Sobota 17. 11. 2018 svátek má Mahulena, Gertruda

hledej na refresheru

Odteď si můžeš článek
uložit na později.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Hry
1
Antonín H.
9. červenec 2018, 13:02

Legendární hry na mobil, které jsme hrávali jako malí. Vzpomeneš si na osadu Townsmen, kultovního hada nebo kuličku Bounce?

„Ke stažení této Java hry pošlete SMS na 900 06 79.“ Vzpomínáš si na tuto magickou větu umístěnou téměř v každém časopise? My taky.

Antonín H.
9. červenec 2018, 13:02
Legendární hry na mobil, které jsme hrávali jako malí. Vzpomeneš si na osadu Townsmen, kultovního hada nebo kuličku Bounce?
Zdroj: Townsmen 2
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložit na později.
Odteď si můžeš článek
uložit na později.

SMS objednávky multimediálního obsahu. Vzkvétající a poměrně vychytralý byznys, který přišel s nástupem telefonů s barevným displejem a rychle ovládl inzertní místa většiny časopisů na tehdejším trhu. Internet se totiž v první pětiletce nového milénia netěšil přílišnému rozšíření a ještě ani dva roky poté to vůbec nebyla samozřejmost. Počítače s internetovým připojením měla v roce 2007 pouze necelá třetina Čechů, dnes je to 77 procent. 

 

Pro poskytovatele tapet to byly žně. Ozdobit si telefon Crazy Frogem či jiným, tehdy trendovým motivem bylo velmi atraktivní. Nehledě na monofonní a polyfonní melodie např. Tabáčku nebo známým šlágrem od skupiny Kabát. Stačil počítač s internetem, software na tvorbu MIDI tónů, zaplatit poplatek OSA a podnikat s polyfonními melodiemi mohl naprosto každý.

 

Legendární hry na mobil, které jsme hrávali jako malí. Vzpomeneš si na osadu Townsmen, kultovního hada nebo kuličku Bounce?

 

Obrovskou frajeřinou pak byly tzv. „uvítací melodie“, u kterých si během tůtání telefonu musel nebohý volající vyslechnout téměř nekonečnou smyčku oblíbené písničky volaného. Tato služba je mimochodem dostupná dodnes, u operátorů stojí okolo 20 korun. 

 

Hry se daly pořídit za jednu SMS ve správně zadaném znění, většinou za 79 korun českých, tapety za třicet. Nabídka byla obrovská, občas měla charakter jakési virtuální ruské rulety, a proto přišlo zklamání v podobě tapety ve velmi nízkém rozlišení, která v konečném důsledku nešla příliš použít (stejně jsme je ale i tak používali). A jaké hry jsme milovali? Zavzpomínali jsme.

 

Townsmen

Legendární hry na mobil, které jsme hrávali jako malí. Vzpomeneš si na osadu Townsmen, kultovního hada nebo kuličku Bounce?

 

Vývojář: HandyGames

Rok vydání: 2004, 2005

 

Townies byli drobní pixeartoví osadníci, jejichž hradby mohl hráč směle rozšiřovat přímo uvnitř jeho hloupého telefonu. Hra, která původně vyšla před 14 lety, s sebou přinesla do té doby na mobilech nepříliš dobře využitý koncept strategie podtržený nádhernou vypiplanou grafikou a výbornou hratelností. Recenzenti v době vydání prvních tří her postavili právě její zábavu na stejnou úroveň s velkými počítačovými hrami, což nemělo v té době obdoby. Kdo by nechtěl ve svém telefonu těžit dřevo, chovat prasata a pozorovat svou vesnici, jak prosperuje a postupně upgraduje své území? Na sérii se nezapomíná ani dnes, byť svou nápaditost a prestiž za ty léta spíše ztratila.

 

Gravity Defied

Legendární hry na mobil, které jsme hrávali jako malí. Vzpomeneš si na osadu Townsmen, kultovního hada nebo kuličku Bounce?

 

Vývojář: Codebrew Software

Rok vydání: 2004

 

Tohle hrálo o přestávkách snad každé dítě školou povinné. Miliony různých nemyslitelných levelů, hodiny strávené u náročné úrovně a nekompromisní fyzika působící na drobného motocyklového jezdce, to byl Gravity Defied. Ikonická sportovní hra, ve které musel hráč umět nejen šikovně mačkat kombinaci číselníkových kláves, aby správně vyvážil citlivou motorku, důležitým aspektem hraní byla zejména trpělivost. Bez ní nebylo vítěze. Cíl hry byl jednoznačný, dojet do cíle, pokud možno za co nejkratší časový úsek. 

 

Snake

 

Vývojář: Nokia

Rok vydání: 1997

 

Had je legenda, o tom žádná. Proslavil se v nerozbitných telefonech Nokia 3310, svou premiéru si ale odbyl už o tři roky dříve, v roce 1997 na telefonech s anténou –  Nokiích 6110. Poté se ještě později ukázal i v obměněné verzi, která se nachází ve videu. Chytání potravy hadem, jenž se zvětšuje o každý snědený dílek v sobě snoubí extrémně jednoduchý princip s extrémní chytlavostí, protože každý chce toho hada nakrmit do takového rozměru, že ovládne celý displej. Hra se nyní objevila na oprášených redesignovaných 3310, ale díky použité grafice tak nějak ztratila svůj správný ráz.

 

Bounce

Legendární hry na mobil, které jsme hrávali jako malí. Vzpomeneš si na osadu Townsmen, kultovního hada nebo kuličku Bounce?

 

Vývojář: Nokia

Rok vydání: 2002

 

S kuličkou Bounce si není radno zahrávat. Side-scrollingová hra překvapila svou náročností, množstvím levelů, různých háčků, nástrah a interakcí a příznivci ji nazývají nástupcem nokiáckého hada. Právě finský výrobce mobilních telefonů zapříčinil její obrovský rozmach. Bounce si půjčovali i další tvůrci, kteří s motivem začali vytvářet stovky nových levelů. Znovuzrození posléze přišlo při vydání modelu 5800, který měl dotykový displej a stylus, což naučilo hráče využívat výhod dotykové obrazovky. Hra ve 3D už ale přišla o svůj dvojrozměrný šmrnc, který poskytoval první díl.

 

Playman série

 

Vývojář: Mr. Goodliving

Rok vydání: 2004

 

Kdo by neznal sérii Playman! Jako by to bylo nedávno, co se pořádaly v kruhu nadšených jedinců seriózní klání o nejlepší skóre. Hry se mohlo zúčastnit více hráčů na jednom stroji, takže síly se skutečně srovnat daly. Ať už šlo o fotbal, běh, zimní nebo možná ještě oblíbenější letní hry, v Playmanovi se našel naprosto každý. Opět je obrovská škoda, že se nezachovala prestiž této kdysi mimořádně oblíbené hry. Nové díly postrádaly tu správnou duši, snad kvůli grafice, možná kvůli nepříliš dobře zpracovaným disciplínám, každopádně nyní, byť je k dispozici i na chytré telefony, už je těží z kdysi dobrého jména a nepřináší takovou zábavu, jako tehdy.

 

New York Nights: Success in the City

Legendární hry na mobil, které jsme hrávali jako malí. Vzpomeneš si na osadu Townsmen, kultovního hada nebo kuličku Bounce?

 

Vývojář: Gameloft

Rok vydání: 2005

 

Říká se, že New York nikdy nespí, asi je to pravda, ale sta tisíce hráčů může s jistotou potvrdit, že kvůli java hře New York Nights: Success in the City spíš nespali oni. V tomto simulátoru života si člověk zvolil postavu podle pohlaví a mohl si začít žít svůj americký sen. Po vzoru The Sims bylo možné různě interagovat s ostatními postavami a upevňovat tím mezilidské vztahy, což se hodilo při plnění cílů ve hře. Celou věc dokořeňoval specifický humor a zábavné minihry, které postavu umožnily vyšvihnout nahoru. Čas ve hře se odvozoval podle reálného času nastaveného v telefonu, což umožňovalo důmyslné cheatování. Na konto úspěchu této hry vznikla i pokračování v Miami, Las Vegas a Paříži.

 

Minigolf Sony Ericsson

Legendární hry na mobil, které jsme hrávali jako malí. Vzpomeneš si na osadu Townsmen, kultovního hada nebo kuličku Bounce?

 

Vývojář: Sony Ericsson

Rok vydání: 2003

 

Měli jsme tu dvě hry od Nokie, pozornost si zaslouží ale i výborný minigolf, který má na svědomí konkurenční výrobce. Na mysli je přitom ten starý minigolf, kterým oplývaly kultovní Sony Ericssony T610. Ani se nechce věřit, že tyto hry vznikly před 15 lety, když se ohlédneme, jaký obrovský kus pokroku jsme za tu dobu prožili. Výhoda tohoto minigolfu byla, že díky nejnovějšímu výstřelku – konektivitě Bluetooth – se mohli přidávat hráči i bezdrátově a srovnávat si síly tímto způsobem.

 

Vans Skate & Slam

 

Vývojář: Gameloft

Rok vydání: 2004

 

Na závěr skejtovka. Z Vans Skate & Slam se v době největší slávy stala nejoblíbenější hra podobného druhu, v podstatě takový Tony Hawk's Pro Skater, jen nebyl na Playstation, ale na všechny tehdejší telefony s barevným displejem. Obsahovala ten nejpropracovanější skejtovací systém citlivý na pořadí, intenzitu i rychlost mačkání jednotlivých kláves. Nejde zapomenou na ten počet neúspěšných pádů při snaze o správné stlačování tlačítek 2, 4, 6 a 8. Čím menší klávesnice, tím lépe. 

Ohodnoť článek
63
Sdílej článek
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a ohodnotit článek.
Přihlásit se
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.