Avizované přejmenování dosavadního modelu C 450 AMG Sport nabývá platnosti s příchodem karosářské verze kupé.
Mercedes-Benz se sice novým označením modelů snaží docílit lepší přehlednost ve svém stále širším portfoliu, v jistých směrech se však nemůžeme ubránit spíše opačnému efektu. Změny v modelové struktuře a hierarchii značky s třícípou hvězdou ve znaku ovlivnily především modely začínající písmeny GL, tedy nové GLC, GLE, GLS, mezi které se skutečně vnesla patřičná příbuznost s tabulkou velikostí kategorií a pořádek, konkrétně vrcholná "neAMG" verze s označením 450 AMG Sport však vyvolaly trochu zmatek, zejména v případě třídy C. Její úloha je přitom jasná - vznik jakéhosi milníku mezi klasickými provedeními a vrcholnou verzí AMG, čili abych byl přesný, mezi modely C 400 a C 63. Přímý konkurent vozidel jako Audi S4 či BMW 340i se však brzy do roka a do dne dočká přejmenování.
O tom, že verze C 450 AMG Sport dostane plnohodnotný, "áemgéčkový" název Mercedes-AMG se mluvilo už zhruba před měsícem a autosalon v Ženevě za několik dní nakonec tyto spekulace přece jen potvrdí. Ke změně názvosloví přitom nedojde jen tak, nakolik kompetentní ze Stuttgartu a Affalterbachu tyto změny odprezentují na úplné novince, a to u příležitosti představení verze C 450 AMG Sport Coupé Mercedes-AMG C 43 Coupé. Karosářská verze kupé totiž v rámci této sportovní série chyběla, a tak právě ona bude tím odrazovým můstkem, od kterého se bude datovat nové označení dosavadních 450. A o co tedy jde?
Podstatou 43ky bude perfektní přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 270 kW / 367 koní a točivým momentem 520 Nm. Standardně jsou poháněna všechna čtyři kola, čili i toto "baby" AMG bude mít výhradně 4Matic, což je jedna z domén oproti nekompromisní 63ce s V8čkou, která je k dispozici pro změnu pouze se zadním pohonem. Síla je přenášena přes špičkový, nově až devítistupňový automat 9G-Tronic, díky čemuž kupéčko dokáže akcelerovat na stovku jen za 4,7 sekundy, což je mimochodem o 0,2 s méně, než 367koňový sedan, resp. kombi. Samozřejmě, maximální rychlost je i tentokrát omezena na tradičních 250 km/h. Navenek verzi C 43 Coupé poznáme podle AMG paketu, který je pro 43 standardem. Jedním z hlavních poznávacích znaků je ale maska s diamantovým efektem a difuzor, kde se od klasického sportovního balíčku nacházejí dvě rozdělené koncovky výfuků vydávající uchu lahodící zvuk! Nechybí několik plaket či do černa lakovaná zpětná zrcátka a decentní odrazová lišta na víku zavazadlového kufru. Nového nastavení se nepochybně dočkal i podvozek a brzdy, které dovolí podstatně sportovnější jízdu. Uvnitř do očí bijí sportovní sedačky, červené prošívání, karbonové nebo pravé dřevěné dekory, no a v neposlední řadě volant se zploštělým spodkem a aplikací Alcantary.