Trojprostorový sedan nižší střední třídy z Česka se dočkal modernizace.
Autosalon v Ženevě bude ve znamení Škody skutečně bohatý na novinky. Nejenže uvidíme vůbec poprvé pohromadě všechny verze nového Kodiaqa, tedy ať už klasický, Scout nebo SportLine, zároveň však nebude chybět faceliftované Citigo, ale ani Octavia ve všech karosářských verzích a provedeních. Kromě těchto novinek a pravděpodobně ještě jiných zajímavostí se ve velkolepém Palexpu objeví i modernizovaný Rapid. Ten poznáváme v těchto dnech, nakolik nám Škoda představuje jeho aktualizovanou podobu a rozšíření výbavy pro následující roky. Snad nejpodstatnější je skutečnost, že Jozef Kabaň se tentokrát nerozhodl v případě předních světel o jejich kontroverzní vertikální dělení ve stylu současné Octavie. Naplnil tak svá slova, že Octavii chtěl tímto krokem citelně odlišit od menšího Rapidu, se kterým si ho nejednou mnoho lidí zepředu mýlilo. Po nejnovějších faceliftech je tedy opravdu již na první pohled zřejmé, zda se jedná o Rapid, Octavii nebo největší Superb.
Změny v případě Rapidu nastaly zejména v přední části, kde najdeme značně propracované hlavní světlomety, které dostaly nejen hodnotněji vypadající výplň, ale i bi-xenonovou technologii. Klasické xenony jsou tak již minulostí, navíc se nové jednotky pyšní automatickými dálkovými světly. Ta následné doplňuje specificky tvarovaný LED pás pro denní svícení. Obdobný progres evidujeme i v případě zadních světel – jejich tvar zůstal zachován, vnitřek však prošel grafickými změnami a přibyly i „ledky“ v tradičním tvaru písmene C. Drobné změny neobešly samotné nárazníky, přičemž všechny změny se týkají jak klasického Rapidu, tak i Rapidu Spaceback. Novinkou je přitom až 6 nových designů disků, no a změny se nevyhnuly ani interiéru, kde dominují decentní kosmetické změny detailů (plus přibyly USB vstupy či WLAN hotspot). Největší pozornost se soustředí pod kapotu, kde byste už marně hledali čtyřválcový agregát 1.2 TSI. Ten v rámci faceliftu nahrazuje nový tříválec 1.0 TSI ve dvou výkonnostních verzích – 70 kW/95 k a 81 kW/110 koní. Nad novinkou trůní známá 1,4 TSI s výkonem 92 kW/125 koní a nakonec i naftové provedení 1.4 TDI (66 kW/90 koní) a 1.6 TDI (85 kW/115 k).