Sen mnoha se konečně naplnil. Opíjení se bez kocoviny bude skutečností.
Říjen roku 2017 bude navždy zapsán jako přelomový v kruzích milovníků alkoholu. Právě v tomto měsíci totiž obchodní síť Lidl prohlásila, že letošní vánoční svátky budou bez kocoviny. A to díky produktu, kterým je šumivé víno Prosecco. To je totiž speciálně upravené tak, aby jeho konzumentům způsobilo následující den po konzumaci co nejmenší újmu. Obsahuje v sobě totiž „lék na kocovinu“.
S náročným ránem se každý vyrovnává po svém. Mezi nejúčinnější metody patří litry vody nebo těžké jídlo. Tedy samozřejmě, pokud zůstane na svém místě i po jeho konzumaci. Nejhorší případy nemají jinou možnost než sáhnout po lécích proti bolesti, pokud chtějí mít něco i z následujícího dne po propité noci.
Společnosti zabývající se výrobou alkoholu dlouhá léta bojují s tím, jak předem omezit stavy následujícího rána. Problém alkoholu (mimo jiné) spočívá v siřičitých konzervantech, které jsou do nápojů přidávány. Jejich nadměrná konzumace totiž způsobuje bolesti hlavy. Dosavadní víceméně neúspěšné pokusy na odstranění tohoto problému zahrnovaly technologii, která jako magnet zachycovala siřičitany z vína či formulku na syntetický alkohol, který přinesl všechny požitky z pití kromě zmíněné kocoviny.
S nejnovějším řešením tohoto problému však přišel zcela překvapivě Lidl. Konkrétně odborník na vína, který pro Lidl pracuje, Richard Bampfield.
„Každý zažil tu nepříjemnou kocovinu z vína. Někdy je připisována siřičitým konzervantům, které se ve vínu používají k tomu, aby zůstalo déle čerstvé. Pokud na ně nereagujete příliš dobře, sbohem vašemu problému může dát Organic Prosecco Spumante z Lidlu,“ říká o svém výtvoru pan Bampfield.
Podle výzkumů existují lidé, kteří vnímají přítomnost konzervantů ve víně mnohem hůře než ostatní. Některým stačí jeden pohárek a už začínají pociťovat bolest hlavy. Ostatní jsou sice odolnější, ale s přibývajícími decilitry je nástrahy následujícího dne doženou také. V konečném důsledku tak bylo řešení problému s kocovinou docela jednoduché. Víno s menším množstvím konzervantů bude sice méně trvanlivé, ale protože na něj nebudete vzpomínat ve zlém, tak se určitě vypije mnohem rychleji.
Organic Prosecco Spumante má obchodní řetězec Lidl připraven především na vánoční svátky. Není tajemstvím, že lidé během nich popíjí o něco více alkoholu než v běžných pracovních dnech, a tak se předpokládá, že se z pultů vytratí ještě rychleji než se na ně dostalo. Představeno bylo v USA, na britský trh dorazilo 12. října. Cena tohoto jedinečného vynálezu je £ 7.99, tedy zhruba 230 korun. K českým konzumentům se dostane pravděpodobně jen díky vinným e-shopům.
Jako každý boom i hangover-free Prosecco má své zastánce a odpůrce. Vinná kritička Victoria Moore z Telegraphu nemluví o ničem jiném než o skvělém reklamním tahu Lidlu před Vánocemi. Podle jejích slov nejsou jediným zdrojem ranní kocoviny konzervanty. Jejich množství v alkoholu je dokonce menší než v jiných trvanlivých potravinách jako například sušené ovoce či maso v konzervě. Propagaci Prosecca ze strany Lidlu dokonce označila za nezodpovědnou a každý, kdo si nápoj koupí s vědomím, že po něm nebude následovat bolest hlavy, si tu bolest hlavy naopak zaslouží.
V konečném důsledku tak může být i revoluční Prosecco slušný propadák. Při konzumaci alkoholu totiž záleží převážně na samotném uživateli a na jeho citlivosti vůči jednotlivým složkám nápoje. Metoda nazývaná „pít méně“ tak pravděpodobně zůstane i nadále tou nejúčinnější.