Svébytný design, nová podvozková architektura a výhradně hybridní motorizace.
Byl to právě Nissan, který v roce 2007 založil segment kompaktních crossoverů s modelem, jehož jméno dokáže dodnes jen málokdo správně napsat. Qashqai krátce nato zaznamenal obrovský úspěch, už po několika měsících na trhu se první generace dostala do desítky nejprodávanějších vozů v Evropě. A to si řekněme, že v ní dlouhodobě figurují podstatně levnější počiny (Polo, Fiesta či Clio), vyšší stavba karoserie ale přinesla své ovoce.
Nyní nám Nissan v rámci současné modelové ofenzívy představuje zcela novou, v pořadí 3. generaci. Ta přichází na scénu po více než 3 milionech prodaných kusů předešlých provedení. Novinka je od základů přepracovaná, sází na svébytný design, modernější architekturu a výhradně hybridní technologii.
Základní linie se sice až tak nemění, oba konce karoserie jsou ale značně modernější a zároveň i tvarově agresivnější. Charakteristickým rysem je vystupující maska a specificky tvarované full-LED světlomety s denním svícením, které připomíná bumerang. V rámci příplatkové výbavy dokonce Nissan už i v této třídě nabídne Matrix LED technologii. Qashqai mezigeneračně narostl o pár centimetrů v každém směru, zavazadlový prostor se však zvětšil o citelných 50 litrů – na 450 litrů.