Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
28. ledna 2017 v 18:26
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Arnold Schwarzenegger překvapuje. Po sérii neekologických monster si nechal postavit elektrický Mercedes-Benz třídy G

TECH ARNOLD SCHWARZENEGGER
Uložit Uložené

Arnold Schwarzenegger se mění k nepoznání, výsledkem je jeho nový 490koňový model G.

Společnost Kreisel Electric nepatří rozhodně mezi nejznámější, poslední roky se však díky stále větší poptávce po elektrických autech dostává stále více do popředí a povědomí. Tato rakouská firma totiž ukazuje víceré sériové automobily přetvořené do elektrické podoby, dokonce její přední představitelé nejednou prohlásili, že disponují lepší a efektivnější technologií než Tesla. To, do jaké míry je toto prohlášení pravdivé, je sporné, v každém případě, jejich upravené vozy nejednou nabízí nadstandardní poměr mezi výkonem a reálným dojezdem. Že to Kreisel Electric s akumulátory a elektromotory umí, zjevně potvrzuje i fakt, že před nedávnem přišla Rakušanům nabídka na úpravu vozidla přímo ze strany Arnolda Schwarzeneggera. Paradoxně, někdejší guvernér Kalifornie většinou holdoval opačnému typu vozidel, protože z jeho minulosti evidujeme například takové extrémnosti jako Hummer H1 či speciální Mercedes-Benz Unimog. Jinými slovy, filmový hrdina zdaleka nepatřil k té skupině celebrit, které sázely na ekologický Prius, právě naopak. Časy se však zjevně mění, a to diametrálně.
 
V Kreisel Electric si nechal postavit elektrický Mercedes-Benz třídy G. Ano, pojem „elektrický“ najít v jedné větě s legendárním modelem G, to je vcelku silná káva, realita je však o to zajímavější. Rakouští technici si vzali na paškál 6válcovou dieselovou verzi G 350d a po přibližně dvou měsících přicházejí s výsledkem. Naftový agregát z vozu úplně zmizel, místo něj se do karoserie nastěhovaly lithium-ionové baterie, které jsou kvůli rozložení hmotnosti umístěny pod kapotu, podlahu ale i vzadu místo nádrže. Jejich kapacita je 80 kWh, přičemž společnost garantuje reálný dojezd zhruba 300 kilometrů. To v zásadě není mnoho, je třeba ale brát v úvahu, že se bavíme o 2,8tunovém vozidle s ne přímo nejlepší aerodynamikou. Kromě toho, přítomné elektromotory nabízejí výkon až 490 koní, díky čemuž dokáže toto Géčko vystřelit na stovku jen za 5,6 sekundy. Jeho maximální rychlost je omezena na 183 km/h. Zajímavostí je i nabíjecí systém, který umožňuje při výkonu 150 kW nabít akumulátory na 80 procent za přibližně 25 minut. Mezitím si byl Arnold Schwarzenegger svého hřebce i prohlédnout, ale jelikož ještě probíhají poslední úpravy a ladění, za velkou louži si toto elektrické G doveze až v nejbližším období. Umíte si jinak představit, že by kolem vás projela tato off-roadová ikona zcela bez jakéhokoli zvuku motoru?

Domů
Sdílet
Diskuse