Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Neděle 20. 10. 2019 svátek má Vendelín

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Móda - Módní seriál
1
Peter Hlavička
14. září 2019, 15:16

Supreme nosil už v roce 1997, dnes vlastní první resell obchod v Rakousku (Rozhovor)

Alis nosil Supreme ještě předtím, než byli mnozí dnešní reselleři na světě, jeho životní příběh ti vyrazí dech.

Peter Hlavička
14. září 2019, 15:16
Supreme nosil už v roce 1997, dnes vlastní první resell obchod v Rakousku (Rozhovor)
Zdroj: Tibor Kuna/REFRESHER.sk
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Značka Supreme patří do mainstreamu již minimálně od roku 2010, a i když svět resellingu ovládají primárně mladší generace, mnozí reselleři jsou už dospělí, mají své rodiny, hypotéky a děti. Alis, majitel obchodu Shank Corner, je ale v rámci streetwearu a tenisek opravdový veterán. V této kultuře se pohybuje již více než 20 let a v roce 2018 dokonce otevřel první resell obchod na území Rakouska.

 

V tomto článku se dozvíš:
  • Jak probíhala Alisova první návštěva newyorské prodejně Supreme v roce 1997;
  • odkud sháněli lidé kolem roku 2000 informace o nových kolekcích;
  • proč se ze Supreme stala mainstreamová ikona;
  • kolik tisíc eur potřeboval Alis na to, aby si otevřel svůj vlastní resell obchod.

 

Se značkou Supreme prožil Alis podstatnou část svého života, i když v některých momentech to už chtěl vzdát, pouliční kultura ho jednoduše přitáhla zpět. V rámci rozhovoru se s námi podělil o příběhy a informace, které nenajdeš v knížkách a ani na internetu. Supreme je totiž pro něj životní styl a pokud patříš do stejné skupiny lidí, určitě si udělej výlet do Vídně a navštiv jeho obchod na adrese Goldschlagstrasse 112.

 

 

Supreme nosil už v roku 1997 a dnes vlastní prvý resell obchod v Rakúsku (Rozhovor)

 

Rozhovor probíhal v anglickém jazyku.

Kdy jsi poprvé slyšel o značce Supreme?

Bylo to pravděpodobně na konci roku 1995. V té době jsem začínal objevovat internet a první věcí, kterou si jako mladý kluk začneš hledat, byl skateboarding, magazín Thrasher a tak dále. Supreme byla pro mě jen další skate značka, ale v krátkém čase jsem začal chápat celou její filozofii. 

 

Kolem roku 1996 jsem bydlel v Horním Rakousku. Jeden kluk se právě vrátil z dolovené s rodiči a do tamního skate parku přišel s několika kousky od Supreme. To bylo poprvé, kdy jsem viděl jejich věci naživo. Říkal nám, že Supreme je nyní nejžhavější značkou v New Yorku a na sobě měl tričko Afro Skater.

 

V té době už u nás byly populární značky jako DC nebo Etnies, ale toto bylo něco úplně jiného. Všichni jsme znali film Kids a sledovali jsme i newyorskou skate scénu, ale z produktů Supreme jsi okamžitě dostal ten „newyorský feeling“ a cítil ses být součástí této kultury.

 


V roce 1997 jsem měl možnost jet do New Yorku. Popravdě jsme ukradli rodičům peníze a koupili letenky. Bylo září, já jsem právě oslavil 16. narozeniny a kámoš měl v New Yorku rodinu. Na letišti JFK tehdy neplatily tak přísné podmínky jako nyní a my jsme byli dva hlupáci, kteří ani nevěděli, co dělají. Kámoš ale jezdil za svou rodinou každý rok a tím pádem znal pár lidí z ulice. Ve zkratce věděl, jak to tam chodí. Jinak by si nemohl jen tak jezdit přes brooklynský most nebo jít do Queensu. Vypadali jsme sice jako opravdoví skateři, ale byli jsme z Evropy a v první řadě jsme nebyli černí.

 

Supreme nosil už v roku 1997 a dnes vlastní prvý resell obchod v Rakúsku (Rozhovor)

 

Díky jeho kámošům jsme tak mohli být součástí tamní scény, chodili jsme na místa, která jsme dosud znali jen z rapových videoklipů a lidé nás akceptovali. Zhruba po dvou dnech jsme se vydali na ulici Lafayette, která ale v té době vypadala otřesně. Nic zde nebylo. Ostatní značky jako například Zoo York už fungovaly na vysoké úrovni, ale Supreme otevřelo svůj obchod na ulici, která byla doslova mrtvá. Všechno to ale mělo svůj význam. Do jejich obchodu jsi mohl vjet přímo na skateboardu a nikdo ti nic neřekl; přitom na jiných ulicích tě chtěli policisté zastavit už jen kvůli tomu, že jsi měl skateboard.

 

 

Jejich estetika pro mě reprezentuje špinavé betonové ulice New Yorku plné krve a kokainu v kontrastu s mrakodrapem Trump Tower. Miluji to.

 

Supreme nosil už v roku 1997 a dnes vlastní prvý resell obchod v Rakúsku (Rozhovor)

Koupil sis během své první návštěvy něco, nebo ti stačilo už to, že jsi zažil New York?

Pro mě to byla jen obyčejná návštěva skate shopu. Nic speciálního. Věděli jsme, že je to nový obchod, který dělá věci přesně pro nás, a tak jsme se tam šli podívat. Supreme dříve neprodávalo jen vlastní věci, ale kolem roku 1997 se jim to už podařilo rozjet a začali tam jezdit i lidé z Japonska. Podle mě získalo Supreme hype v 90. letech zejména díky Japoncům. Koupil jsem si jednu kšiltovku, protože se mi líbila. Jejich trička mě tehdy vůbec nezaujala; bylo zde totiž spoustu jiných značek, které měly dobré grafiky a nikdo pochopitelně neřešil resell. 

 

Jak vypadal v té době samotný obchod?

 

Exkluzivní obsah pro předplatitele REFRESHER+
od 57,50 kč na měsíc
PŘEDPLATIT
Už máš předplatné? Přihlásit se
PROČ SI PŘEDPLATIT?

Co se dozvíš po odemknutí?

  • Jak se Alis rozhodl vykašlat na běžný život a začal se opět zajímat o streetwear naplno;
  • co miluje nejvíce na značce Supreme;
  • jakými způsoby se objednávalo oblečení od Supreme kolem roku 2OOO;
  • kolik tisíc korun podle něj potřebuješ, aby sis mohl založit vlastní resell obchod;
  • zda jsou podle něj věci od Supreme kvalitní, nebo jde jen o hype.

Náhledový obrázek: Tibor Kuna/REFRESHER.sk Tagy: supreme, reselling, Resell, shank corner
Ohodnoť článek
10
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.