Maranellské automobilka potvrdila příchod svého SUV.
Trend SUV nabírá na obrátkách, ať už jde o plejádu všelijakých derivátů této kategorie mezi konvenčními značkami nebo o nový Urus. Je třeba si však uvědomit, že značky (nejen ty automobilové) dělají jen to, po čem je poptávka. Tak, jak Porsche nastolilo trend sportovně-luxusních SUV, tak se na vlně jeho popularity chtějí svést i ostatní. Řeknete si, že je to ostuda sportovně založené značky, díky modelu Cayenne si však petrolheadi mohou kupovat 911, takže účel je splněn – bez něj by ikona už asi neexistovala. Obdobným směrem na to jde i Levante, které již nyní tvoří přibližně 60 % prodejů značky Maserati. Otázkou času bylo, kdy na rozjetý vlak nastoupí i Lambo, no a už v nejbližších letech je bude následovat i takový Rolls-Royce či Ferrari.
Ferrari dlouhá léta SUV odmítalo, pravdou ale je, že i v Maranellu se pomalu a jistě kují pikle, neboť jeho příchod potvrdila samotná značka. V kuloárech se šeptá o roku 2021, přičemž zdroje blízké značce naznačují spíše vozidlo FUV než SUV, tedy Ferrari Utility Vehicle. Pod tímto názvem by se však dal charakterizovat i model FF, respektive GTC4Lusso, takže je otázkou, do jaké míry skutečně půjde o vozidlo s vyšší stavbou karoserie a menšími či většími schopnostmi v terénu.
I Maserati se svým Levante totiž světu dokázalo, že jak na silnici, tak i v terénu umí toto sportovní SUV velké věci. Podotknout je taky třeba, že i v případě Ferrari se očekává jakási spolupráce s „domovskými“ značkami, ať už Alfou nebo právě Maserati – jak Cayenne, tak Bentayga a nově i Urus jsou totiž auta jednoho koncernu, jejich vývoj byl tedy citelně jednodušší a zároveň efektivnější .
V opačném případě bychom ze strany tak malých značek (rozuměj málo prodávajících) takové velké počiny nepoznali. Ferrari se tedy netají tím, že chystaným SUV, o kterém se zatím mluví jako o modelu F16X, chce zvýšit prodej, no a to, jak by mohlo teoreticky vypadat, nám naznačuje render, který mixuje model 812 Superfast a Alfa Romeo Stelvio.