskuse
Hledat
Více
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.