Novým bioklimatickým ateliérem chce značka Louis Vuitton dokázat, že to s udržitelností myslí vážně. Udržitelnost prý nikdy nebyla důležitější než dnes. Do roku 2025 se ve svých prostorách zavazuje využívat výlučně obnovitelnou energii.
Louis Vuitton se snaží uplatňovat principy udržitelnosti i ve svých buticích a ateliérech. Nejnovějším důkazem toho, že to značka s udržitelností myslí vážně, je její nový bioklimatický jednopatrový ateliér Oratoire, který se nachází v regionu Loir-et-Cher ve střední Francii.
Oratoire je ekologický model, který má konstrukci z recyklovaného kovu, podlahu z recyklovaného cementu, na stěnách certifikované dřevo a na střeše solární panely, které generují dostatek energie pro napájení budovy. Ateliér se pyšní také novým ventilačním systémem mini oken s tepelně aktivovanými žaluziemi.
Generální ředitel Bernard Arnault koncept nového ateliéru zdůvodnil jako „prokázání respektu k životnímu prostředí“. Podle Architectural Digest se společnost Louis Vuitton do roku 2025 zavazuje zrecyklovat a znovu použít materiály z přehlídek a obchodních výkladů, následně už chce využívat jen zdroje obnovitelné energie.
Podle kreativního ředitele značky Nicolase Ghesquièra nebyla udržitelnost nikdy důležitější než dnes. Řekl to na letošním Met Gala, kde se několik celebrit, včetně Emmy Stone a Cynthie Erivo, rozhodlo obléct do historických archivních modelů značky namísto toho, aby pro ně byly navrženy nové modely.