Xenofobní zákazníci vzali facebookou stránku obchodního domu útokem.
Jeden jediný leták dokázal v posledních hodinách způsobit na českém internetu absurdní pozdvižení. Obchodní řetězec Lidl se totiž odhodlal k odvážnému kroku a k propagaci nové kolekce oblečení se rozhodl využít černocha. Nápad s využitím muže tmavé pleti se však znelíbil desítkám Čechů, kteří začali zasypávat Facebook obchodníka rasistickými hesly. Veřejné výhružky jsou plné vulgarit a opakovaných upozornění, že v Lidlu už dotyční nebudou nakupovat, a přestože jim to zřejmě vydrží jen do příštích slev, řetězec si za svým propagačním materiálem stojí a svým zákazníkům připomíná důležitost tolerance.
Co způsobí jedna fotka.
— Filip Horký (@FilipHorky) 3 January 2017
Zdroj: FB příspěvek “Proti projevům nenávisti”. pic.twitter.com/E01UUbnLE6
Německý obchodní řetězec si za tento přístup k věci vysloužil na druhé straně i řadu pochvalných reakci a sám se k absurdní rasistické smršti vyjádřil následovně: „Milí zákazníci, vzhledem ke skutečnosti, že Česká republika je součástí Evropy, ve které žijí lidé různých národností i různé barvy pleti, považujeme modelky a modely v našich reklamních letácích za naprosto v pořádku.“ Přehnané reakce zákazníků, kteří doteď vesele nakupovali potraviny dovážené z ciziny tak působí spíše jako parodie samy na sebe, a tak bylo jen otázkou času, kdy si z nich začnou střílet internetoví trollové.