28. září 2019 19:09
Vl Mi

Vědci dokázali, že na Zemi existuje život minimálně 3,5 miliardy let

ZAJÍMAVOSTI

Zkoumali nejstarší horniny Země.

Kdy vznikl život? Otázka, která zatím nemá přesnou odpověď. Vědci se ale neustále snaží zjistit, kdy to asi tak mohlo být. Pomáhají jim při tom fosílie, díky kterým dokážou alespoň částečně odhadnout, jak asi vypadal vývoj života na naší planetě.

Vědci z australské University of New South Wales přišli se zásadním objevem – mikrobiální život dle nich sahá 3,5 miliard let do minulosti. Drobné starověké fosílie se nacházely v nejstarších horninách Země. S použitím moderních technologií vědci mají důkaz, že život vznikl miliardy let před člověkem. Horniny byly objeveny již v 80. letech minulého století.

„Je to vzrušující. Máme tu konzervovaná vlákna, která jsou zbytky mikrobiálních biofilmů,“ uvedl doktor Raphael Baumgartner, lídr studie. „Neočekávali jsme, že se nám podaří podobný objev.“

Zajímavostí je, že na Zemi v minulosti téměř život zanikl. Nedávno jsme tě informovali, že před dvěma miliardami let se stala na naší planetě obrovská katastrofa. Vědci jsou přesvědčeni, že nepřežilo 80 až 99,5 % organismů. Otrávily se kyslíkem. Ten produkovaly tehdejší mikroorganismy během fotosyntézy, ale zároveň tímto plynem prakticky otrávily téměř všechen ostatní život. Při vysokých hodnotách a správném tlaku se jím otrávíš.