Na světlo světla pronikly opravdu zajímavé skutečnosti o připravovaném SUVčku z Mnichova.
Nebylo tomu tak dávno, co BMW naznačilo, že plánuje ještě větší model než řada X5, tedy X7čku. Krátce na to internet oběhly kvalitní rendery od známého grafického virtuóza, který úhlavního konkurenta GLko naznačil opravdu věrohodně, i když šlo jen o jeho vizi. Odstupem času však vypluly na povrch nové informace přímo od automobilky, která hovoří o X7čce jako o hotové, tedy potvrzené záležitosti, na které dokonce pracuje již minimálně dva roky. Navíc, její příchod má být velkolepý, jelikož podle jejich slov půjde o nejluxusnější BMW v historii značky.
Už i tak bohatě zastoupenou řadu X (X1, X3, X4, X5 a X6) se tak pravděpodobně v roce 2017 rozšíří o největšího zástupce v portfoliu značky. Na trh se dostane minimálně o rok později, než se zprvu plánovalo, jistou roli při zpoždění sehrála nepochybně americká fabrika BMW ve Spartanburgu, kde se nová X7čka bude vyrábět, a proto je potřeba na to výrobní halu do té doby přizpůsobit. Vraťme se ale k vozidlu. Úvodní slova opravdu platí a řada X7 se tak svou výbavou, precizním zpracováním, komfortem a danou technikou má postavit nejen po stránce velikosti, ale i luxusu a prestiže dokonce i nad připravovanou řadu 7. Samozřejmě, interiér bude počítat i se 7místnou konfigurací v luxusním stylu, zároveň ale nemá jít o záludný karavan. Karoserie bude vyrobena z hliníku, hořčíku nebo karbonu, díky čemuž můžeme očekávat citelně šetření na váze, která by se měla jen decentně přehoupnout přes 2 tuny.

O pohon se budou starat výhradně šestiválcové a osmiválcové agregáty, třešničkou na dortu ale bude velkolepý dvanáctiválec! Podle posledních zpráv by mělo jít o shodnou V12ku jakou v současnosti najdeme v modelu 760Li. 544koňový kotel ale projde rozsáhlou modernizací a vylepšením, očekávat tak můžeme výkonnostní doping. Zajímavostí je, že BMW kromě pohonu všech čtyř kol počítá i s výhradně zadním pohonem, a to dokonce i v případě dvanáctiválcové verze. Později se do nabídky dostane i provedení s dodatkem plug-in hybrid, bližší informace k němu však zatím neznáme. Co však známe, je cena. Bavoři se nechali slyšet, že X7 přijde na trh s cenovkou od 3,5 milionu Kč, což v překladu znamená, že V12kový exemplář by s lehkostí mohl překročit i hranici 5,5 milionu Kč! Taková cenová politika v BMW dosud nemá obdoby, do karet ale hraje skutečnost, že X7čku Němci vyvíjejí spolu s chystaným SUV od Rolls-Royce, což znamená, že kromě některých společných technologických řešení budou obě vozidla postavené na jedné platformě.
BMW X7 tak očividně míří ještě výš než konkurenční Mercedes Benz třídy GL (po faceliftu GLS). Nejluxusnější provedení se proto mohou postavit až na úroveň avizovaného SUV od Bentley, čili modelu Falcon Bentayga, nebo připravovaného kolosu od Maybachu, který bude vycházet z GL(S)-ka a ponese s největší pravděpodobností po vzoru limuzíny název Mercedes Maybach GLS. Všechny známé informace byly vyčerpány, na závěr už zbývá jen vzpomenout plánovanou produkci X7čky, která má počítat s počtem 45 tisíc kusů ročně. Nám zatím nezbývá jen čekat na další nová fakta a klást si otázku, zda BMW uspěje v tak luxusních vodách, zejména pokud se bavíme o výše zmíněné smetánce. Vždyť přece jen, samotné motto značky mluví více o radosti z jízdy jako ultra luxusních počinech. Nechme se překvapit.

