Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
9. listopadu 2019 v 10:14
Čas čtení 0:00
Tomáš Blahuta

Transsibiřská magistrála končí v důležitém městě, kam kdysi neměli přístup žádní cizinci (Část 2.)

Transsibiřská magistrála končí v důležitém městě, kam kdysi neměli přístup žádní cizinci (Část 2.)
Zdroj: Tomáš Blahuta / REFRESHER
REFRESHER
Uložit Uložené

Cesta vlakem ze západu Ruska na východ je snem každého cestovatele. Přečti si, co všechno jsem zažil během druhé poloviny putování.

V předchozí části jsme se po třech dnech dostali vlakem do Irkutska. Tak daleko od všeho, že nejbližším větším městem je už jen mongolský Ulánbátar. A co víc, venku je ještě poměrně sychravo. Kape, obloha je poseta hustými mraky a jen sem tam se objeví přímý sluneční svit. Na prozkoumání města máme k dispozici pouze jeden den.

Vycházím ven, ale od místních se s mými parťáky výrazně odlišujeme. Lidé nosí bundy, čepice a dlouhé kalhoty. My jsme nahození spíše do léta, jako bychom přijeli na Bajkal do dovolenkového resortu. A tak procházíme rozkopanými ulicemi. Nejsou pokryty pouze hlubokými výtluky, ale i chodníky jsou plné děr a louží. A to úplně všude. A co víc, i sem se dostal trend zakrývání polorozpadlých a opuštěných budov velkorozměrovými plakáty.

V tomto článku si přečteš:
  • Jak vypadá běžné sibiřské město, v našem případě Irkutsk

  • Přiblížíme ti druhou třídu (kupé) v ruských vlacích

  • Jak to vypadá, když ti už „hrabe“ z příliš mnoha času stráveného ve vlaku

  • Podívej se na konec, resp. začátek Transsibiřské magistrály ve Vladivostoku

  • Představíme ti ruský venkov daleko na východě

Doporučeno
Zdolali jsme přes 9 000 kilometrů dlouhou Transsibiřskou magistrálu, nejdelší železniční trať na Zemi (Část 1.) Zdolali jsme přes 9 000 kilometrů dlouhou Transsibiřskou magistrálu, nejdelší železniční trať na Zemi (Část 1.) 8. listopadu 2019 v 10:09

Po cestě bočními uličkami směřujeme do centra. To tvoří velké a otevřené náměstí, v jehož středu se rozprostírá park, kde ještě ráno byla jakási slavnost. Je však odpoledne a po shromáždění téměř není stopy. Fotíme, ohlížíme se a kocháme se. Na jedné z největších budov v zorném poli přímo „svítí“ nápis „Banka SSSR“. Zcela zapadá do panoramatu města. To vypadá jako by se zaseklo na konci osmdesátých let. A právě proto má své jedinečné „sovětské kouzlo“ jako většina ruských měst.

Pohled na jednu z dominant náměstí – Banku Svazu sovětských socialistických republik

Transsibírska magistrála končí v dôležitom meste, kde kedysi nemali prístup žiadni cudzinci
Transsibírska magistrála končí v dôležitom meste, kde kedysi nemali prístup žiadni cudzinci Zdroj: Tomáš Blahuta / REFRESHER

Když se blížíme k řece na severu, opět se nám potvrzuje jedna věc. A to fakt, že Rusové se o své památníky starají velmi dobře. Přestože je venku ošklivě, stojíme před věčným ohněm vyzdobeným nejrůznějšími kyticemi, nápisy a trikolórou. Dva pracovníci v tomto nečase upravují chodníky kolem. V pozadí jsou už jen schody a za nimi voda. Jako by to nestačilo, studený vítr nám ještě více ovívá naše chabě oděná těla a v dálce se blíží velký liják.

Naše cesta Transsibiřskou magistrálou pokračuje. V první části jsme psali o polovině trasy zvýrazněné červenou barvou. Nyní se budeme soustředit na modrou.

Zdolali sme vyše 9000 kilometrov dlhú Transsibírsku magistrálu, najdlhšiu železničnú trať na Zemi
Zdolali sme vyše 9000 kilometrov dlhú Transsibírsku magistrálu, najdlhšiu železničnú trať na Zemi
Délka tratě je 9288 kilometrů
Trať překonává 8 časových pásem
Vlaky projíždí 87 městy a 16 řekami

5. den – jízda kolem hlubokého a starého Bajkalu

„Tak a je to tady, druhá polovina cesty čeká na své zdolání!“ škodolibě připomínám mé partičce. Vstáváme těžko, je něco po sedmé a stále jsme rozladění. Všechny části těla mi dávají na známost, že se stále řídím středoevropským časem. A k tomu všemu začínám jaksi pokašlávat.

Přidej se do klubu REFRESHER+
Základní
125 Kč
Účtuje se jednou za 4 týdny
31,25 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Méně reklam
150 kreditů každé 4 týdny na nákup benefitů
Roční - 17 %
1 500 Kč 1 250 Kč
Účtuje se jednou za rok
24,04 Kč / Týden
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Úplně bez reklam
2 000 kreditů ihned na nákup benefitů
Sdílení článků kámošům a kámoškám
Všechny možnosti předplatnéhoMám slevový kód
Dokončením souhlasím s pravidly a podmínkami portálu Refresher.
Přidej se do klubu Refresher+ již od 125 Kč 25 Kč

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Zda se našim cestovatelům podařilo oklamat systém a mít kupé jen pro sebe
  • Jak vypadá největší jezero na světě z vlaku
  • Proč ve vlaku téměř nespali
  • Po pobřeží jakého moře jede vlak před koncem Transsibiřské železnice
  • Co je překvapilo ve kdysi nepřístupném městě Vladivostok
Dočti článek již od 125 Kč 25 Kč
Máš již předplatné?
Přihlásit se
Dočíst článek
Poslat sms
Pošli SMS na 90211 s textem CLANEK 70541 a dočti tento článek.
Cena SMS za otevření článků je 89 Kč s DPH. Jak to funguje?
Odemknutí přes SMS
Tenhle článek
Poslat sms Jak to funguje?
Všechny články za měsíc
🤩 Pouze 36 Kč navíc
POSLAT SMS Jak to funguje?
Po odemčení získáš
Přístup k prémiovým článkům
Přístup k benefitům
Např.: 100 % zľava na lístok na linke Bratislava – Viedeň/Schwechat , 30 % zľava na ročné predplatné Rejoy nebo 20 % sleva na nákup v The Streets
Zobrazit všechny (9)
Domů
Sdílet
Diskuse