27. dubna 2022 21:38
Martin Adam Pavlík TASR

Kolem Země ve čtvrtek proletí jeden z největších asteroidů za poslední dobu, informuje NASA

Zdroj: Flickr/Ocean Leadership/k volnému užití
ZAJÍMAVOSTI NASA ZPRÁVY ZE SVĚTA

Podle vědců nejde o žádné riziko.

Ve čtvrtek proletí blízko Země jeden z největších asteroidů za poslední období. Jeho přelet však má být v bezpečné vzdálenosti. Informoval o tom americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).

Asteroid s označením 2008 AG33 letí rychlostí 37 400 kilometrů za hodinu a jeho délka je odhadována na 350 až 780 metrů, uvádí na své webové stránce Středisko NASA pro studium blízkozemských objektů (CNEOS) se sídlem v americkém státě Kalifornie.

Nemusíš se však bát. Experti NASA odhadují, že toto těleso kolem Země proletí zcela bez rizika. V nejbližším bodě má být asteroid od naší planety vzdálen 3,2 milionu kilometrů.

NASA za objekt blízký Zemi označí jakýkoli předmět, který se k naší planetě přiblíží na méně než 193 milionů kilometrů. Těleso, které se dostane do vzdálenosti menší než 7,5 milionu kilometrů, se považuje za potenciálně nebezpečné, píše na své webové stránce časopis Live Science.

Asteroid 2008 AG33 poprvé zpozorovali vědci v americkém státě Arizona v lednu 2008. Kolem Země proletí přibližně jednou za sedm let, naposledy to bylo v březnu 2015, píše CNEOS.