Vize Elona Muska nemají konce.
Poslední roky se v případě osobní, ale v zásadě i nákladní přepravy, stále více skloňuje pojem Hyperloop. Laicky řečeno, cestování budoucnosti má spočívat v přepravě lidí/zboží ve speciálních kapslích napříč sítí potrubí, a to až rychlostí kolem 1 200 km/h. I přesto, že se ve spojení s tímto druhem dopravy často hovoří i o Evropě, dokonce Česku, ještě nějaký ten rok potrvá, dokud se vše zrealizuje, otestuje a v neposlední řadě zaplatí, protože Hyperloop je otázkou obrovských finančních prostředků. Tak či onak je potřeba říct, že jedním z iniciátorů této technologie byl právě Elon Musk, který má na svědomí mimo jiné i projekty jako PayPal či Tesla. V současnosti se výzkum a testy odehrávají především za velkou louží, nemalá skupina kompetentních se však v rámci společnosti Hyperloop Transportation Technologiessa zaměřila i na Evropu.
Druhou skupinu tvoří Hyperloop One, díky kterému chce americký vizionář nejprve propojit města Los Angeles a San Francisco. Mezitím jsme již byli svědky i více testů, kdy kovové moduly pomocí lineárních urychlovačů na testovací dráze atakovaly rychlost 160 km/h za přibližně 1,1 sekundy. Brát v úvahu přitom musíme fakt, že ve finále se budou tyto moduly pohybovat v nízkotlakových potrubích, čímž se provozní rychlost dokáže opravdu dostat na hodnoty více než tisíc kilometrů v hodině. Nejnověji se dokonce dozvídáme, že v rámci tohoto vysokorychlostního systému se budou moci přepravovat i autonomní vozidla. Spoluzakladatel projektu Hyperloop One Josh Giegel uvedl během rozhovoru pro The Verge, že takové vozy si budou umět otevřít vzduchovou uzávěru a následně do ní samovolně vjet, čímž nakonec může dojít ke stejné přepravě, jak tomu má být v případě lidí.
I přesto, že ve spojení s danou technologií se hovoří především o elektromobilech značky Tesla, tuto možnost budou mít i vozy zbývajících značek, nakolik snahou bude, aby byl systém univerzální. Už letos má přitom dojít k vůbec prvnímu skutečnému a plnohodnotnému testu Hyperloopu, a to konkrétně v Nevadě, kde se již pilně pracuje na výstavbě krátkého úseku potrubí. Je vysoce pravděpodobné, že během následných testů přiloží k dílu ruku i sám Elon Musk, a to tím stylem, že se bude snažit vyzkoušet i onu přepravu elektromobilů značky Tesla, aby mohl ambiciózní myšlenku dále realizovat. Hlava americké automobilky se přitom zaměřuje i na infrastrukturu tunelů pod velkoměsty, díky čemuž se má zlepšit přeprava tam, kde nejvíce kolabuje. Do karet mu přitom hraje zejména skutečnost, že taková struktura může prakticky fungovat v jakýchkoli úrovních a teoreticky i hloubkách, čímž je využitelnost technologie opravdu otázkou blízké či vzdálené budoucnosti. Musk se přitom tuto vizi snaží demonstrovat co nejdříve – již příští měsíc se spustí budování prvního tunelu od jeho kanceláře ve společnosti SpaceX v Crenshaw na Freeway 105.