Pondělí 16. 7. 2018 svátek má Luboš

hledej na refresheru

Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
zdroj: Pixabay

Co se děje 30 sekund předtím, než zemřeš? Náš mozek obvykle odumírá seshora a jako první se vytrácí osobnost

Smrt jednoho dne čeká na každého z nás.

27. prosinec 2017, 11:59

Smrt jednoho dne čeká na každého z nás.

Smrt je koncept, o kterém lidé často přemýšlejí a konec konců se neustále nachází všude kolem nás. Každičkou sekundu zemřou stovky lidí, ale další stovky se narodí, avšak co je vlastně smrt a jak by se dala charakterizovat či popsat, to už je otázka spíše na odborníky. Neurolog Cameron Shaw má za sebou již dlouholetou kariéru, během níž pracoval na nejkomplikovanějších případech, jaké si běžný člověk ani neumí představit, jenže nedávno umožnil reportérovi z portálu Vice zažít pitvu a prohlídku mrtvého lidského mozku, při které mu vysvětlil i pár základních jevů spojených se smrtí.

 

Samotná definice smrti by se dala popsat jako ztráta přísunu krve do lidského mozku. Umírající pacienti přitom zažívají podobné pocity jako lidé, kteří jen odpadávají, protože při omezeném přísunu krve do hlavy nastává mlžení zraku a tmavnutí okolního světa. Náš mozek pak zaplaví totální temnota, avšak člověk v té chvíli ještě není mrtvý, ale pomalu umírá. Krátce po zablokování přísunu krve nastává kritických 30 sekund, během nichž začíná mozek člověka odumírat. Odumírání probíhá seshora, protože krev do něj proudí zdola a postupně přestává.

 


 

Nejdříve člověk přichází o podstatu naší lidskosti, protože jako první odumírá naše identita, kterou v hlavě máme, smysl pro humor či schopnost přemýšlet. Po přibližně dvaceti sekundách z nás zbývá už jen zlomek toho, čím jsme byli před chvílí, a pak se ztrácejí i naše vzpomínky a odumírá jazykové centrum, takže v posledních momentech zbývá už jen přežívající mozková hmota bez jakékoliv osobnosti a zejména schopností.

 

Člověk v té chvíli ještě nemusí být mrtvý, ale dokáže nanejvýš dýchat a nepřestává mu bít srdce, jenže netuší, co se děje kolem něj a v mozku už nezůstávají buňky, které by ho mohly definovat jako osobnost. Na samotný závěr tedy z člověka zůstává pouze skořápka, a právě proto jsou velmi nebezpečné úrazy, při kterých dochází k omezení přísunu krve do mozku, čehož následkem jsou často poškození mozku a zároveň i osobnosti.

Zdroj: vice.com Tagy: smrť, 30 sekúnd
Vyjádři svůj názor na článek
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Odpad Méně takových článků
Super! Více takových článků
Řekni nám, proč se ti článek nelíbí:
Děkujeme za tvůj názor!
Pomáhá nám i autorům při zkvalitňování obsahu na stránce.
Líbil se ti článek? Sdílej ho přátelům
NAHORU
Diskuse26 komentářů
Diskuse je jen pro přihlášené
26 komentářů
Seřadit komentáře podle oblíbenosti času přidání
avatar
JosefBalsamo BalsamoJosef30. prosinec 2017, 21:16

Co je klasické a původní v historických záznamech, ať jsou pořízeny tesáním do kamene, klínovým písmem, hieroglyfy, na papyru, na papíře, nebo na jiných, moderních nosičích, jako jsou paměťová média? Autoři se od nepaměti snaží, aby jejich díla přetrvala. Pokud nejsou sami ve své době uznávaní a vážení, tj. nemají potřebnou autoritu, většinou se ve svých dílech dovolávají jiné, známe a větší autority. Autoři se dovolávají starých filozofů a vědců, nebo věhlasných učenců, dokonce i Boha.
Podobně je to i s velkou knihou knih, Biblí. Mnozí z jejich autorů jako Mojžíš, Jeremiáš a další, se dovolávají na přímé příkazy, vnuknutí nebo působení Boha, čímž se stává obsah nezpochybnitelný, protože Bůh je nejvyšší autorita. Kdo by se odvážil zpochybňovat Boží slovo? Nedělají to jenom historici, ale i různí vědci. Je to i součástí našeho života. Uvedu několik příkladů. V zeměpisných názvech vidíme jména neznámých obcí, kterých polohu upřesňuje známé město, řeka, nebo pohoří např. Ústí nad Labem, Řež u Prahy, Lipník nad Bečvou, Pec pod Sněžkou apod. Ne všechny přírodní zákony jsou nezpochybnitelné, a vývojem lidstvo objevuje nové metody a přístupy k jejich zkoumání. Můžeme tedy říct slovy Alberta Einsteina, že vše je relativní, a hledání pravdy má více pohledů, než se nám může zdát.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Doremila Suri28. prosinec 2017, 19:14

Po přečtení vašich komentářů mi přišlo na " virtuální jazyk" - Vím, že nic nevím. I ten Sokrates věděl daleko více než lidé v jeho okolí, ale vystupoval skromě a ne nadutě, s jistou pokorou, kterou formuloval do známé věty, která přežila dodnes.. Myslím si, že i kdybyste měl hlavu napěchovanou teoretickými znalostmi, zůstanete stejně stát na prahu poznání, že pouze malá část našeho mozku je využita. Genetický řetězec byl z části objeven až nedávno a otázka smrti je tajemství stejné jako zrození a života. ;-)

-1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Kristilenka30. prosinec 2017, 10:44

Největší omyl pochází z neznalosti duševně-duchovní bytosti člověka, protože "vidíme" jen fyzické tělo. V dávné minulosti bylo toto povědomí vysoký zasvěcencům známo. S nástupem materialismu se nám ten pohled zamlžil a my ho v současnosti můžeme vydobývat jasným myšlením z duchovní vědy.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
omnus omikron29. prosinec 2017, 18:13

To není pravda to s tím mozkem, mozek nefunguje jen na pár procent to už dávno zastaralá informace, jinak Právě mozek je jako mobil vybije se ale neumře, mozek stále žije a funguje ale ne tak jak by měl a ten kdo vidí nějaký ráj je jen iluze efekt a mozek vnímá dokonce i v kómatu nebo při klinické smrti dál i vjemy z vnější okolí.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
omnus omikron28. prosinec 2017, 18:45

Michalo tělo není skořápka a navíc tvoří i tebe samotnou to prostě fakt.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
omnus omikron28. prosinec 2017, 18:43

Věro R. já se tu nehodlám hádat s nějakým nevzdělaným fanatickým volem který ani nemůže nebo spíš neumí a nechce říct co se mu na mim názoru komentáři nelíbí navíc můj komentář je zároveň prostě faktem protože to jsem si nevycucal z prstu to co jsem napsal se vzdělávej kůže líná nevzdělaná než do mě začneš kopat a když už na mě držkuješ tak aspoň napiš i argument nějaký na můj komentář jestli na to teda máš IQ.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Michaela Doležalová28. prosinec 2017, 17:17

to je studie co se týče naší skořápky, činnost orgánů, ale zabýval se někdo třeba i myšlenkou duchovní, když člověk zemře ve spánku - je třeba uvězněn v onom snu? / může být sen pěkný , ale i děsivý, ze kterých se člověk snaží probrat / nebo sen skončí a duše odejde do svého světa? vždy jsem považovala smrt ve spánku za tu nejkrásnější, ale od určité doby mám pochyby jestli je to opravdu ta nejkrásnější smrt

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Kristilenka30. prosinec 2017, 10:47

Člověk je čtyřčlánková duševně-duchovní bytost; je složená z těla fyzického, (to je jasné), z těla astrálního-pocitového, těla éterného- zajišťujícího životní funkce a hlavní složky své osobnosti-svého"já". Po smrti odchází vyšší duchovní články do světového éteru a zůstává tělo fyzické, podléhající rozpadu. Nejvyšší složka-já- člověka vstupuje do dalších inkarnací a je nezničitelné. Návrat z tzv. klinické smrti může nastat, pokud bytostné články mají možnost z různých důvodů navázat na svoji předešlou soudržnost. Mimo možnost smrti je tato schopnost známa vysokým zasvěcencům, kteří mohou vstupovat do duchovního světa svým vědomím, aniž by opustili své fyzické tělo. Poznatky z duchovní vědy filosofa R. Steinera.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
omnus omikron28. prosinec 2017, 18:45

tělo není skořápka a navíc tvoří i tebe samotnou to prostě fakt.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
omnus omikron28. prosinec 2017, 18:32

Ale nechci se hádat ale nemáš pravdu

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
omnus omikron28. prosinec 2017, 17:51

Nikdy a ničí smrt není krásná ať je jakákoliv

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
omnus omikron28. prosinec 2017, 17:50

Nevíte*

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
omnus omikron28. prosinec 2017, 17:41

Proč vy duchovní volové se musíte vždy vyjádřit k něčemu vědeckému když ani nejvíce co melete za blbosti, duchovno neexistuje vše se to děje v hlavě a vědomí osobnost emoce city sny myšlenky to vše a mnohem víc je tvořené formované a vlastně i ovládané mozkem a to jací jsme je tvořeno geny tělem a hlavně mozkem to je prostě podložený ověřený potvrzený a navíc známí FAKT ať se ti líbí nebo ne a to tvé duchovno taky je jen v psychice a mozku a duše není prokázána navíc je to irelevantní věc, jen naprostý debil hlupák nebo je udělaný člověk či duchovně založený člověk řekne že tělo a mozek je jen kus masa a skořápka ale to je naprostá debilita protože tělo a mozek je živé samo o sobě ( s tebou i bez tebe ) a je v něm živá každý buňka a vlastně vesmír je živí organický vesmír celý ( svět) tělo je přírodní přirozený živý stroj s organickým přirozeným PC ( mozkem ) a to virtuální je jeho softwarem ( psychika to nehmotné to virtuální ) kněze to potřebuje ke své existenci a formování mozek protože to také je tvořené tím mozkem je sice možné že možná něco po smrti přežije ale my už to nebudeme a moc složité to také nebude protože to co po smrti přežije bude pravděpodobně složité asi jako data informace signál který dokáže přežít i bez stroje že kterého vzešel ale nijak složitý ani myslící to nebude budou to jen uvolněná informace data do prostou ale ne my jo a mimochodem já jsem věřící a umím meditovat a astrálně cestovat ale to je vše o psychice dovednosti a mozku.

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Nikolas30. prosinec 2017, 1:04

,,Duše neni prokázána'' Tak jako před několika lety ještě nebyla prokázána relativita, to že Země je kulatá a mnoho dalších věcí. To, že vy věříte něčemu jinému než ostatní ještě neznamená, že můžete znehodnocovat náboženství a nazývat lidi, kteří věří něčemu jinému ''volové''
Doopravdy nikdo nic nemusí vědět a všechno může být uplně jinak.. Ale vy to rozhodně víte protože jste se tu rozepsal/a jako by jste už smrt zažil/a.. směšný a hodně depresivní.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Neale Donald Walsch29. prosinec 2017, 14:18

Jo a co neurochirurg Eben Alexander kterému odumřel celý mozek který se mu pak obnovil a vyléčil? Úplně normálně uvažuje a je v pořádku. Co bývalý člen akademie věd Miloslav Král který ví díky svým znalostem kybernetiky a dalších věd že Bůh existuje a život po smrti taky?

-1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Kristilenka30. prosinec 2017, 10:21

Z vašeho dotazu je zřejmé, že přemýšlíte a chcete vědět; člověk je čtyřčlánková duševně-duchovní bytost. je složená z těla fyzického, (to je jasné), z těla astrálního-pocitového, těla éterného- zajišťujícího životní funkce a hlavní složky své osobnosti-svého"já". Po smrti odchází vyšší duchovní články do světového éteru a zůstává tělo fyzické, podléhající rozpadu. Nejvyšší složka-já- člověka vstupuje do dalších inkarnací a je nezničitelné. Návrat z tzv. klinické smrti může nastat, pokud bytostné články mají možnost z různých důvodů navázat na svoji předešlou soudržnost. Mimo možnost smrti je tato schopnost známa vysokým zasvěcencům, kteří mohou vstupovat do duchovního světa svým vědomím, aniž by opustili své fyzické tělo. Poznatky z duchovní vědy filosofa R. Steinera.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
omnus omikron29. prosinec 2017, 18:08

To není žádný důkaz a mozek ti nemůže odumřít to by si jinak umřel ale je pravda že mozek dokáže přežít bez kyslíku v nějakém úsporném režimu pár hodin dokonce a může se i uzdravit ale je to velice velice nepravděpodobné navíc ani při klinické smrti není nikdo opravdu mrtvej.

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Margarita Vránová29. prosinec 2017, 10:42

Absolutně nikdo, ani samotní vědci nemohou vědět jak to ve skutečnosti se smrtí je. Mohou pouze potvrdit, že mozek po smrti ještě reaguje, to je ale vše. Proč? Protože když zemřeme nemůžeme své pocity nikomu sdělit. Ti, co se probrali z kómatu přeci jen nebyli mrtví a proto mohli popsat své pocity.

-1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Kristilenka30. prosinec 2017, 10:50

Pochopení smrti se nám vzdálilo s materialistickým myšlením. Současná věda nám uspokojivou odpověď neposkytne. Existuje duchovní věda, která přemýšlivým dokáže odpovědět.

0 Odpovědět · Nahlásit
avatar
omnus omikron29. prosinec 2017, 18:11

Jenže Pocity jsou tvořené mozkem a proč by to nikdo nemohl potvrdit ? Věda už to částečně potvrdila a navíc proč bych měl věřit někomu kdo prožil klinickou smrt nebo byl v komatu když jeho mozek stále žije a funguje ale ne tak jak by měl a ten kdo vidí nějaký ráj je jen iluze efekt a mozek vnímá dokonce i v kómatu nebo při klinické smrti dál i vjemy z vnější okolí.

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Karel Novák128. prosinec 2017, 21:05

Před svojí smrtí bych si přál vidět svoji lásku, milovanou dívku. Musím jí to ovšem dát včas vědět, až budu umírat, aby přišla k mému úmrtnímu lůžku. a já na ni naposledy otevřel oči. Spi sladce, můj nádherný obraze.

-1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Barbora Sochorová28. prosinec 2017, 19:33

Nikdo nic nevi, muzeme jen spekulovat jake to je. Az to prijde a bude tech tricet sekund, doba po kterou se i vypina vybita baterie mobilu :D, snad sem nekdo z vas stihne jeste napsat pocit. Jinak se priklanim k vede. A energie jiste v prostoru chvili nejaka zustane, ona duse, jak kdo chce, minimalne ta z obeda.

-2 Odpovědět · Nahlásit
avatar
Kristilenka30. prosinec 2017, 10:51

Pochopení smrti se nám vzdálilo s materialistickým myšlením. Současná věda nám uspokojivou odpověď neposkytne. Existuje duchovní věda, která přemýšlivým dokáže odpovědět.

-1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
omnus omikron29. prosinec 2017, 18:14

Duše není potvrzená a duchovno neexistuje vše se to děje v hlavě a vědomí osobnost emoce city sny myšlenky to vše a mnohem víc je tvořené formované a vlastně i ovládané mozkem a to jací jsme je tvořeno geny tělem a hlavně mozkem to je prostě podložený ověřený potvrzený a navíc známí FAKT ať se ti líbí nebo ne a to tvé duchovno taky je jen v psychice a mozku a duše není prokázána navíc je to irelevantní věc, jen naprostý debil hlupák nebo je udělaný člověk či duchovně založený člověk řekne že tělo a mozek je jen kus masa a skořápka ale to je naprostá debilita protože tělo a mozek je živé samo o sobě ( s tebou i bez tebe ) a je v něm živá každý buňka a vlastně vesmír je živí organický vesmír celý ( svět) tělo je přírodní přirozený živý stroj s organickým přirozeným PC ( mozkem ) a to virtuální je jeho softwarem ( psychika to nehmotné to virtuální ) kněze to potřebuje ke své existenci a formování mozek protože to také je tvořené tím mozkem je sice možné že možná něco po smrti přežije ale my už to nebudeme a moc složité to také nebude protože to co po smrti přežije bude pravděpodobně složité asi jako data informace signál který dokáže přežít i bez stroje že kterého vzešel ale nijak složitý ani myslící to nebude budou to jen uvolněná informace data do prostou ale ne my jo a mimochodem já jsem věřící a umím meditovat a astrálně cestovat ale to je vše o psychice dovednosti a mozku.

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
omnus omikron29. prosinec 2017, 18:12

Právě mozek je jako mobil vybije se ale neumře, mozek stále žije a funguje ale ne tak jak by měl a ten kdo vidí nějaký ráj je jen iluze efekt a mozek vnímá dokonce i v kómatu nebo při klinické smrti dál i vjemy z vnější okolí.

1 Odpovědět · Nahlásit
avatar
pistola27. prosinec 2017, 20:12

Autor prosim ta v com je ta krutost? Vnutri mysle je smrt krutejsia? VEd pises ze strati vedomie a pohodka

-2 Odpovědět · Nahlásit
ZOBRAZIT DALŠÍ KOMENTÁŘE
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.