
Zakladatel kompaktních crossoverů je zde ve 3. generaci. Nový Qashqai sází výhradně na hybridní pohon
Svébytný design, nová podvozková architektura a výhradně hybridní motorizace.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Byl to právě Nissan, který v roce 2007 založil segment kompaktních crossoverů s modelem, jehož jméno dokáže dodnes jen málokdo správně napsat. Qashqai krátce nato zaznamenal obrovský úspěch, už po několika měsících na trhu se první generace dostala do desítky nejprodávanějších vozů v Evropě. A to si řekněme, že v ní dlouhodobě figurují podstatně levnější počiny (Polo, Fiesta či Clio), vyšší stavba karoserie ale přinesla své ovoce.
Nyní nám Nissan v rámci současné modelové ofenzívy představuje zcela novou, v pořadí 3. generaci. Ta přichází na scénu po více než 3 milionech prodaných kusů předešlých provedení. Novinka je od základů přepracovaná, sází na svébytný design, modernější architekturu a výhradně hybridní technologii.

Základní linie se sice až tak nemění, oba konce karoserie jsou ale značně modernější a zároveň i tvarově agresivnější. Charakteristickým rysem je vystupující maska a specificky tvarované full-LED světlomety s denním svícením, které připomíná bumerang. V rámci příplatkové výbavy dokonce Nissan už i v této třídě nabídne Matrix LED technologii. Qashqai mezigeneračně narostl o pár centimetrů v každém směru, zavazadlový prostor se však zvětšil o citelných 50 litrů – na 450 litrů.
Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 1752 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.
VÍCE O PŘEDPLATNÉM
I vzadu zaujmou efektně tvarovaná koncová světla či různé ostré tvary, které dodávají větší šmrnc. O ten se starají také až 20" disky nebo dvoubarevné lakování – střecha novinky může být černá. Zásadní změnou nakonec prošla i palubní deska. Její centrem je 9" dotykový displej NissanConnect, před řidičem se nacházejí 12,3" digitální budíky, no a třešničkou na dortu je až 10,8" head-up displej. Chvályhodné přitom je, že Nissan zůstává věrný fyzickým ovladačům.
Už i na první pohled je znát, že kokpit působí kvalitnějším a hodnotnějším dojmem. Kromě toho palubní systém podporuje funkce Apple CarPlay i Android Auto a celý interiér je posetý jak USB-A, tak i USB-C vstupy. Automobilka uvádí, že zejména vzadu je nově více místa, přičemž zmiňuje i to, že zadní dveře lze otevřít při úhlu až 90 stupňů, čímž došlo ke zlepšení praktičnosti.

3. generace stojí na zcela nové platformě, konkrétně jde o architekturu CMF-C, která má v evropském portfoliu aliance Renault-Nissan premiéru. Není asi žádným překvapením, že jejím přínosem je zapracování elektrifikovaného pohonu. Všechny motorizace jsou totiž nyní hybridní. Základem je benzinový mild-hybrid 1.3 DIG-T, který si zákazník může zvolit ve dvou výkonnostních stupních – 103 kW / 140 koní nebo 116 kW / 158 koní. Silnější variantu bude možné zkombinovat s pohonem všech čtyř kol a převodovkou X-Tronic.
Větší pozornost je však směřována do hybridní verze s dodatkem e-Power, která si taky odbude v Evropě premiéru. Jde o kombinaci benzínové 1,5 s výkonem 115 kW / 156 koní a elektromotoru s výkonem 140 kW / 190 koní. Zajímavostí je, že spalovací agregát slouží pouze jako generátor elektrické energie, o pohon předních kol se tedy stará výhradně elektromotor.
S naftovými motory se už vůbec nepočítá, dá se ale předpokládat, že časem se nabídka rozšíří o další motorické verze. O cenových relacích je zatím příliš brzy mluvit, závěrem však dodejme, že výroba bude probíhat v britské fabrice v Sunderlandu.
Zobrazit galerii 11

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.