Transsibiřská magistrála se pravděpodobně dočká obrovského rozšíření až do Japonska.
Už brzy se budou přepisovat knihy rekordů. Výstavba nového nepřetržitého železničního spojení je potvrzena. Rusko totiž plánuje rozšířit svou majestátní Transsibiřskou železnici. Ta je dnes dlouhá 9 288 kilometrů, ale Rusko momentálně vyjednává s Japonskem, protože chce trať protáhnout až do Tokia. Začínalo by se přitom už v Londýně. Trať tedy protne celý euroasijský kontinent, a to délkou 13 500 kilometrů.
Mezi Ruskem a Japonskem už o nejdelší stavbě světa probíhá bouřlivá diskuse. Stačí jen vyřešit cestu do Japonska a problémy v Evropě, kde jsou však tratě už dávno vybudované. Tato část ještě není oficiálně potvrzena, ale předpokládá se, že z Londýna by vlaky pokračovaly přes Francii, Německo a Polsko až do Ruska. Největším oříškem přitom bude samotné propojení Japonska s Ruskem. O to se má postarat masivní most z ruského ostrovu Sakhhalin na japonský ostrov Hokkaido, dlouhý přes 45 kilometrů, protínající Japonské moře, za 4,38 milardy eur. Po stavbě by jezdily vlaky, ale i auta. Pro Japonsko by šlo o první silniční i železniční spojení s pevninou, dosud se museli spoléhat jen na lodě a letadla. Rusko navíc nabízí finanční pomoc i na vybudování železnice na japonských ostrovech.
Transsibiřská magistrála dnes
Cestující Transsibiřskou magistrálou a jejími novými přípojkami si tak za několik let vychutnají kulturu obrovských evropských měst, pusté Rusko, zasněžené hory Sibiře i ukvapené Tokio. Navíc takové propojení mezi Japonskem a Ruskem má i historický podtón, tyto dva státy se totiž samy od sebe od druhé světové války ještě na ničem nedohodly od chvíle, kdy si v roce 1945 Stalin bez okolků přivlastnil tehdy japonské souostroví Kurily. Rusko plánuje posílit hospodářství ve východní části země a právě obrovská vlaková trať je perfektní příležitostí, která navíc přináší tisíce turistů.