První velký řetězec přichází s důležitou a radikální změnou.
Řetězec Lidl, o němž se v poslední době mluvilo zejména v souvislostech s černým modelem na jednom z jejich letáků, se rozhodl, že od března bude směřovat k ekologičtějším zítřkům. V České republice momentálně provozuje 233 prodejen a od března chce v každé z nich zcela zastavit prodej jednorázových igelitových tašek. Připojí se tak k trendu, který již proběhl v jeho obchodních domech v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Řetězec, který na rozdíl od dalších magnátů na trhu igelitky nikdy nenabízel zdarma, udělal další krok napřed a jejich distribuci zcela zastaví od příštího měsíce. Podle jejich propočtů tak našemu životnímu prostředí uleví od neuvěřitelného počtu cca 27 milionů igelitek. Nově bude Lidl nabízet malou a velkou papírovou tašku za 3 a 5 korun a tašku z reycklovatelného materiálu, která se však dá používat permanentně, za 30 korun.
Igelitové jednorázovky jsou velkým zdrojem odpadu. Přitom se nabízí snadné řešení. Používat jednu igelitku opakovaně nebo si zvolit alternativní, papírovou, kterou lze recyklovat nebo která se rozloží. Co se týče konkurence, například Tesco ve svém internetovém obchodě nabízí zákazníkům, zda chtějí zboží doručit s igelitkou či bez ní. Něco do mlýna se snaží přisypat i politici, kteří chtějí k roku 2018 plošně zakázat rozdávání lehkých igelitových tašek zdarma. To je však praktika, která se především u velkých řetězců už delší dobu nepoužívá a účtují si symbolickou korunku nebo dvě. Opatření, na které přistoupil Lidl, je jistě správným a logickým krokem k ekologičtější budoucnosti. Držíme palce a doufáme, že další řetězce nezůstanou pozadu.