V e-mailu, který zaslal Elon Musk zaměstnancům Tesly, jim nabídl několik rad pro zvýšení produktivity.
CEO značek SpeaceX a Tesla nedávno zaslal e-mail pracovníkům své firmy, ve kterém se jim snaží pomoci stát se produktivnějšími a zvýšit tak efektivitu jejich práce. Pokud těchto 5 jednoduchých tipů dodržíš i ty, možná tě čeká kariérní úspěch.
1. Limituj pracovní setkání
Je jasné, že když nejsi šéf, asi nad tím příliš velkou kontrolu nemáš, ale můžeš svého nadřízeného upozornit, pokud se ti zdá, že jsou neefektivní a nepřinášejí ti žádný užitek. Elon Musk považuje ty celofiremní za nejhorší. Myslí si totiž, že nemohou být stejně prospěšné pro všechny z rozdílných oddělení. Čím je setkání určeno širšímu publiku, tím více hrozí, že se na něm budou posluchači nudit a nic si z něj neodnesou, protože se nebude týkat přímo jejich práce. Pokud se i náhodou stane, že meeting by byl prospěšný pro všechny, Musk tvrdí, že by měl být co nejkratší.
2. Z porady odejdi, pokud jsi už skončil
Pokud jsi si jistý, že porada ti už nemůže nic víc nabídnout a odnesl sis z ní vše, co jsi mohl, Elon Musk si myslí, že není nezdvořilé zkrátka odejít. „Není nezdvořilé odejít, nezdvořilé je plýtvat časem jiných,“ říká.
3. Nepoužívej akronymy
V dnešní době je moderní například místo „Frequently asked questions“ (často kladené otázky) používat FAQ. Tuto zkratku zná asi každý, ale mnoho nadřízených a jejich pracovníků používá akronymy, které nejsou až tak známé a jejich význam musí dodatečně vysvětlit. Tím však pouze zbytečně ztrácejí čas. Komunikace by měla být efektivní a srozumitelná pro všechny.
4. Nepoužívej „řetězec vedení“
Mnoho šéfů nekomunikuje přímo se svými zaměstnanci. Místo toho mají asistenty, kteří příkazy a pracovní náplň odkomunikovávají za ně. To však působí velmi neosobně, vytváří to dojem, že nadřízený nemá zájem o své pracovníky, ani o práci, kterou vykonávají. Pokud máš šéfa, co ti není schopen nic říct osobně, pravděpodobně svou práci nedělá nejlépe. Pokud jsi ty sám takový nadřízený, měl by ses nad svými metodami zamyslet.
Kromě toho tímto způsobem ztrácíš čas, protože než se informace posune dál, musí projít zbytečně zdlouhavým procesem. Může se ti i velmi snadno stát, že si nechtěně zahraješ známou hru „tichá pošta“ a tvůj prvotní vzkaz bude mimořádně zkreslený, než se dostane do finále.
5. Používej zdravý rozum
Pokud se ti zdá, že některá pravidla firmy jsou neefektivní a možná i trochu hloupá, zkrátka se jimi neřiď. Nemusíš dělat úplně všechno, co ti řekne firma, nejsi přece cvičená opice. Je důležité, abys sám zjistil, jaký styl práce ti vyhovuje.