Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Tento článek je sponzorovaný obsah společnosti Mattoni.
13. října 2023 v 16:00
Čas čtení 1:00
Sponzorovaný obsah

KVÍZ: Jsi prokrastinátor?

KVÍZ: Jsi prokrastinátor?
Zdroj: Unsplash / Magnet.me
ZAJÍMAVOSTI KVÍZ PRODUKTIVITA PROKRASTINACE
Uložit Uložené

Jsi doopravdy produktivní? Náš kvíz ti pomůže odhalit, jak moc podléháš prokrastinaci.

Zkus se zamyslet, kolikrát se při práci nebo při učení podíváš na mobil? Jak reaguješ, když zrovna pípne pračka, že dokončila program? Jak často se přistihneš, že děláš cokoliv, jen ne to, co je v danou chvíli opravdu důležité?

Prokrastinace občas dostihne každého z nás. Otázkou ale je, jestli tě neovládá už příliš. To se dozvíš v novém kvízu. A rovnou pro tebe máme tipy, jak s ní bojovat. Postarala se o ně psycholožka Barbara Šrámková Skeldalová.

  • Klíčový je kvalitní spánek. Během něj se do dlouhodobé paměti ukládají informace. 
  • Jez dostatek zeleniny a ovoce. Mozek podporují ořechy, avokádo nebo hořká čokoláda.
  • Najdi si pohyb, který tě baví, a zařaď do svého programu pravidelnou fyzickou aktivitu.
  • Přizpůsob si prostředí – ukliď, vypni si telefon a nenech se ničím rušit.
  • Sestav si časový harmonogram a dodržuj ho. Nezapomeň do něj zahrnout odpočinek.
  • Trénuj mozek křížovkami, sudoku, čtením, kreslením a dalšími kreativními činnostmi.
  • Pij hodně čisté vody, zelený čaj či minerální vody obsahující vitamíny a minerály, které podporují správnou funkci nervového systému. Vyzkoušej novou Magnesia Focus s obsahem thiaminu a biotinu – látek na podporu činnosti nervové soustavy. Obsahuje také niacin, který pomáhá snižovat míru únavy a vyčerpání. K podpoře spánku, paměti a soustředění přispívá ženšen, zinek pak podporuje imunitní systém a vývoj. Nechybí v ní ani přírodní hořčík. Naopak tam nenajdeš umělá barviva, sladidla ani konzervanty. Můžeš si ji vychutnat s příchutí maracuji či meruňky.
ochutnej novou magnesia focus

Teď už víš, jak s prokrastinací zatočit. Zbývá už jen zjistit, jestli je to tvůj problém. Vrhni se na to!

Kvíz
KVÍZ: Jsi prokrastinátor?
Kolik hodin denně strávíš u obrazovky mobilu? (Statistiky najdeš v nastavení telefonu.)
Zdroj: Pexels.com
110
Kolik hodin denně strávíš u obrazovky mobilu? (Statistiky najdeš v nastavení telefonu.)
Maximálně 1,5 hodiny
1,5 hodiny – 3 hodiny
Více než 3 hodiny denně
Přijde ti notifikace, že na Netflixu vyšel nový díl tvého oblíbeného seriálu. Co uděláš?
Zdroj: Unsplash / Mollie Sivaram
210
Přijde ti notifikace, že na Netflixu vyšel nový díl tvého oblíbeného seriálu. Co uděláš?
Nic, tohle mě nechává v klidu. Prostě se na něj podívám, až budu mít volno.
Musím hned vědět, co se tam bude dít. Ani nedokončím rozdělanou práci a jdu se na to podívat.
Láká mě to, ale napřed dokončím, co mám rozdělané. Pak si dám pauzičku u seriálu a zbytek úkolů dodělám později.
V kolik ráno vstáváš, když máš volný den a nemusíš do práce ani do školy?
Zdroj: Pexels/Pixabay
310
V kolik ráno vstáváš, když máš volný den a nemusíš do práce ani do školy?
Kolem 6. nebo 7. hodiny. I o víkendech vstávám brzy.
Pospím si tak do 8–9 hodin.
Před půl desátou rozhodně nevstávám. Mám volno, tak se chci vyspat.
Kdy nakupuješ vánoční dárky?
Zdroj: Unsplash/Joshua Lam/volně k užítí
410
Kdy nakupuješ vánoční dárky?
Pár dní před Štědrým dnem a pak se stresuju, jestli mi dárky stihnou dojít.
Průběžně během celého roku. Když narazím na něco, co by se mohlo líbit kamarádovi nebo členovi rodiny, rovnou to koupím.
Začínám tak v polovině listopadu a průběžně do Vánoc dokupuju. Nijak to nehrotím, ale zase to nechci nechávat na poslední chvíli a prodírat se plnými nákupáky.
Úkoly odevzdáváš:
Zdroj: Pexels/Andrea Piacquadio
510
Úkoly odevzdáváš:
Vždycky s předstihem.
Zásadně po deadlinu.
Včas, ale deadline už mi dýchá na krk.
Jak vypadá plánování tvojí dovolené?
Zdroj: Unsplash/Marco López/volně k použití
610
Jak vypadá plánování tvojí dovolené?
Koupím letenky a ubytování, abych měl*a kde spát, a zbytek vyřeším na místě. Program si upravuju podle toho, na co mám zrovna náladu.
Skoro nic neplánuju. Před odjezdem na letiště hodím do batohu pár základních věcí a můžu vyrazit.
Ať letím s kýmkoliv, jsem ten člověk, který všechno přesně naplánuje. Baví mě vymýšlet výlety a vytvářet itineráře. Sbaleno mám už týden předem.
Jak dlouho ti obvykle trvá, než odepíšeš na zprávu?
Zdroj: Unsplash/Alex Suprun
710
Jak dlouho ti obvykle trvá, než odepíšeš na zprávu?
Záleží na tom, o co se jedná. Na důležité věci odpovídám okamžitě, ostatní klidně odložím, když mám zrovna práci. Ale odepíšu ještě v ten den.
Na urgentní věci odpovídám rychle, na další tak do 3 dnů.
Stává se mi, že si zprávu přečtu a pak na ni zapomenu. Občas neodpovím i týden nebo déle.
Které tvrzení na tebe nejvíce sedí?
Zdroj: Unsplash / Saulo Mohana
810
Které tvrzení na tebe nejvíce sedí?
Jsem všude s předstihem. Řídím se heslem, že radši o 15 minut dřív než o 5 minut později.
Často chodím pozdě o více než 15 minut. Prostě mi do toho vždycky něco vleze.
Většinou chodím přesně na čas. Občas se mi nezadaří a doběhnu někam později, ale maximálně o pár minutek a není to časté.
Zapisuješ si někam svoje úkoly a události?
Zdroj: Unsplash/Estée Janssens
910
Zapisuješ si někam svoje úkoly a události?
Používám klasický papírový diář nebo to-do listy.
Vyhovuje mi elektronický kalendář, kam si můžu přesouvat položky a barevně je rozlišovat.
Nepoužívám nic, pamatuju si to.
Ráno otevřeš počítač a zjistíš, že se na tebe navalila spousta úkolů. Co uděláš?
Zdroj: Pexels/Andrea Piacquadio
1010
Ráno otevřeš počítač a zjistíš, že se na tebe navalila spousta úkolů. Co uděláš?
Zase ho zavřu a jdu si pro kafe, abych to vydýchal*a.
Seřadím si úkoly podle priorit a pustím se do toho nejdůležitějšího.
Zkusím zjistit, jestli by se některá věc nedala přesunout na jiný den. Když to nepůjde, pustím se do práce.
Vyhodnotit kvíz
Domů
Sdílet
Diskuse