Vylepování reklam na sloupech se bude v Praze řídit novými pravidly. Pohyb po městě díky tomu bude příjemnější, ale i bezpečnější.
Běžnou procházku po ulici či kochání se okolní architekturou si už skoro ani nelze představit bez pohledu na doslova všudypřítomné reklamy, které leckdy estetiku a kouzlo města značně nabourávají. To si zřejmě uvědomují i pražští radní, kteří proto před pár dny schválili nová pravidla, která zavádí přísnější podmínky pro vylepování plakátů na sloupech. Podle nové regulace totiž budou muset reklamní plochy dodržovat jednu ze tří předepsaných velikostí a z některých částí města dokonce zmizí úplně. V plánu je také zavést omezení světelných reklamních poutačů.
Za přípravou pravidel regulace stojí městský Institut plánování a rozvoje (IPR) a náměstkyně primátorky Petra Kolínská ke změně uvedla následující: „Město je dnes zahlceno reklamními nosiči, které nejen tvoří vizuální balast, ale navíc leckdy brání v pohybu po chodníku nebo bezpečnému výhledu v křižovatce,“ cituje její nedávné vyjádření server Aktuálně. Ten dále podotýká, že v současné době je reklama na území hlavního města již regulována Pražskými stavební předpisy, ty se však týkají velkoformátových nosičů.
Reklamní nosiče na veřejných sloupech budou muset mít maximálně 80 centimetrů na šířku a 120 centimetrů na výšku. Pokud jde o pražské ostrovy, náplavky, cyklostezky, parky a lesoparky, odtud by měly plakáty vymizet úplně. Jejich zákaz bude platit také v okolí křižovatek a v místech, kde by lidem znemožňovaly bezpečné rozhlížení. Ve většině památkových zón města sice budou plakáty viset i nadále, po zavedení nových regulací však budou muset splňovat ten nejmenší ze tří velikostních formátů. Výjimku v tomto ohledu tvoří jen Pražská památková rezervace, kde platí úplný zákaz. Regulace vstoupí v platnost v lednu příštího roku. Co na nová pravidla říkáte vy? Jste za ně rádi? Dejte nám vědět níže v komentářích.