Snímky pacientů budou doplněny o hesla jako „uvěřil dezinformacím“ nebo „měl svou pravdu“.
Pandemie koronaviru sílí a mnozí si jsou vědomi toho, že tím jediným, co nás může zachránit, je očkování. Očkovat se v Česku začalo již v prosinci roku 2020, ale vláda až do dnešního dne neměla žádnou pořádnou kampaň, která by občany k vakcinaci přesvědčila.
V současné chvíli je plně naočkováno pouze 6 136 362 lidí, tedy jen zhruba 57,3 % obyvatel. Ministerstvo zdravotnictví proto představilo novou kampaň, která je podle premiéra Babiše (ANO) „brutální“, informuje iRozhlas.
„Brutální“ kampaň startuje v úterý. Celou republiku by měly zaplavit reálné snímky z nemocnic, na kterých jsou lidé připojeni na přístroje či plicní ventilaci. Mezi fotografiemi nebudou chybět ani obrázky zemřelých, jimž zdravotníci na tělo píší datum a čas úmrtí. Vláda tak sází na to, že nejlepší motivací je strach.
„Vybírali jsme z několika stovek fotografií, používat budeme asi 12 z nich. Kampaň bude v tištěných médiích, na sociálních sítích a počítáme se zásahem i v online médiích,“ okomentoval kampaň mluvčí ministerstva zdravotnictví Daniel Köppl.
Kromě fotek a plakátů se v rámci kampaně budou vysílat i televizní a rozhlasové spoty. Vláda bude spolupracovat i s Facebookem. „Je to primárně financované z druhých 50 milionů, které nám na podporu očkování proti koronaviru dala v průběhu léta vláda. Souběžně s tím se nám podařilo domluvit spolupráci se společností Facebook a dalšími firmami. Část investic bude od nich,“ dodal Köppl.