Vysokoškoláci Daniel Dvořáček, Adam Palivec a Martin Šimáček dokázali, že byznys plány jim cizí nejsou, a budou reprezentovat české know-how v celoevropském finále soutěže.
Čeští studenti se ve světě neztratí. To dokazuje trojice Daniel Dvořáček, Adam Palivec a Martin Šimáček, kteří v soutěži P&G CEO Challenge, která testuje smysl soutěžících pro byznys strategii a řešení problémů s ní spojenými, vyhráli středoevropské kolo a postoupili do celoevropského finále mezi 8 nejlepších týmů.
![muž manažer startup psaní](https://refstatic.sk/article/2709a6242008fd9b8b08.jpg?is=1200x2000&s=10f5d8492f2169fb6fce2df6d084784a523dd0ed132c534d80408641e00ab698)
Dvořáček z VUT, Palivec z VŠE a Šimáček z Imperial College London zaznamenali opravdu velký úspěch, když ve středoevropském kole, které se kvůli koronaviru konalo on-line, porazili 469 jednotlivců, a postoupili mezi 8 nejlepších týmů Evropy. „Všichni tři máme rádi výzvy, proto jsme se téměř ihned po objevení soutěže přihlásili. V covidově-internetové době je o něco obtížnější hledat nové výzvy, a tak jsme se do této soutěže vrhli po hlavě,“ vyjádřila skupina svoji motivaci soutěžit.
Ve dvou dnech, v nichž středoevropské finále probíhalo, museli soutěžící zvládnout vstřebat informace z prezentací zaměstnanců firmy Procter & Gamble na témata, jako jsou Power BI, udržitelnost, behaviorální věda užívaná v obchodech nebo budování osobní značky. Druhý den zase museli studenti pracovat na případové studii, kdy vymýšleli iniciativu pro Oral-B, která by přispěla ke snížení produkce plastového odpadu a zvýšila udržitelnost výrobků dentální hygieny.
![muž práce kancelář počítač psaní](https://refstatic.sk/article/6a0c468e207770023cd6.jpg?is=1200x2000&s=07f5bfe0bb683085b2fbf60e84d259f8ec020c41b02c593eadf6af09b477e931)
Motivace k recyklaci prostřednictvím aplikace
Češi přišli s projektem řešícím problematiku recyklace, jelikož seznali, že spotřebitelům chybí motivace k tomu, aby se chovali dlouhodobě ekologicky. Vytvořili proto návrh pro mobilní aplikaci, která by hrami a způsobem odměňování uživatele motivovala. Tento návrh se porotcům líbil hlavně proto, jelikož byl dobře promyšlený a téměř okamžitě aplikovatelný bez vysokých nákladů na další vývoj.
Pozoruhodné je také to, že se jim povedlo něco takového vytvořit v on-line prostředí. „Online prostředí má zajisté svoje výhody i nevýhody. Nemuseli jsme nikam cestovat, každý člen týmu to ale vnímá jinak - pro někoho se jedná o výhodu, pro někoho o nevýhodu. Co se týče celkového zážitku z akce a možnosti poznávat další studenty, zde je očividné, že prezenční akce vždy vyhraje,“ tvrdí tým Čechů.
![P&G](https://refstatic.sk/article/45ebf9d7c19740acc8fc.jpg?is=1200x2000&s=ef46c80e046124007d23c37ab5cc9654ae7d575f54379e1027663f2d2104f00e)
„I přes digitální povahu akce však musíme organizátory pochválit. Celý program byl velmi dobře strukturovaný, networking v omezené míře proběhl a naše výkonnost nebyla digitálním prostředím téměř vůbec ovlivněna,“ dodali.
Pro někoho bohužel, pro někoho je to super, nicméně celoevropské finále, do kterého české trio míří, bude také on-line, a proběhne 25. a 26. března. A pokud by jejich byznys plán uspěl i zde, už jen kvůli nim doufáme, že bude povoleno cestovat. Podívali by se totiž na globální finále, které se bude konat v hlavním městě Mexika Mexico City.