Připravovaný RPG titul Vikings: Wolves of Midgard od slovenského studia Games Farm tě zavede do žáru bitev blížícího se Ragnaröku.
Herní vývojáři ze slovenského studia Games Farm se nám v minulosti zřejmě nejvíce výrazně představili prostřednictvím několika dílů arkádového leteckého simulátoru Air Conflicts, můžete je však znát také díky práci na hře Cabela’s Hunting Party pro Activision. Kromě toho se autorům z Košic podařilo v minulosti dokázat, že jsou schopnými tvůrci i na poli RPG titulů, a to například díky solidnímu počinu Kult: Heretic Kingdoms z roku 2004. Ten pak o dlouhých deset let později následoval stále poměrně zdařilý nástupce Shadows: Heretic Kingdoms, který už však v souvislosti s problémy a tahanicemi s tehdejším vydavatelem bitComposer spatřil světlo světa v nedokončeném stavu. Nedlouho poté se pak dostavilo navázání spolupráce s distributorem Kalypso Media, jejímž výsledkem je v současné době připravovaný nový projekt studia, na kterém tvůrci dřou souběžně s prací na dokončení Shadows. Je jím izometrické akční RPG s názvem Vikings: Wolves of Midgard, které, jak již samotný název může napovědět, hráče zavede do mrazivého univerza skandinávské mytologie.
Dějově bude hra zasazená do doby blížícího se příchodu Ragnaröku, což je termín označující konec světa, zánik bohů a poslední bitvu mezi mocnostmi dobra a zla. Svět lidí Midgard je sužován krutou zimou Fimbulwinter, která je předzvěstí zkázy veškerého života na Zemi. Finální útok se nese ve znamení návratu bájných bytostí Jötnar, kteří chtějí vykonat pomstu na božstvech osídlujících svůj domovský ráj Asgard a společně se svými služebníky v podobě krvelačných nestvůr a monster zničí každého, kdo se jim postaví do cesty za odplatou. Proti pustošení a likvidaci světa však nakonec povstane klan vikinských bojovníků Ulfungů poté, co dojde ke zničení jejich domovské vesnice. Záchranu celé lidské říše se tak rozhodnou vzít do vlastních rukou a do čela celého vikinského vzdoru se postaví hráč se svým udatným válečníkem (Warrior) či válečnicí (Shieldmaiden).
Kromě Midgardu hráč během svého putování navštíví ještě další dva světy, a sice ohnivý Balheim a ledově mrazivý Niflheim, které bude možné prozkoumávat jak v singleplayeru, tak i kooperativně. Na svých cestách budete sbírat nové a silnější zbraně, které se dělí na sečné a střelné, zbroj, předměty a další loot. Čelit nebezpečí bychom přitom měli téměř ze všech stran, kromě klasických nepřátel a zrůd zde totiž bude přítomná například také hrozba zamrznutí, je proto třeba postavu udržovat co nejvíce v teple. Dalším zajímavým prvkem hratelnosti je pak také využití krve padlých nepřátel. Rudá životadárná tekutina zde totiž neplní pouze estetickou roli či doplněk ukazující následky vašeho brutálního řádění, ale hráč bude mít příležitost (či povinnost) ji sbírat a obětovat u oltáře bohům. Ti se vám na oplátku odvděčí bonusy pro schopnosti vaší postavy. K účelu zdokonalování statistik, kouzel a bojových dovedností pak budou sloužit také různé amulety a další itemy, které můžete na postavu navléct. A pokud se dostanete do úzkých nebo budete mít chuť rozpoutat pořádný masakr, můžete aktivovat takzvaný Rage mode, který vám pomůže prosekat se nejednou šlamastikou.
Co se týče hratelnosti, tou by pak Vikings: Wolves of Midgard měli připomínat frenetickou hack and slash krvavou akci typu Diablo. Čerpání inspirace kromě jiného právě i z kultovní sérií společnosti Blizzard, která je naprostou špičkou svého žánru, se vývojáři ostatně ani nesnaží tajit, stejně tak přiznávají převzetí a následnou úpravu motivů ke svým potřebám například i z populárního seriálů Vikingové, knih, komiksů nebo třeba filmů, zároveň však nezapomínají ani na zakomponování také svých vlastních nápadů. Největším rozdílem z hlediska hratelnosti oproti zmiňovanému Diablu se tak jeví zejména systém správy vlastní vesnice. Ta se po počátečním zdevastování útočícími hordami příšer nachází na pokraji úplného rozpadu a je jen na vás, abyste si vzali na starost její postupnou rekonstrukci a upgradování, čímž se například zpřístupní nové vybavení.
Chybět nebude ani vyžití mimo dějovou linii, a to díky módu Trials of the Gods, což je série výzev, po jejichž splnění získáte nejrůznější užitečné odměny, které se vám budou hodit do dalších krvavých střetů. Po dohrání hry na jednu ze čtyř obtížností se pak zpřístupní režim New Game+, kde hráč začíná novou hru s již vylepšenou postavou z předchozího průchodu, nicméně za cenu zvýšené náročnosti.
Akční RPG Vikings: Wolves of Midgard by se mělo podle momentálních plánů studia a vydavatele dočkat releasu někdy v úvodních měsících roku 2017, přičemž hra bude dostupná na platformy PC (Windows, Linux, Mac), PlayStation 4 a Xbox One. O hře si prozatím můžete udělat lepší obrázek díky poměrně obsáhlé galerii screenshotů a jak hra vypadá v pohybu vám ukáže video z dílny GameWatcheru. Dle nás hra působí vcelku slibně, ačkoliv inspirace sérií Diablo je místy na pohled (vzhledem k podobnému tempu a některým mechanismům) až příliš patrná a pro mnohé kritiky může být proto snadné ocejchovat ji jen jako lacinou kopii světoznámé značky zasazenou do kulis severské mytologie s minimem nových přídavků, přestože tomu tak být ve skutečnosti nemusí. Doufejme tedy, že výsledná hra dokáže podobné pochyby zažehnat a všechny spolehlivě přesvědčí o tom, že se jedná o jedinečný, originální zážitek. Potenciálem k tomu totiž rozhodně disponuje. Co si o Vikings: Wolves of Midgard myslíte vy? Svůj názor na hru můžete zanechat níže v sekci komentářů.