Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
15. ledna 2018 17:30
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Off-roadová legenda přichází v nové generaci. Na pohled se nemění, pod povrchem ano

TECH
Uložit Uložené

Decentně oblejší tvary, plejáda nových technologií a hlavně značně vyšší komfort.

To, že Mercedes-Benz chystá novou generaci svého legendárního G, bylo jasné již skutečně dlouho, ale až s úvodem letošního autosalonu v Detroitu je nová třída G konečně realitou. Ano, asi nám dáte za pravdu, že navenek si přítomnost mezigenerační obměny snad nikdo nevšimne, věřte však, že na fotografiích níže najdete od podlahy zcela nové vozidlo. Důkazem toho jsou nejen skutečně citelné nárůsty rozměrů – novinka je o 53 milimetrů delší a o 112 milimetrů širší! Dále je třeba si všimnout značně aerodynamičtější karoserie, tedy více oblin, zapuštěných nárazníků a pověstné boční lišty do karoserie či nových zpětných zrcátek a full-LED světlometů na obou koncích.

Tak či onak, navenek vystupuje G prakticky identicky, což se však dalo i čekat, protože síla brandu dlouhá léta tkví v jeho vzezření, takže je jasné, že automobilka ho měnit absolutně nechtěla. Neměla důvod. Revoluce se však skrývá pod povrchem.

Jako první je to interiér se zcela novou architekturou, použitými materiály a technologiemi. Dominantou palubní desky je dvojice 12,3" obrazovek, zatímco její střed kombinuje moderní detaily ze současných modelů a stejně tomu je i v případě nového volantu. Všímavé oko postřehne absenci páky převodovky ve středovém tunelu, vnitřek však okouzlí prostorností – více prostoru na nohy o 38 vepředu, respektive 150 milimetrů vzadu, plus 38 mm na ramena vepředu, respektive 27 vzadu a nárůst místa na lokty vepředu o 68 a vzadu o 56 mm.

Off-roadová legenda přichází v nové generaci. Na pohled se nemění, pod povrchem ano
Zdroj: media.daimler.com

V úvodu prodeje (od června) bude na trhu pouze verze G 500, jejíž podstatou je 4litrová V8 s výkonem 310 kW/422 koní a točivým momentem 610 Nm. V těsném závěsu bude určitě následovat řadový naftový šestiválec. Standardem bude pohon všech kol, 9stupňová automatická převodovka, tři uzávěrky diferenciálů a redukce.

G se nadále spoléhá na žebřinový rám, mezigeneračně však váží o citelných 170 kilogramů méně a chlubit se už může i elektrickým posilovačem řízení. Pozornost se však obrací zejména na podvozek, protože Mercedes-Benz ve spolupráci s divizí AMG přináší nezávislé zavěšení předních kol s dvojicí lichoběžníkových ramen i adaptivní tlumiče, zatímco zadní náprava zůstává tuhá.

Vývojáři tvrdí, že legenda bude na silnici značně agilnější a snadněji ovladatelnější a v terénu bude minimálně tak dobrá jako doposud – nové G je údajně v některých směrech dokonce lepší než jeho předchůdce. Svědčí o tom světlá výška 241 milimetrů, nájezdové úhly 31 a 30 stupňů či brodivost až 70 centimetrů. Novinkou v nabídce je měnič režimů Dynamic Select (Eco, Comfort, Sport a Individual), avšak G dostalo i takzvaný G-Mode, čili trakční mód, který se automaticky aktivuje při zapojení redukce nebo minimálně jedné uzávěrky, čímž přizpůsobí jízdu v terénu podle zvoleného režimu a podmínek. Cena začína na zhruba 2,7 milionu korun.

Domů
Sdílet
Diskuse