Portfolio AMG modelů se nadále ve velkém rozšiřuje.
Podzimní autosalon v Paříži klepe na dveře a my pomalu začínáme poznávat jednu novinku za druhou. Důkazem toho je i značka Mercedes-Benz, která nám servíruje hned dvě záležitosti. V první řadě jde o základní variantu pro nové čtyřdveřové GT. Abychom byli přesnější – řeč je o modelu Mercedes-AMG GT 43 4Matic +.
Designové změny nečekejte, kromě hrstky detailů je důležitější technika. Nebojte se, nejslabší GT se nadále spoléhá na šestiválec, ve verzi 43 však bude disponovat výkonem „jen“ 270 kW/367 koní a 500 Nm. Z 0 na 100 dokáže toto GT vystřelit za 4,9 sekundy. Maximálka je 270 km/h, přičemž i v tomto případě se o přenos síly na všechna čtyři kola stará devítistupňový automat a nechybí ani funkce EQ Boost, která umí krátkodobě dodat 16 kW.
Druhou, snad zajímavější novinkou, je příchod ostrého vyhotovení nové třídy A. Jak však naznačuje samotné označení – Mercedes-AMG A 35 4Matic, nejde o tu nejvrcholovější variantu. Německá automobilka se tentokrát rozhodla nabídnout hned několik verzí svého sportovního hot-hatche. A jako první poznáváme tu nejslabší.
Zdaleka však nelze hovořit o slabém či pomalém autě, protože přeplňovaný dvoulitrový agregát nabízí výkon až 225 kW/306 koní a 400 Nm. Díky pohonu 4Matic a sedmistupňové převodovce následně dokáže 35 A akcelerovat na stovku za 4,7 sekundy a uhánět rychlostí až 250 km/h.
Automobilka hovoří o vylepšení geometrie, řízení i převodových poměrů. Vpředu si místo našly 350milimetrové brzdové kotouče, zatímco vzadu 330. Exteriér samozřejmě obohatil masivnější bodykit doplněný o příplatkový aero paket.
Základem jsou 18" kola. Za příplatek je možné sáhnout po adaptivních tlumičích či ještě hlučnějším výfukovém potrubí AMG Performance.
V interiéru dominují sportovní detaily, zaujmou přitom i sportovní vychytávky – špičkový MBUX dokáže měřit časy na okruzích či analyzovat akceleraci, přetížení nebo brzdění.
Zajímavostí je propracovaný head-up displej, který spolupracuje s infotainmentem a řidiči dokáže promítat ideální stopu na vybraných světových okruzích.
Otázkou zůstává, jaké verze přijdou na trh následně, protože už teď je veřejně známo, že nejvýkonnější A bude disponovat výkonem přes 400 koní.
V úvahu spadají verze A 45, A 45 S, hovoří se však i o variantě A 50. S největší pravděpodobností jedna ze zmíněných verzí dostane hybridní technologii. Nechme se překvapit.