Vysokoškoláci Daniel Dvořáček, Adam Palivec a Martin Šimáček dokázali, že byznys plány jim cizí nejsou, a budou reprezentovat české know-how v celoevropském finále soutěže.
Čeští studenti se ve světě neztratí. To dokazuje trojice Daniel Dvořáček, Adam Palivec a Martin Šimáček, kteří v soutěži P&G CEO Challenge, která testuje smysl soutěžících pro byznys strategii a řešení problémů s ní spojenými, vyhráli středoevropské kolo a postoupili do celoevropského finále mezi 8 nejlepších týmů.
Dvořáček z VUT, Palivec z VŠE a Šimáček z Imperial College London zaznamenali opravdu velký úspěch, když ve středoevropském kole, které se kvůli koronaviru konalo on-line, porazili 469 jednotlivců, a postoupili mezi 8 nejlepších týmů Evropy. „Všichni tři máme rádi výzvy, proto jsme se téměř ihned po objevení soutěže přihlásili. V covidově-internetové době je o něco obtížnější hledat nové výzvy, a tak jsme se do této soutěže vrhli po hlavě,“ vyjádřila skupina svoji motivaci soutěžit.
Ve dvou dnech, v nichž středoevropské finále probíhalo, museli soutěžící zvládnout vstřebat informace z prezentací zaměstnanců firmy Procter & Gamble na témata, jako jsou Power BI, udržitelnost, behaviorální věda užívaná v obchodech nebo budování osobní značky. Druhý den zase museli studenti pracovat na případové studii, kdy vymýšleli iniciativu pro Oral-B, která by přispěla ke snížení produkce plastového odpadu a zvýšila udržitelnost výrobků dentální hygieny.
Motivace k recyklaci prostřednictvím aplikace
Češi přišli s projektem řešícím problematiku recyklace, jelikož seznali, že spotřebitelům chybí motivace k tomu, aby se chovali dlouhodobě ekologicky. Vytvořili proto návrh pro mobilní aplikaci, která by hrami a způsobem odměňování uživatele motivovala. Tento návrh se porotcům líbil hlavně proto, jelikož byl dobře promyšlený a téměř okamžitě aplikovatelný bez vysokých nákladů na další vývoj.
Pozoruhodné je také to, že se jim povedlo něco takového vytvořit v on-line prostředí. „Online prostředí má zajisté svoje výhody i nevýhody. Nemuseli jsme nikam cestovat, každý člen týmu to ale vnímá jinak - pro někoho se jedná o výhodu, pro někoho o nevýhodu. Co se týče celkového zážitku z akce a možnosti poznávat další studenty, zde je očividné, že prezenční akce vždy vyhraje,“ tvrdí tým Čechů.
„I přes digitální povahu akce však musíme organizátory pochválit. Celý program byl velmi dobře strukturovaný, networking v omezené míře proběhl a naše výkonnost nebyla digitálním prostředím téměř vůbec ovlivněna,“ dodali.
Pro někoho bohužel, pro někoho je to super, nicméně celoevropské finále, do kterého české trio míří, bude také on-line, a proběhne 25. a 26. března. A pokud by jejich byznys plán uspěl i zde, už jen kvůli nim doufáme, že bude povoleno cestovat. Podívali by se totiž na globální finále, které se bude konat v hlavním městě Mexika Mexico City.