Bugatti už pilně pracuje na novém superautě. Nový Chiron má převzít od Veyronu titul nejrychlejšího auta na světě.
Informace ohledně nástupce slavného Veyronu byly donedávna vskutku strohé, až žádné. Důvodem byla skutečnost, že samotné Bugatti nechtělo budoucí plány a představy blíže specifikovat, dokonce nechtělo začít ani žádný nový vývoj a testování, pokud neprodají poslední exemplář současného modelu. To se však odstupem času už stalo, neboť krátce před letošním autosalonem v Ženevě jsme poslední 450. Veyron poznali a krátce na to, jsme ho na onom veletrhu mohli vidět i naživo, protože značka ho tam fyzicky vystavila před následným předáním majiteli. Ledy se tedy pohnuly, a tak práce kolem nástupce začala, respektive, momentálně je již v plném proudu.
Jak již zaznělo vícekrát, nové superauto od Bugatti pravděpodobně ponese název Chiron, v této chvíli je však toto označení spojováno jen s pracovním názvem testovaných prototypů. Ty se ukryté pod karoserií starého Bugatti Veyron odstupem času už ukázaly i na slavném Nürburgringu, nedávno se dokonce nástupce nejrychlejšího auta světa (dosud je oficiálním držitelem rekordu) podařilo zachytit i na veřejných komunikacích. A to rovnou dva exempláře netradičního vzhledu v konvoji spolu s vrcholnou verzí Veyronu, Super Sport WRC a hybridním BMW i8, které se na místě ocitlo pravděpodobně pouze náhodou. Koncern VW si od nástupce slibuje hodně a navzdory několika konkurentům na rekord maximální rychlosti zejména ze strany švédského Koenigsegg si Bugatti plánuje udržet své postavení. K tomu by měla novému modelu dopomoci i hybridní technologie a po dekádě rekordního Veyronu nastavit tak novou laťku ve světě hypersportů.
Chiron má být pochopitelně ještě lepším a i když si možná řeknete, že v dané třídě se v současné době toho hodně zlepšovat ani nedá, plány automobilky mluví jinou řečí. Nástupce má po stránce výkonu totiž překonat 1500 koní a 1500 N.m., přičemž jeho základ zůstane v podstatě nezměněný. Downsizing se v žádném případě nepřipouští, naopak, o pohon se bude nadále starat obrovská W16ka. Šestnáctiválci by však ale měli sekundovat elektrické turbodmychadla, navíc stále není oficiálně vyvrácena fáma, podle níž by teoreticky mohlo jít o plug-in hybrid, i když tato možnost je poměrně nereálná. Cílem Bugatti je ale dosáhnout akceleraci na stovku za přibližně 2 sekundy, zatímco maximálka by měla přesáhnout hodnotu 460 km/h. Navíc, kombinovaná spotřeba při běžném používání by měla klesnout pod 20 l/100 km.
Nad vzhledem stále visí velký otazník, na druhou stranu, protože víme, že opět bude ve věci mohutný agregát, který si říká o velké místo pod plechy, na míle vzdálený design od toho nynějšího čekat nemůžeme. Jako-takovou vizi nám nabízí několik počítačových designérů, pod rendery níže se nově podepsal Evren Milano. Italský počítačový virtuóz naznačuje možnou podobu prostřednictvím poměrně futuristických tvarů. Do jaké míry budou reálné se dozvíme nejdříve příští rok, kdy je předběžně naplánováno postupné odhalování.