Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
20. prosince 2016 v 11:31
Čas čtení 0:00
Valéria Frázová

5 přešlapů, kterým by se měli číšníci vyhnout. Některé nás dokáží pořádně vytočit

ZAJÍMAVOSTI KÁVA
Uložit Uložené

Pomalá obsluha či záhadné položky na účtu? I s tímto se setkáváme v českých podnicích.

Je dost možné, že sis tento článek otevřel v podniku sedíc u piva nebo v kavárně, kam sis přišel vychutnat šálek dobrého espressa. Většina z nás má s tímto bohaté zkušenosti. Přijdeš do kavárny, vychutnáš si kávu, zaplatíš a spokojeně odcházíš domů. V tomto procesu může ovšem velmi jednoduše (a v Česku poměrně často) nastat nějaký zádrhel. V dnešním článku si proto představíme 5 věcí, se kterými se setkáváme v podnicích v souvislosti s obsluhou a pořádně nás dokáží vytočit. Samozřejmě, nevhodné chování může nastat i na straně zákazníka, o čemž brzy napíšeme v pokračování tohoto článku. Pojďme si tedy ale nejdříve posvítit na samotné číšníky.

1. Ještě ses ani nesvlékl a už se ptá, co si dáš (nebo nepřijde vůbec)

Sotva sis sedl, stále si ještě sundaváš sundal bundu a číšnice už nervózně stepuje u stolu s otázkou: „Dobrý den, co si dáte?“ Moje odpověď zní: „Nápojový lístek.“ Ano, obsluha je někdy až příliš přemotivovaná a nedá zákazníkovi čas na rozmyšlenou. Opačným extrémem, který se v českých kavárnách vyskytuje častěji, je pomalá obsluha. Jistěže, jsou situace, kdy je provozovna plná a obsluha jednoduše nestíhá. V tomto případě bohatě pomůže i oční kontakt, kterým dá personál najevo, že hosta zaregistroval a později se u něj zastaví. V takových případech padne vhod zákazníkovi situaci vysvětlit a omluvit se za delší čekání. K celkové pohodě samozřejmě přispěje i trpělivost z opačné strany. Pokud je však kavárna prázdná a ty čekáš jen na objednání 15 minut, protože dotyčná si za barem "ťuká" do smartphonu, doporučujeme raději navštívit kavárnu vedle.

5 přešlapů, kterým by se měli číšníci vyhnout. Některé nás dokáží pořádně vytočit
Zdroj: stocksnap.io


2. Neexistuje nic horší než otrávená obsluha

U práce číšníka je nesmírně důležitý přístup k zákazníkovi. Při návštěvě restauračního zařízení zážitek netvoří pouze chuť kvalitní kávy nebo dobře načepované pivo, ale jde o souhru několika faktorů. Celkový přístup obsluhy hraje velmi významnou roli (majitelé to velmi dobře vědí) a právě to může být důvod, proč se do kavárny rádi vracíme znovu. Ano, každému z nás se to už stalo, že jsme měli "den debil." Jelikož číšníci přicházejí do kontaktu s lidmi, je velmi důležité, aby se dokázali přes svoji špatnou náladu přenést. Neexistuje nic horšího než znuděná obsluha, která se tváří, že ji naše objednávka otravuje. Často je takový přístup důsledkem toho, že dotyčného či dotyčnou práce nebaví. Máme jednoduché řešení: změň zaměstnání.

5 přešlapů, kterým by se měli číšníci vyhnout. Některé nás dokáží pořádně vytočit
Zdroj: unsplash.com


3. Rozdělit účet? To se nedá. Platit kartou? To jste měli hlásit předem.

Na problém častokrát narazíme právě při placení. Stalo se ti, že sis byl někde sednout s partou a každý chtěl zaplatit zvlášť? Drtivá většina pokladních systémů umožňuje rozdělení účtu, avšak lenost personálu účinkuje v plné parádě a z úst číšnice se ozve: „To nejde.“ Z vlastní zkušenosti vím, že to jde. Číšník si sice nemá šanci pamatovat, kdo měl jaké položky, ale když přijde zákazník ke kase, dá se to vyřešit velmi rychle. Zapeklitá situace může nastat, když chceme platit kartou a číšník nám řekne, že jsme to měli hlásit předem. Ano, nahlásili bychom, kdyby se předtím někdo zeptal.

5 přešlapů, kterým by se měli číšníci vyhnout. Některé nás dokáží pořádně vytočit
Zdroj: youtube.com (U Slováka)

4. Na účtu se objevily záhadné položky

Velká skupina lidí, pití alkoholu do časných ranních hodin, zábava v plném proudu a najednou bum, účet na stole. „Není to nějak hodně?“ Naštěstí se ve skupině vyskytl i jeden abstinent, který po pozorném prostudování účtu nachází například panáky, které ani nikdo nepije. Záhada? Ne, osvědčený trik číšníků, kteří věří, že se to v té záplavě položek prostě ztratí. „Ježiši, to asi omylem nahodil kolega na špatný stůl,“ vysvětluje překvapená číšnice. Ano, toto se stále děje i v roce 2016. Stejně nepříjemné dokáže být i to, když se nám u objednaného čaje zjeví bez požádání med a citron. Na tom by nebylo nic špatného, kdyby se později neobjevili zvlášť i na účtu, i když jde "jen" o pár korun.

5 přešlapů, kterým by se měli číšníci vyhnout. Některé nás dokáží pořádně vytočit
Zdroj: unsplash.com

5. Mohu k tomu dostat sklenici vody?

Nekonečný problém. Ačkoli se pití kávy za poslední roky posunulo významně vpřed a obyvatelstvo zjistilo, že existuje i jiná možnost než "turek ve skle", některé provozovny v tomto směru stále zaostávají. Odborníci tvrdí, že pro lepší zážitek je dobré dát si sklenici vody ještě před pitím kávy, na vyrovnání PH v ústech. Proto většina provozů nabídne k šálku tohoto povzbudivého nápoje i sklenici vody. Najdou se však i tací podnikavci, kteří vodu z vodovodu zpoplatní. Je samozřejmě rozdíl, když si člověk řekne o sklenici vody k větší objednávce, než když si o ni řekne před prázdným stolem.

5 přešlapů, kterým by se měli číšníci vyhnout. Některé nás dokáží pořádně vytočit
Zdroj: archív

Napiš do komentářů, co dokáže nejvíce vytočit tebe. A neboj, už intenzivně pracujeme na pokračování, kde popíšeme, jakému chování by se naopak měli vyhnout samotní zákazníci. 

Domů
Sdílet
Diskuse