Přestože se Česká republika podle testů mezinárodní vzdělávací organizace EF Education First umístila v kategorii „vysoká dovednost“, ze států ve střední Evropě se umístila nejhůře.
Češi jsou na tom s angličtinou nejhůře ze států střední Evropy. Vyplývá to ze statistiky mezinárodní vzdělávací společnosti EF Education First, která provedla výzkum založený na výsledcích testů EF English Proficiency Index. Česká republika se umístila na chvostu druhé nejvyšší dovednostní kategorie v Evropě před trojicí států Francie, Španělsko a Itálie, o místo před ní se umístili Lotyši. Nejlépe jsou na tom ze států Visegrádské čtyřky Poláci.
Mezinárodní studie EF English Proficiency Index zkoumá plynnost a dovednosti v anglickém jazyce na 2 milionech osob ze 110 zemí světa, kde se oficiálně nemluví anglicky. Průměrný věk člověka, který test podstoupil, byl 26 let, 96 procent účastníků bylo mladších 60 let. Výzkumu se zúčastnilo 53 procent žen a 47 procent mužů.