Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
13. dubna 2019 13:11
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Pod kapotou nových modelů Audi S6 a S7 nastal velký zvrat. Bohužel, jen v případě Evropy

Pod kapotou nových modelů Audi S6 a S7 nastal velký zvrat. Bohužel, jen v případě Evropy
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://www.audi-mediacenter.com/en/press-releases/agility-for-the-long-haul-three-s-tdi-models-with-electric-powered-compressor-11482" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">audi-mediacenter.com</a>
TECH
Uložit Uložené

Mezistupeň mezi klasickými verzemi a vrcholným RS je realitou.

Audi už delší dobu naznačovalo, že nás každou chvíli překvapí ostře naladěnými počiny vyšší střední třídy. Řeč je o modelech S6, S6 Avant a S7 Sportback, které právě spatřily světlo světa a okamžitě zaznamenaly obrovský rozruch.

Bohužel, tentokrát spíše v negativním slova smyslu, protože Audi si připravilo nevídanou degradaci. Pokud totiž motorové prostory předchůdců vyplňoval agregát 4.0 V8 TFSI, tak nová generace modelů S se již spoléhá na motor 3.0 V6 TDI. Konkrétně jde o výkon 257 kW / 349 koní a 700 N.m, díky čemuž dokáží novinky akcelerovat na stovku za přibližně 5 sekund, maximální rychlost je přitom omezena na 250 km/h.

Pod kapotou nových modelov Audi S6 a S7 nastal veľký zvrat. Žiaľ, len v prípade Európy
Pod kapotou nových modelov Audi S6 a S7 nastal veľký zvrat. Žiaľ, len v prípade Európy Zdroj: www.audi-mediacenter.com

Součástí pohonného ústrojí je i elektricky kompresor, a tedy i 48 V mild-hybridní systém, který je určen prioritně ke snižování spotřeby. Ta se má v průměru údajně pohybovat na úrovni pouhých 6,2 l/100 km. Ukazuje se přitom, že příchod TDI verzí je věcí emisních norem, neboť benzinová provedení v nabídce budou, avšak jen v Evropě. S6, S6 Avant a S7 Sportback totiž pro zbytek světa dostali 2,9litrový motor z RS4/5, tedy benzinový šestiválec s výkonem 331 kW / 450 koní a 600 N.m.

Součástí modelů S je o 20 milimetrů snížený podvozek či možnost připlatit si za řízenou zadní nápravu. Po estetické stránce jsou změny opět jen kosmetické – přední nárazník je opticky výraznější, zatímco vzadu přibyla čtveřice kulatých koncovek výfuku. Ta je v kontextu s dieselovým motorem vcelku úsměvná. Základní cena novinek je od 76 500 € (v přepočtu zhruba 1 960 000 korun) na německém trhu, první kusy by se k zákazníkům měly dostat už v létě.

Domů
Sdílet
Diskuse