Čeští uživatelé sociálních sítí se opět předvedli.
Oděvní značka adidas čelí pod reklamním příspěvkem s basketbalovou hvězdou Jamesem Hardenem vlně rasistických slovních útoků. Desítky rozrušených Čechů negativně komentují fotografii černošské hvězdy NBA s plnovousem. V příspěvku z minulého týdne adidas oslavuje 70 let inovací a nabízí osloveným uživatelům slevu do outletu.
Místo na lákavou nabídku se ale lidé pustili spíše do rasistických výlevů. „Jděte už do řiti s černochama,“ nebo „Radši si koupím nějakou značku, která mi bude etnicky bližší,“ komentují. Jen malá část z nich však měla povědomí o tom, že muž na obrázku je jeden z nejlepších sportovců současnosti, který spolupracuje s adidas už 4 roky.
Už poněkolikáté za posledních pár týdnů se na českém internetu opakují rasové útoky. Prvním výrazně medializovaným případem byly slovní útoky na teplické prvňáčky na konci roku 2017. Letos v březnu to byly například oslavné komentáře k střeleckému útoku bílého nacionalisty na mešity na Novém Zélandě. Lidé si ale neuvědomují, že se i komentáři na internetu mohou dopustit trestného činu.