Známá režisérka se stala dvorní filmařkou nacistického diktátora Adolfa Hitlera. Byla jedním z nejvýraznějších nástrojů propagandy Třetí říše.
Série kontroverzních uměleckých osudů pokračuje životem německé režisérky Leni Riefenstahl. Ta se do dějin světové kinematografie zapsala jako inovátorská a pokroková režisérka, která se nebála neotřelých filmových postupů a experimentů, které následně inspirovaly řadu filmařů po celém světě. Umělecké a režisérské kvality Leni Riefenstahl ale zastínil fakt, že většina jejích filmů sloužila nacistické propagandě Adolfa Hitlera.
Začínala jako tanečnice
Leni Riefenstahl, celým jménem Berta Helene Amalie Riefenstahl, se narodila 22. dubna 1902 v Berlíně do rodiny obchodníka Alfreda Riefenstahla a jeho manželky Berthy. Umělecké sklony Leni projevovala odjakživa, na Berlínské umělecké akademii se věnovala malbě. V dobách studia si zároveň zamilovala tanec. Zatímco matka ji v tomto zájmu podporovala, otec jí ho zakazoval. Na taneční hodiny začala chodit jako šestnáctiletá tajně. Kromě toho se věnovala i gymnastice, plavání a atletice.
Jako tanečnice také zahájila svou uměleckou kariéru. V roce 1923 ji do slavného Deutsches Theater v Berlíně angažoval divadelní režisér Max Reinhardt. Coby úspěšná sólistka absolvovala turné nejen po Německu, ale i v jiných evropských státech. Navštívila například Švýcarsko nebo Československo Právě při hostování v Praze v roce 1924 si Riefenstahl poranila koleno. Kvůli tomuto úrazu musela nadějnou taneční kariéru ukončit.