Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
6. listopadu 2016 10:26
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Kontroverzní facelift Octavie detailně ukázal interiér s obrovským displejem. Nové jsou ale i motory

TECH
Uložit Uložené

Nová Octavia přichází s inovacemi paradoxně dřív než Golf.

Ať už to chceme, nebo ne, příchod modernizované podoby Octavie statečně vzbudil rozruch veřejnosti. Nepochybně za to mohou rozdělená přední světla, kterým většina z nás neví, opodstatněně, přijít na chuť. Kromě onoho designu však příchod faceliftu přináší do nabídky i řadu novinek a inovací, a to i takové, které nejsou na první pohled možná tak viditelné. Jelikož Škoda odstupem času prozradila několik informací včetně neočekávaných, přišel čas na jejich detailnější přiblížení. Jako první je třeba určitě zmínit skutečnost, že do motorové palety se začlenil zcela nový benzinový agregát 1.5 TSI, který zastupuje novou generaci benzinových čtyřválců. Paradoxně, jako první se tímto motorem měl pochlubit modernizovaný Golf, na ten si musíme však ještě chvíli počkat, takže Octavia dostala premiéru. 1,5 bude k dispozici ve dvou výkonnostních verzích - zprvu jen jako provedení s výkonem 110 kW / 150 koní, později se do nabídky začlení i verze s 96 kW / 130 koňmi. Danou jednotku bude možné spárovat výhradně jen s předním pohonem. Zajímavostí přitom je, že v současnosti bude tento motor v portfoliu jako jakási specialita, jelikož naprosto stejným výkonem disponuje motor 1.4 TSI, který se však z nabídky nevytrácí. Nový motor má být přitom úspornější než menší 1,4, zatímco v momentě, kdy není nutný maximální výkon, systém disponuje funkcí vypínání válců. Naopak na vrchol nabídky se po faceliftu dostává motor 2.0 TSI s výkonem až 180 kW / 245 koní, čímž půjde v současnosti o nejvýkonnější Octavii vůbec. Jak jsme zároveň informovali, odstupem času by po vzoru Seatu měl tento motor i v oktávce nabídnout až 280 koní, uvidíme tedy, jaká bude realita.

Druhou kapitolou je samotný interiér, který prošel decentními změnami také. Tedy, lépe řečeno, zázraky nečekejte a změny jsou fakt jen v detailech a nových Simply Clever řešeních, které česká automobilka sice ve velkém promuje, v zásadě jsou to však jen drobné "prkotiny". Co však třeba rozhodně vyzdvihnout je nový, až 9,2" displej multimediálního prostředí, který opět dostane Octavia ještě dříve než koncernový Golf, kde měl debutovat. Kromě nových dekoračních lišt s ambientním podsvícením, sedadel s aplikací kůže Alcantara, vyhřívaného volantu či dvoubarevných doplňků je totiž highlightem interiéru právě nová centrální obrazovka systému Columbus s připojením LTE. Ten je v rámci nejvyšší výbavy "zalitý" ve skle (průhledném plastu?) a téměř veškerá jeho funkcionalita probíhá prostřednictvím dotyků na obrazovce, jelikož tlačítka se nacházejí pouze po jeho levé straně. Standardem jsou funkce jako MirrorLink, Apple CarPlay ale i Android Auto. To, jak funguje systém v praxi, naznačuje přiložené video, ale to, zda půjde o oblíbenou položku výbavy, je sporné i v závislosti na ceně. Tu zatím přesně neznáme.

Kontroverzní facelift Octavie detailně ukázal interiér s obrovským displejem. Nové jsou ale i motory
Zdroj: media.skoda-auto.com
Kontroverzní facelift Octavie detailně ukázal interiér s obrovským displejem. Nové jsou ale i motory
Zdroj: media.skoda-auto.com
Kontroverzní facelift Octavie detailně ukázal interiér s obrovským displejem. Nové jsou ale i motory
Zdroj: media.skoda-auto.com
Kontroverzní facelift Octavie detailně ukázal interiér s obrovským displejem. Nové jsou ale i motory
Zdroj: media.skoda-auto.com
Kontroverzní facelift Octavie detailně ukázal interiér s obrovským displejem. Nové jsou ale i motory
Zdroj: media.skoda-auto.com
Kontroverzní facelift Octavie detailně ukázal interiér s obrovským displejem. Nové jsou ale i motory
Zdroj: media.skoda-auto.com
Domů
Sdílet
Diskuse