Při příležitosti 70. výročí značky se v našem hlavním městě ocitl skutečně horký artikl.
V březnu roku 1947 přišlo na svět vůbec první Ferrari, tedy model 125 S s 1,5litrovou V12. Těm z vás, kterým nedělá matematika problém, už tedy asi tušíte, že právě tento rok sportovní automobilka z Maranella slaví své 70. výročí od představení prvního automobilu. Při této příležitosti vzniklo hned několik oslavných modelů s plaketou „70th anniversary“, nemluvě o tom, že nám italská značka představila i několik novinek s těmito logy, v čele s otevřeným LaFerrari Aperta. Asi nikoho nepřekvapí, že letos je tedy naplánováno několik oslav, speciální eventy či srazy, no a v uplynulých dnech neobešel jeden ani Českou republiku. V našem hlavním městě se nachází oficiální zastoupení značky Ferrari, i z tohoto důvodu proto v závěru pracovního týdne došlo k uskutečnění tamní akce k 70. výročí. Součástí akce byly pochopitelně zajímavé, raritní či ty nejnovější kousky, které se setkaly a absolvovaly spolu i jakousi spanilou jízdu, kromě toho se ale v Praze ukázala v mimořádném předstihu i nejžhavější novinka.
Díky našemu dlouhodobému fanouškovi a zároveň jednomu z nejznámějších automobilových spotterů z Česka vám přinášíme exkluzivní záběry, na kterých najdete zbrusu nové Ferrari 812 Superfast! Cossie670 měl tu čest navštívit pražský showroom Ferrari, kde si na několik hodin své útočiště našla nová vlajková loď z „klasické“ produkce z Maranella. Její doručování sice postupně začíná nabírat na obrátkách, v této době byste ale první zákaznické exempláře nejen v našich končinách hledali ještě marně. O tom, že jde o skutečně zajímavý úlovek svědčí i to, že k odhalení novinky došlo jen před několika týdny na autosalonu v Ženevě, dokonce jde o jeden z vystavovaných exemplářů v samotném Palexpu. Samozřejmě je třeba dodat i to, že se díváte na labutí píseň atmosférických dvanáctiválců z dílny Ferrari. Nástupce modelu F12 je totiž posledním kouskem v královské kategorií V12 motorů této značky, kde nenajdete přeplňování ani hybridní technologii. V příští generaci tomu tak již nebude.
Daný kus tak pokrývá pro Ferrari vskutku netypický, avšak o to zajímavější matný šedý lak. Už při samotném odhalení novinky mnozí díky návrhu exteriéru hovořili spíše o rozsáhlejším faceliftu, než zcela novém modelu. Při pohledu na fotografie vám tyto myšlenky proběhnou hlavou také, že zejména při pohledu z boku je silueta prakticky stejná. Pochopitelně jde ale od základů o nové auto, které se pyšní skutečně vyšperkovaným exteriérem a množstvím doplňků naznačujících, že aerodynamika byla prvořadá. Nasvědčují tomu hlavně přední partie osazené velkým nasávacím otvorem a postranními splittery. Specificky tvarované otvory evidujeme i v oblasti čelních full-LED světel, která jsou vespod jaksi zalomená. Čelní část se tak s přimhouřením oka podobá na nedávno faceliftované FF, tedy model GTC4 Lusso. Do pozornosti dáváme přitom nejen četné použití karbonu, ale i 20" disky s efektním designem.
Exteriér byl mimochodem inspirován modelem 365 GTB4 Daytona z roku 1969, o čemž svědčí zejména relativně osobitě tvarovaná zadní část. Tam nechybí čtveřice kulatých koncovek výfuků a čtveřice ledkových světel. Opět početně zastoupené otvory a masivní difuzor znovu hovoří o aerodynamických detailech, které jsou v dnešní době nevyhnutelností. Vzpomeňme však také aktivní klapku pod předním nárazníkem a zadní spoiler, který má zaručit vyšší přítlak. I když záběry interiéru nedisponujeme, kokpit prošel značkou mezigenerační výměnou a do velké míry se podobá na zmíněné Lusso. Skořepinová sedadla mají zaručit lepší boční vedení, přičemž většina ovládacích prvků je již tradičně na novém volantu. Snad největším progresem prošel multimediální systém, který se pyšní větší obrazovkou i kvalitnějším rozhraním.
Nejpodstatnější věc se schovává pod rozsáhlým průhledným krytem, zpod kterého vykukuje obrovský dvanáctiválec v červeném obalu. Pokud jste byli zvyklí na objem 6,3 litru, tak tentokrát se bavíme až od 6,5litrové V12. Její výkon zároveň poskočil až na úroveň 588 kW / 800 koní, což ve výsledku znamená, že 812 je nejvýkonnější sériově vyráběné Ferrari nelimitované edice všech dob. Točivý moment nabízí 718 N.m při 7000 ot./min, kompetentní ale dodávají informaci o tom, že až 80 procent z této hodnoty je dostupných už od 3500 ot./min. 1525kilogramový kůň dokáže akcelerovat na stovku již za 2,9 sekundy, zatímco maximální rychlost je na úrovni 340 km/h.
Jak tvrdí technici, automatická dvouspojková převodovka je nově naladěna ještě plynuleji, přičemž její reakce a odezvy na pádla pod volantem jsou ještě rychlejší. Právě přítomnost vylepšené převodovky hraje nemalou roli na daných parametrech a dynamice. Ruku k dílu přiložilo ale i řízení zadní nápravy, tedy v řeči italské automobilky jde o technologii skrývající se za názvem Virtual Short Wheelbase. Novinka má tedy zaručit lepší ovladatelnost, stabilitu a agilitu, což by se mělo prokázat zejména v rychlých průjezdech zatáčkami. Úplnou novinkou však je elektrický posilovač řízení EPS, který je použit v případě modelu značky Ferrari vůbec poprvé. Ani do dnešního dne nebyly oficiální cestou zveřejněny cenové relace, dá se ale předpokládat, že ve srovnání s předchozí Berlinettou velké změny nenastanou. Zejména na amerických serverech se tedy nejednou začíná objevovat částka okolo 320 tisíc dolarů, což skutečně může být odrazovým můstkem cenovek Superfastu. Na závěr dodejme, že v této chvíli již toto Ferrari 812 Superfast v pražském showroomu nenajdete, jelikož putuje dále v rámci oslav. Je však jen otázkou času, kdy první zákaznické kusy do Prahy přijedou, protože tamní zastoupení značky se těší velkým prodejním úspěchům. My v rámci zákulisních informací dodáváme, že nějaký ten exemplář již brzy uvidíme i u nás, určitě vás o tom budeme informovat na stránkách Exkluzivní automobilů.