Nejnovější extrémnost legendární třídy G ponese název Mercedes-Maybach G 650 Landaulet.
Už je tomu nějaký ten pátek, co se po internetu začaly šířit informace o tom, že Mercedes-Benz chystá další extrémní verzi své off-roadové legendy. V uplynulých dnech se tyto zvěsti potvrdily relativně nenápadným teaserem, který však při lepším zkoumání odkryl prakticky úplně všechno podstatné, zvláště pokud jste si dali dohromady plátěnou střechu, rozšířené blatníky a značku s čísly 65. V této chvíli již přitom víme prakticky všechno, a to i aniž by došlo k oficiálnímu odhalení. Z Namibie totiž pronikly na povrch opravdu kvalitní autentické záběry novinky, již nyní tak víme, co přinesou Němci na autosalon do Ženevy. Jako první je třeba podotknout, že je sice jasné, že nejde o žádnou klasiku, ale v konečném důsledku je tento počin ještě exkluzivnější než předešlé G 63 AMG 6x6 nebo G 500 4x42. Novinka dostala název Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, z čehož vyplývá, že to, na co se díváte, je statečná nálož.
Podznačce, v jejímž rámci se oživil někdejší Maybach, se skutečně daří, kromě S limuzín a nedávno odhaleného kabrioletu tak po novém portfolio rozšiřuje i ultra-luxusní verze třídy G. Těmi nejoficiálnějšími informacemi sice stále nedisponujeme, neboť tento článek je jen výsledkem úniku, ze zmíněných parametrů však víme následující – rozvor náprav se natáhl až na úroveň 3 428 milimetrů, G disponuje opět portálovými nápravami, no a zadní část byla kompletně upravena na jakýsi otevřený salónek. Jeho podstatou jsou dvě luxusní křesla zajišťující maximální luxus a pohodlí. Zadní dvojice posádky je oddělena příčkou, na nohy je o zhruba 60 centimetrů více prostoru a nechybí ani dvojice rozměrných TFT displejů. Název Landaulet automobilka přitom nepoužila náhodou – v roce 2007 vnikla velmi exkluzivní a striktně omezená série upravených Maybachů 62 S, jejichž podstatou byla otevřena střecha a stejná dvojice luxusních křesel. Třešničkou na dortu je tak v tomto případě plátěná střecha v zadní části karoserie, která vystřídala klasické sloupky rámu. Bohužel zatím nedisponujeme záběry, kde je vidět střechu nataženou.
Z názvu G 650 můžeme následně vyčíst i to, že pod přední kapotou trůní vůbec nejexkluzivnější a nejvzácnější motorizace, jakou značka disponuje, tedy přeplňovaný 6litrový dvanáctiválec s výkonem 630 koní a točivým momentem na úrovni magických 1000 Nm. O ty se stará 7stupňová automatická převodovka, která samozřejmě potenciál motoru posílá na všechna čtyři kola. Už jen díky agregátu je tedy jasné, že toto nebude zdaleka levná záležitost, nemluvě o tom, že jde o skutečně náročnou přestavbu. Jak je zvykem u dvanáctiválcových verzí, zevnějšek zdobí četné použití chromu, technici ale použili i karbonové prvky, dokonce se říká, že i disky jsou vyrobeny z tohoto materiálu. Na cenu si musíme ještě počkat, jelikož ale v Namibii proběhla pravděpodobně nějaká prezentace pro vybrané klienty, může se velmi snadno a rychle stát, že bude tato extrémnost již vyprodána. Podle posledních zpráv by však mělo vzniknout „až“ 99 kusů, chytřejší budeme ale až za několik dní/týdnů. Už teď ale víme, že 650 bude rozhodně tou nejluxusnější sériově vyráběnou variantou legendárního „géčka“, dokonce si dovolíme tvrdit, že půjde o větší exkluzivitu než monstrózní G 63 AMG 6x6 se třemi nápravami. Nechme se překvapit, zda nějaký ten exemplář nepoputuje i do našich končin, kde se třídě G stále mimořádně daří.