Mezistupeň mezi klasickými verzemi a vrcholným RS je realitou.
Audi už delší dobu naznačovalo, že nás každou chvíli překvapí ostře naladěnými počiny vyšší střední třídy. Řeč je o modelech S6, S6 Avant a S7 Sportback, které právě spatřily světlo světa a okamžitě zaznamenaly obrovský rozruch.
Bohužel, tentokrát spíše v negativním slova smyslu, protože Audi si připravilo nevídanou degradaci. Pokud totiž motorové prostory předchůdců vyplňoval agregát 4.0 V8 TFSI, tak nová generace modelů S se již spoléhá na motor 3.0 V6 TDI. Konkrétně jde o výkon 257 kW / 349 koní a 700 N.m, díky čemuž dokáží novinky akcelerovat na stovku za přibližně 5 sekund, maximální rychlost je přitom omezena na 250 km/h.
Součástí pohonného ústrojí je i elektricky kompresor, a tedy i 48 V mild-hybridní systém, který je určen prioritně ke snižování spotřeby. Ta se má v průměru údajně pohybovat na úrovni pouhých 6,2 l/100 km. Ukazuje se přitom, že příchod TDI verzí je věcí emisních norem, neboť benzinová provedení v nabídce budou, avšak jen v Evropě. S6, S6 Avant a S7 Sportback totiž pro zbytek světa dostali 2,9litrový motor z RS4/5, tedy benzinový šestiválec s výkonem 331 kW / 450 koní a 600 N.m.
Součástí modelů S je o 20 milimetrů snížený podvozek či možnost připlatit si za řízenou zadní nápravu. Po estetické stránce jsou změny opět jen kosmetické – přední nárazník je opticky výraznější, zatímco vzadu přibyla čtveřice kulatých koncovek výfuku. Ta je v kontextu s dieselovým motorem vcelku úsměvná. Základní cena novinek je od 76 500 € (v přepočtu zhruba 1 960 000 korun) na německém trhu, první kusy by se k zákazníkům měly dostat už v létě.