Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
12. srpna 2022 v 15:17
Čas čtení 0:50
Denisa Šútorová

Značka Louis Vuitton vybudovala ve Francii bioklimatický ateliér. Chce být udržitelnější

Značka Louis Vuitton vybudovala ve Francii bioklimatický ateliér. Chce být udržitelnější
Zdroj: Unsplash/Max Smith/volně k užití
MÓDA FRANCIE LOUIS VUITTON MÓDA UDRŽITELNOST ZPRÁVY ZE SVĚTA
Uložit Uložené

Novým bioklimatickým ateliérem chce značka Louis Vuitton dokázat, že to s udržitelností myslí vážně. Udržitelnost prý nikdy nebyla důležitější než dnes. Do roku 2025 se ve svých prostorách zavazuje využívat výlučně obnovitelnou energii.

Louis Vuitton se snaží uplatňovat principy udržitelnosti i ve svých buticích a ateliérech. Nejnovějším důkazem toho, že to značka s udržitelností myslí vážně, je její nový bioklimatický jednopatrový ateliér Oratoire, který se nachází v regionu Loir-et-Cher ve střední Francii.

Doporučeno
Móda z festivalu Prague Pride: Mladí Češi a Češky se díky módě cítí sebevědomě Móda z festivalu Prague Pride: Mladí Češi a Češky se díky módě cítí sebevědomě 9. srpna 2022 v 15:00

Oratoire je ekologický model, který má konstrukci z recyklovaného kovu, podlahu z recyklovaného cementu, na stěnách certifikované dřevo a na střeše solární panely, které generují dostatek energie pro napájení budovy. Ateliér se pyšní také novým ventilačním systémem mini oken s tepelně aktivovanými žaluziemi.

Generální ředitel Bernard Arnault koncept nového ateliéru zdůvodnil jako „prokázání respektu k životnímu prostředí“. Podle Architectural Digest se společnost Louis Vuitton do roku 2025 zavazuje zrecyklovat a znovu použít materiály z přehlídek a obchodních výkladů, následně už chce využívat jen zdroje obnovitelné energie.

Podle kreativního ředitele značky Nicolase Ghesquièra nebyla udržitelnost nikdy důležitější než dnes. Řekl to na letošním Met Gala, kde se několik celebrit, včetně Emmy Stone a Cynthie Erivo, rozhodlo obléct do historických archivních modelů značky namísto toho, aby pro ně byly navrženy nové modely.

Anketa:
Měly by podle tebe tento krok učinit i ostatní světové značky?
Určitě ano.
Nevidím to jako budoucnost módního průmyslu, bylo by to nesmírně náročné.
Určitě ano.
86 %
Nevidím to jako budoucnost módního průmyslu, bylo by to nesmírně náročné.
14 %
Domů
Sdílet
Diskuse