Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pondělí 18. 11. 2019 svátek má Romana

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Tech - Auta
0
Martin Mičuda
23. prosinec 2016, 12:34

Google chce budúci rok vyslať na cesty až stovku "svojich" autonómnych áut. Teraz nám ukazuje prvé z nich

Dcérska divízia Waymo bude úzko spolupracovať s koncernom FCA.

Martin Mičuda
23. prosinec 2016, 12:34
Google chce budúci rok vyslať na cesty až stovku "svojich" autonómnych áut. Teraz nám ukazuje prvé z nich

Pravdepodobne ste zachytili, že aj technologický gigant, akým je Google, plánuje postaviť svoje autonómne auto. Už dávnejšie, pár rokov dozadu, sme tak boli svedkami na pohľad pomerne úsmevného dvojmiestného miniauta, ktoré dokonca nedisponovalo ani volantom. Od tohto konceptu však spolocnosť napokon upustila, čoho výsledkom bolo ale pre zmenu vytvorenie akejsi dvornej divízie Waymo. Práve prostredníctvom nej nám Google predstavuje nový počin s autonómnym systémom. Tí všímavejší zistia, že v skutočnosti nejde o úplnú novinku, ale najmä za veľkou mlákou dobre známy Chrysler Pacifica. Dcérska firma totiž neplánuje vyrábať svoje vlastné automobily, ale svoje technológie chce integrovať na už hotové vozy z koncernu FCA. Výsledkom toho je rodinný van, poháňaný 3,6-litrovým motorom v spojní s elektromotorom a 16 kWh lítium-iónovou batériou. 

 

Asi nikoho neprekvapí, že gúglacký exemplár je osadený množstvom radarov a senzorov na každej strane, čím je vozidlo pripravené perfektne monitorovať okolie a tým pádom by malo byť schopné plne autonómnej jazdy. Neprehliadnuteľným "doplnkom" je aj špeciálny strešný nosič osadený otočným snímačom LiDar, ktorý rotuje okolo svojej stredovej osi. Bližšie podrobnosti a špecifikácie vozidla, vrátane jeho schopností v rovine autonómnej jazdy nie sú na teraz známe. Vieme však, že Google chce prostredníctvom spojenectva Waymo a FCA v najbližších mesiacoch postaviť až stovku takto modifikovaných vozidiel. Tie budú pochopiteľne slúžit na testovacie účely, čím sa má docieliť vyladenie potrebnej technológie. Kedy uvidíme sériový produkt, a do akej miery bude v reálnej prevávke autonómny je otázne. Automobilový svet sa však čoraz viac pripravuje na to, že na prelome roku 2020 viaceré popredné automobilky spolu s firmami ako Google či Apple chcú vo svojich sériových vozidlách disponovať plnohodnotnými autopilotmi.

 

Google chce budúci rok vyslať na cesty až stovku Google chce budúci rok vyslať na cesty až stovku Google chce budúci rok vyslať na cesty až stovku

Google chce budúci rok vyslať na cesty až stovku Google chce budúci rok vyslať na cesty až stovku

Ohodnoť článek
7
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.