Čtvrtek 20. 9. 2018 svátek má Oleg

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.

Beauty trendy Asie: Hlavní je být mladá, bílá a nevinná, a to za jakoukoliv cenu

Dala by sis na obličej masku se slizem ze slimáků? Dnešní Japonky a Korejky je milují.

18. říjen 2016, 0:46

Dala by sis na obličej masku se slizem ze slimáků? Dnešní Japonky a Korejky je milují.

Asie jakožto nejlidnatější kontinent je světem sama pro sebe. Vše od písma po mentalitu lidí je zde jiné. A velmi odlišný standard krásy je asi nejlépe viditelným kulturním rozdílem, který přetrvává navzdory globalizaci. I v roce 2016 je ideál gejši silně promítnutý do toho, jak se dívky líčí a jak pečují o svou pleť.

 

Beauty trendy Asie: Hlavní je být mladá, bílá a nevinná, a to za jakoukoliv cenu

 

Holky jsou zde stále vedeny k tomu vypadat co nejnevinněji (vzpomínáte na trend japonských lolitek pár let zpátky?) a nejkřehčeji. To také značí slušnost a dobré vychování a u zaměstnaných žen profesionalitu, což jsou v Asii velmi důležité hodnoty.

 

Samozřejmě, že péče o zevnějšek je vždy taky přizpůsobena, aby zvyšovala sexuální atraktivitu. A vzhledem k tomu, že v Asii stále vládne tradiční pojetí role muže a ženy, je po ženách vyžadováno, aby byly poslušné a neohrožovaly mužovu autoritu. Předpokládá se také, že dívky se vdají nejpozději okolo sedmadvacátého roku, a pokud ne, do hledání manžela se zapojují i rodiče dívky, protože neprovdaná dcera uvrhává na rodinu nedobré světlo. Například v Číně se těmto neprovdaným ženám říká  „zbytkové“ neboli Shengnu, což se dá volně přeložit jako stará panna. Tento nesmyslný tlak na mladé ženy je podporován i propagandou vlády, která se tak snaží spravit krizi nadpočtu nezadaných mužů způsobenou bývalou politikou jednoho dítěte. Toto všechno se projeví v tendenci snažit se vypadat co nejmladší. A typickým znakem nízkého věku je nevinnost. Pojďme se tedy podívat, jak toho docílit.

 

Ale ještě jednu základní věc. Asiatky se neopalují. Asiatky se „bělí“. Krém na opalovaní s vysokým SPF je každodenní nutností (taky proto, že zabraňuje stárnutí kůže). Občas dokonce používají zesvětlovače kůže, které jsou však nezdravé asi tak jako odbarvování vlasů na peroxidovou blond, takže o jejich používání se moc nemluví, ale těžko byste hledali například v Jižní Korei nebo v Japonsku celebritu bez alabastrové pleti.

 

Takže když jde o make up, začneme světlým odstínem hydratujícího make upu a vynecháme bronzer a konturování, u nás tak zpopularizované Kim Kardashian. Naopak celkem vysoko na lícní kost naneseme krémovou tvářenku s leskem pro svěží vzhled. Ve východní Asii je tento skoro mokrý look make upu opravdu populární, i když našinec by spíš řekl, že to vypadá mastně.

 

Beauty trendy Asie: Hlavní je být mladá, bílá a nevinná, a to za jakoukoliv cenu

 

Co se týče očí, opět můžeme zapomenout na tmavé barvy a kočičí linky, v současné době vévodí lesklé nebo třpytivé stíny světlých barev doplněné maximálně tenkou linkou. Tento look oči otevírá a dává nositelce zdravý zářivý pohled, jako když se vyspala dorůžova. Obočí zůstává rovné, nevytrhané do žádného obloučku – opět skoro dětský vzhled.

 

Beauty trendy Asie: Hlavní je být mladá, bílá a nevinná, a to za jakoukoliv cenu

 

O rty velké jako Kylie Jenner tu nikdo zájem nemá, takže odložit tužku na rty a místo na rozšiřování okrajů se zaměřit na centrum rtů, což opticky rty zmenšuje. Taky vám to připomíná moderní variaci na maličkaté rty gejš?

 

Beauty trendy Asie: Hlavní je být mladá, bílá a nevinná, a to za jakoukoliv cenu

 

Každý ví, že bez dobré pleti nedopomůže k iluzi bezchybnosti ani ten sebelepší make up a Korejky to vědí dvojnásob. Korejská obsese péčí o pleť trvá již dlouho, ale v posledních dvou letech překročila hranice Hollywoodu a začíná se rozšiřovat do světa.

 

Už i u nás se dají sehnat takzvané sheet masks, papírové masky nasáklé účinnými výtažky z rostlin a jinými vyživujícími složkami (třeba slizem ze slimáků – velmi populární i v krémech) a některé mají na sobě potisk obličeje tygra nebo karnevalové škrabošky. V Jižní Korei dokonce existuje hnutí one day one mask sheet, kdy si lidé aplikují masku každý den, což může vyjít celkem draho.

 

Beauty trendy Asie: Hlavní je být mladá, bílá a nevinná, a to za jakoukoliv cenu

 

Jestli si říkáš, zda to není trošku zbytečné, dovol ať ti představím další vývozní artikl korejského beauty průmyslu: desetikrokový systém péče o pleť. Zahrnuje dva odličovače na vodní a olejové bázi, peeling, toner, sérum, esenci (velmi koncentrované sérum, které má podpořit obnovu buňek), už zmiňovanou masku, oční krém, denní/noční krém a krém s SPF. Výsledky jsou prý ovšem viditelné a to se počítá, ne?

Beauty trendy Asie: Hlavní je být mladá, bílá a nevinná, a to za jakoukoliv cenu

Zdroj: intothegloss.com, theklog.co, vice.comFoto: youtube.com/StyleSuzi Tagy: japonsko, korea, trendy, make up, beauty
Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho přátelům
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.