Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Tento článek je PR zpráva společnosti Škoda.
dnes 23. listopadu 2025 v 10:30
Čas čtení 1:36
Sponzorovaný obsah

Šest pohledů na výrobu Škody Auto očima lidí, kteří ji fakt žijí

Šest pohledů na výrobu Škody Auto očima lidí, kteří ji fakt žijí
Zdroj: Škoda Auto
Diskutovat
Uložit Uložené

Za každým autem je svět, který běžně nevidíš.

Tisíce dílů, přesné tahy robotů, lidi, co znají každý šroubek. Poznej šest oblastí výroby, kde se sny mění v realitu.

1. Výroba vozů

Výroba ve Škodě Auto je dokonalá souhra lidí a strojů. Každý den se tu zrodí tisíce vozů – spalovacích i elektrických, běžných i výjimečných. Každý z nich má svůj příběh. A ten začíná právě tady.

„Na montážní lince musíte řešit problémy operativně. Důležité je znát pravidla a vědět, jak postupovat.“
– Lucie Nermuťová, koordinátorka montážní linky MB I

POZNEJ VÝROBU VOZŮ

2. Logistika

Tým logistiky udržuje výrobu v pohybu. Koordinuje tok dílů, systémů i dat. Plánuje programy, zajišťuje expedice a digitalizuje procesy, bez kterých by se nerozjel ani jeden vůz.

„Naše oddělení podporuje ostatní týmy. Přicházejí za námi kolegové z různých oddělení napříč Škodovkou a my jim pomáháme tvořit třeba různé Power BI reporty.“
– Marek Valach, manažer datových domén

POZNEJ LOGISTIKU
Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto

3. Plánování značky

Tenhle tým plánuje, kam se značka Škoda Auto a její výroba posune zítra, za rok i za deset let. Tvoří strategii, která ovlivňuje miliony řidičů po celém světě

„Díky digitální továrně někdy stačí jen stisknout tlačítko a během chvilky získáme výsledky, které právě potřebujeme.“
– Petr Hynek, koordinátor pro robotiku a digitální továrnu 

POZNEJ PLÁNOVÁNÍ ZNAČKY
Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto

4.Řízení značky

Experti řízení značky pracují na návrzích a výrobě nástrojů do lisoven, sléváren či svařoven, chytré výrobě, efektivní energetice nebo například kvalitě výrobních procesů. A neustále zlepšují prostředí v automobilce i kolem závodů.

„Každá nevydaná energie pozitivně ovlivňuje životní prostředí. Když už nějakou energii spotřebujeme, měli bychom být co nejvíc bilančně neutrální.“
– Hana Cejnarová, vedoucí oddělení ekologie a pracovního prostředí

POZNEJ ŘÍZENÍ ZNAČKY

5. Výroba komponentů

Škoda Auto vyrábí motory, převodovky, nápravy i odlitky pro své vlastní modely, ale i pro celý koncern. V moderních halách, s pokročilou automatizací a týmy, které rozumí každému detailu.

„Pro halu M13 vyrábíme přední a zadní nápravy a tlumiče – pro více než 1000 vozidel denně, což dělá na stávající produkci přes 3000 komponentů.“
– Karel Valenta, koordinátor řízení výroby

POZNEJ VÝROBU KOMPONENTŮ
Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto

6. Řízení náběhu

Profesionálové z tohoto týmu řídí náběhy všech modelů včetně speciálních projektů. Plánují strategické milníky a dohlížejí na jejich dodržování. Každý nový model totiž potřebuje někoho, kdo ho vypustí do světa. 

„Výrobu modelu Kylaq jsme zahájili dříve, než bylo v plánu, a to hlavně díky obrovskému nasazení celého projektového týmu. Bylo skvělé vidět, s jakou vervou a motivací se do všeho pustili.“
– David Šenkýř, projektový manažer

PŘEČTI SI ROZHOVOR S DAVIDEM
Domů
Sdílet
Diskuse