Lepší časy pro české youtubery?
Finanční ohodnocení youtubera v Česku je oproti jiným zemím opravdu nízké. Kdyby měl někdo z našinců stejně zhlédnutí v Americe, jeho měsíční výplata by byla řádově vyšší. Za reklamy však v Česku platí málo a většinu svých příjmů inkasují youtubeři ze spoluprací se značkami.
Proto chce YouTube nechat fanoušky podpořit tvůrce pomocí měsíčního předplatného, podobně jako je tomu na Twitchi. I tak mnoho youtuberů ve svém volném čase hraje a proč tedy nevyužít svou fanouškovskou základnu a neudělat stream? Aktivní streamer si už dnes dokáže slušně vydělat jen z 500 předplatitelů a něco podobného možná čeká i youtubery.
Má to však háček a nemůžeš si jen tak pustit stream a čekat, že ti někdo dá předplatné a budeš vydělávat. Budeš potřebovat 100 000 odběratelů, musíš mít minimálně 18 let a také být členem partnerského programu YouTube.
Předplatné bude stát 4,99 dolaru na měsíc a má zahrnovat odznak youtubera a jeho exkluzivní emoji. Jako člen budeš mít přístup k příspěvkům pouze pro předplatitele a v podstatě se o všem dozvíš dříve.
Tvůrce si může vymyslet i vlastní výhody pro předplatitele, avšak YouTube mu je nejdříve musí manuálně schválit. Podobná možnost může opravdu pomoci tvůrcům být kreativní, každý si může poskládat výhody podle sebe a být originální. Je zde tedy šance, že svou šikovností si budou moci i čeští youtubeři žít podobně jako v jiných zemích.
Většina má také svůj vlastní merch a dostaneš se k němu výhradně přes odkaz, který je v popisu videa. I to se má změnit a své oblečení bude moci tvůrce nabízet přímo pod videem. Něco jako YouTube e-shop.
Pro funkci už budeš potřebovat jen 10 000 odběratelů. Prodávání oblečení je však zatím jen v rámci spolupráce s firmou Teespring, ale do budoucna se možná menší YouTube e-shop zpřístupní i mimo spolupráci.
Poslední novinkou je premiéra nového videa. Youtuber si bude moci naplánovat nové video jako živou premiéru. To znamená, že se v přesný čas spustí automatické přehrávání novinky s aktivním chatem, kde mohou dané video sledující komentovat. Může se zapojit i samotný tvůrce a případně odpovídat na dotazy. Díky premiérám budou nové videa představena mnohem velkolepěji a mohou přitáhnout opravdu velké publikum.