U didaktického testu z českého jazyka a literatury neuspělo pouze 4,9 % maturantů.
Od 24. do 26. května 2021 se žáci posledních ročníků středních škol museli poprat s nelehkým úkolem, a to s maturitními didaktickými testy. Kvůli distanční výuce, na níž musely v souvislosti s koronavirem školy přejít, byl maturantům prodloužen čas na vypracování testu o 10-15 minut, avšak mnoho z nich si i přesto na obtížnost testů stěžovalo. Cermat nyní zveřejnil výsledky, podle kterých byly maturanti letos úspěšnější než v roce minulém.
Hranice úspěšnosti didaktického testu z matematiky byla kvůli distanční výuce navíc snížena z původních 33 % na 27 %, neboť se jedná o předmět, který pro osvojení vyžaduje nejen teoretické znalosti, ale zejména praktické.
„K tomu je nutné mít probranou látku zažitou a procvičenou. Distanční vzdělávání však neumožňuje v plné míře vše, co je v prezenční výuce samozřejmostí (např. průběžné sledování činnosti žáků v celé třídě, učení se z chyb spolužáků, individuální okamžitou výpomoc žákům při výkladu a procvičování nové látky, intenzivní procvičování s žáky či kontrolu porozumění a aplikace získaných poznatků apod.),“ stojí v odůvodnění hodnocení didaktického testu z matematiky.
Pro ostatní předměty byla hranice 33 % zachována, avšak maturanti měli na vypracování testu o 10 minut déle než v předchozích letech.

U didaktického testu z českého jazyka a literatury byla čistá neúspěšnost pouhých 4,9 %, přičemž v minulém školním roce dosáhla 14,2 %. Tuto zkouško absolvovalo téměř 71 tisíc prvomaturantů.
Dobrovolnou zkoušku z matematiky si zvolilo 13 tisíc prvomaturantů a u didaktického testu pak neuspělo 16,8 % žáků. V loňském roce čistá neúspěšnost činila 17,6 %, takže i v matematice můžeme pozorovat lehké zlepšení výsledků. Horší výsledek byl pak zaznamenán u nepovinné zkoušky matematiky rozšiřující, kterou se rozhodlo absolvovat 2,8 tisíc studentů a 35 % z nich u ní pohořelo.
Zdá se, že maturanty letos nejvíce potrápil anglický jazyk, k němuž se přihlásilo na 55 tisíc studentů. Ačkoliv ještě v minulém roce v této zkoušce neuspělo pouze 5,1 % žáků, letos to bylo 6,7 %.
Didaktický test z německého jazyka si zvolilo 1,3 tisíc prvomaturantů a čistá neúspěšnost u zkoušky dosáhla 23,1 %. V minulém roce to pak bylo 26,6 %. Ke zkoušce z ruského jazyka se přihlásilo 707 žáků a neuspělo 9,9 % z nich a u zkoušek ze španělského jazyka neuspělo 2,4 % konajících prvomaturantů. Ve zkoušce z francouzského jazyka uspělo všech 82 konajících žáků.