
Čínská automobilka Nio má novou vlajkovou loď. Půjde o první elektromobil s dojezdem 1 000 km?
Nové Nio ET7 přijde na trh už příští rok.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Čínská automobilka Nio není v našich končinách příliš známá, na domácím trhu se jí ale daří. A to i přes skutečnost, že její portfolio počítá výhradně s elektrickými modely – EC6, ES6 a ES8. Asijský výrobce aktuálně světu ukázal svou novou vlajkovou loď s označením ET7, se kterou chce expandovat i na evropský trh.
Kromě poměrně přitažlivého designu chce přitom novinka evropskou klientelu zaujmout i prémiovým zpracováním a v neposlední řadě pozoruhodnou technikou. Pod povrchem jsou dva elektromotory (180 a 300 kW), jejich společný systémový výkon je tedy až 480 kW / 652 koní a 850 Nm. Díky němu dokáže velký sedan (5 098 x 3 060 x 1 987 mm) akcelerovat na stovku jen za 3,9 sekundy.

Jak uvádí výrobce, zákazník bude mít na výběr hned 3 typy velikostí baterii. Základní akumulátory mají kapacitu 70 kWh, střední 100 kWh a ty největší až rekordních 150 kWh. Už tento údaj něco napovídá a potvrzuje to i informace o uváděném dojezdu. Oficiální údaj je až 1 000 km na jedno nabití, díky čemuž má jít o první sériový elektromobil, jehož dojezd dosáhne této magické hranice.
Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1621 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.
VÍCE O PŘEDPLATNÉM
Je ale třeba dodat, že daný údaj reprezentuje měření ve smyslu metodiky NEDC, která, jak víme, představuje větší odchýlení od skutečnosti než metodika WLTP. K velkému dojezdu má posloužit nejen obrovská baterie, ale i vysoce účinný pohon a výborná aerodynamika – koeficient aerodynamického odporu má hodnotu jen 0.23 Cd.

Informacemi o rychlosti nabíjení zatím nedisponujeme, připomeňme ale, že automobilka Nio i pro model ET7 nabídne netypický způsob nabíjení – kromě standardního nabíjení přes síť je totiž možné na počkání vyměnit samotné akumulátory. Kromě plně LED exteriérového i interiérového svícení zmiňme efektní výsuvné kliky, masivně použití hliníku, rozměrnou panoramatickou střechu či kvalitní audio systém s 23 reproduktory již v základu.
Ještě pozoruhodnější je skutečnost, že ET7 je standardně vybaveno plejádou až 33 výkonných snímačů po celém autě. Přítomný systém dokáže každou sekundu zpracovat až 8 GB dat, což má ve výsledku zaručit nevídaně přesně a spolehlivě fungující automatizovaný režim. O tom, jak tomu bude v praxi, se dozvíme v roce 2022, kdy je naplánován příchod na trh. Cena základního provedení by přitom v přepočtu měla vyjít na cca 1,6 milionu korun.
Zobrazit galerii 12

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.