Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Nepodařilo se uložit změny. Zkus se nově přihlásit a zopakovat akci.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
V módě netrvá nic věčně a tyto trendy už mají čas největší slávy za sebou.
Kromě toho, že zhubneš, přestaneš pít alkohol a budeš se více věnovat svým snům, by se k tvým novoročním předsevzetím mohlo přidat i menší protřídění šatníku. Trendů, které už jsou dávno za zenitem, je totiž víc než dost a proto ti přinášíme pár doporučení na začátek roku 2020.
Levný merch domácích raperů
Z hudebního merche už je dávno nedílná součást našich šatníků a na rozdíl od běžných trendů mají trička a mikiny od interpretů mnohem hlubší význam. Fyzické nosiče už totiž v době streamování nekupuje téměř nikdo a pro umělce je merch důležitou součástí jejich příjmu. Pro fanoušky jde o perfektní způsob, jak vyjádřit podporu alba, které právě poslouchají nebo jednoduše přispět k tomu, aby se mohl jejich oblíbený interpret naplno věnovat kariéře.
Aktuální situace na domácí scéně je ale politováníhodná. Nikdo sice nečeká, že merch se přestane tlačit na levné mikiny značky Gildan (jejichž cena bez potisku je kolem 200 korun), ale interpreti by mohli investovat alespoň do pořádné grafiky. Nároky fanoušků jsou ale už od dob JBMNT velmi nízké a za design typu BOMBÍM jsou tak někteří lidé ochotni platit 900 korun.
Mikina od Yzomandiasa vs. tričko s dlouhým rukávem od Travise Scotta.
Přidej se do klubu Refresher+ již od 125 Kč 25 Kč
Co se dozvíš po odemknutí?
Které kousky oblečení bys měl vyřadit ze svého šatníku
Proč jsou vybrané trendy out
Jaké módní předsevzetí by si měly vzít k srdci domácí celebrity
Na druhou stranu tu máme merch, nad kterým se už aspoň trochu přemýšlelo, ale zase je jen levnou kopií toho, co se děje v zahraničí. Na československé scéně to totiž vypadá tak, že každý raper by chtěl být Travis Scott a po tom, co se Kontrafakt téměř rozhodl promovat nové album s vlastní verzí mikin Palm Angels, raději vsadil na Astroworld klasiku, která není cizí ani Yzomandiasovi.
Před deseti lety jsme bojovali za akceptování toho, že i muži mohou nosit úzké jeansy. V očích veřejnosti byl tento trend samozřejmě nepochopený, ale netrvalo dlouho a z pultů prodejen se postupně vytratily všechny baggy a loose cut střihy. Dnes už má skinny nebo alespoň slim fit jeansy v šatníku pravděpodobně i tvůj otec a vypadá to tak, že střihy se budou v roce 2020 opět rozšiřovat.
Každý muž, který strávil den v skinny jeans ví, jak málo prostoru v nich má na své „nářadíčko“. Internetem zároveň kolují články o tom, že úzké oblečení (a zejména kalhoty) omezují přirozený pohyb trávicího ústrojí, čímž se zvyšuje pocit nafouknutého břicha.
Lidé byli vždy ochotni přetrpět si cokoliv jen kvůli tomu, aby vypadali stylově, a podobné gastroenterologické záležitosti nebo jiné zdraví ohrožující faktory tak nikdy nestály v cestě trendů. Deset let je ale velmi dlouhá doba a s jistotou ti tak můžeme říci, že skinny jeansům prostě odzvonilo. Stejně tak jsou mimo hru všechny úzké jeansy nařezané jako klobása nebo dvaceticentimetrové díry na kolenou. Pokud máš tedy v šatníku jen samé obtažené kalhoty, je nejvyšší čas poohlédnout se po něčem volnějším.
Móda zápasníků MMA
Představu bohatých a zároveň nejhůře oblečených lidí, kteří jsou ochotni utrácet desítky tisíc korun za luxusní hadry (jen aby bylo vidět, že si to mohou dovolit), zosobňovali dlouhá léta zejména naši fotbalisté. Štafetu ale pohotově přebrali MMA fighteři, z nichž jsou dnes hotové celebrity a nejsou jim cizí ani značky jako Yeezy, Off-White, Givenchy nebo Supreme.
Na tom, že si zápasník MMA dovolí luxusní oblečení, není samozřejmě nic špatného, protože si ho poctivě vydřel, ale většina z nich by se v roce 2020 mohla zamyslet nad odbornou pomocí v rámci stylingu. Za cenu jedněch tenisek by totiž mohli mít vlastní stylisty, kteří by jim čas od času pomohli s nákupem nebo skládáním outfitů.
Samostatnou kategorií by v rámci módy domácích zápasníků MMA mohla být značka Twinzz. Té se totiž podařilo poměrně rychle etablovat mezi cílovou skupinou, která byla zvyklá nosit značky typu Lonsdale, Thor Steinar nebo Tapout, ale na rozdíl od své konkurence si zvolila cestu lifestylu + Instagramu a bohudík se tak neprezentuje extremistickými pravicovými názory. Kromě vrcholových sportovců si ji ale oblíbila i mládež, pro kterou není rvačka sportem, ale zábavou a pokud se někdy ocitneš na vesnické zábavě, od chlapců s kšiltovkou Twinzz se raději drž stranou.
V prosinci uběhly čtyři roky od okamžiku, kdy značka adidas představila světu svou novou divizi jménem NMD. Ta způsobila spolu s teniskami Ultra Boost jednu z největších revolucí sportovní obuvi posledních let, ale nic netrvá věčně. Ze začátku se vybrané vyhotovení těchto tenisek resellovalo za slušné peníze a vyprodáno byly vždy během pár sekund, ale dnes po nich neštěkne ani pes.
adidas totiž zaplavil trh stovkami designových úprav, barevných provedení a spoluprací, které zpočátku vypadaly slibně, ale jejich popularita klesala rychlým tempem. Na samotných teniskách přitom není nic špatného a díky podrážce Boost patří mezi to nejpohodlnější, co aktuálně najdeš na trhu. Jako hlavní problém se ale ukázala jejich cena, která se pohybuje na hranici 4 tisíc korun a kvůli klesajícímu zájmu se tak dnes pravidelně dostávají do výprodejů i za polovinu své původní ceny.
Falešná udržitelnost
Jedním z nejdůležitějších slov roku 2019 se v rámci módy stala udržitelnost. Každý výrobce oblečení tak musel pod nátlakem veřejnosti přehodnotit svůj výrobní proces a začít vyrábět s ohledem na životní prostředí. Recyklované materiály nebo upcyklované oblečení vypadá být jedinou reálnou budoucností módního průmyslu a na vlně ekologie nezaostávají ani giganti fast-fashion.
Zara, H&M, Primark nebo ASOS hlásají řadu předsevzetí, díky kterým by měla být již brzy jejich výroba udržitelná, ale přitom jde jen o greenwashing. Zaběhnuté struktury, továrny v Asii a lodní kontejnery přepravující tuny oblečení přes celý svět se totiž nedají nahradit jen tak mávnutím kouzelného proutku a jedna conscious kolekce za rok nebo příspěvek na Instagram by v roce 2020 neměly nikoho oblbnout.
Už v roce 2015 psal slovenský bulvár o tom, že Rytmus chodí stále v téže mikině značky Givenchy. Uběhlo téměř 5 let a Rytmus stále chodí v podobné mikině. Na luxusní módě je nejlepší to, že nadčasové kousky prostě nestárnou, a i když na tričkách a mikinách s jednoduchým nápisem není v podstatě nic špatného, je smutné že interpret, který svého času diktoval trendy, dnes zaspal dobu.
Téměř každý luxusní dům jako Versace, Balenciaga, Givenchy, Gucci nebo Balmain prodává obyčejné tričko nebo mikinu s jednoduchým nápisem na hrudi. Přestože cenovky těchto produktů se pohybují i na hranici 13 tisíc korun, většinou jde o ten nejlevnější kousek z jejich nabídky a bývá zvykem, že ve výprodejích se dají koupit za méně než 5 tisíc korun.
Trend levné vysoké módy od Rytmuse pochytily i mnohé další celebrity, influenceři a osobnosti bažící po pozornosti médií, pro které se bohužel stalo obyčejné tričko s nápisem Givenchy znakem úspěchu.
Waist bag, shoulder bag, bum bag, fanny pack nebo prostě ledvinka se stala jedním ze základních kousků pouliční módy a ani v roce 2020 nebude její popularita klesat. Na vlně různých variací podobných tašek se kolem roku 2017 podařilo značce ALYX prosadit i takzvané chest rigy, připomínající taktické vesty, ale jejich osud je už bohužel sečten.
Chest rigy měly, stejně jako běžné ledvinky, které se nosí křížem přes rameno, odlehčit kapsy pánů od všech nezbytných potřeb, ale časem se ukázalo, že jsou nepohodlné, mají složité zapínání a většina mužů je po pár nošeních odložila do spodních šuplíků. Pokud ses na podobnou tašku nechal zlákat i ty, se začátkem nového roku na ni můžeš bez obav zapomenout, stejně jako na všechny předchozí trendy z našeho seznamu.