Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
29. července 2017 10:45
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Limuzína všech limuzín přichází v nejnovější podobě. Rolls-Royce představuje nový Phantom!

TECH
Uložit Uložené

Oázu luxusu a přepychu poznáváme v 8. pokračování.

Existuje mnoho luxusních až ultra-luxusních limuzín na trhu, ale jen jedna je (minimálně statusem) na pomyslném vrcholu. Rolls-Royce. Pokud se totiž řekne Phantom, okamžitě se bavíme o absolutním stropu, nebo chcete-li, o oáze luxusu, majestátnosti, okázalosti, přepychu. Naloženou sedmičku či „esko“ si totiž v současnosti může koupit opravdu „kdokoliv“, na model značky Rolls-Royce dosáhne jen elita. Není proto divu, že kolem nové, v pořadí již 8. generace limuzíny Phantom, byl před samotným odhalením obrovský rozruch, a to i přesto, že jde o auto, jaké si dovolí koupit doslova zanedbatelné minimum lidí na světě. Nové pokračování však přichází a zde jsou jeho největší přednosti a inovace. Jak se předpokládalo, i osmý fantom si nadále zachovává svůj pověstný design, nechybí masivní, ještě o něco vyšší maska – soška Spirit of Ecstasy je o cca 12 mm výše, ale i dvoubarevné ladění karoserie či zadní část, jejíž linie schválně padá, čímž má připomínat jachty.

Limuzína všech limuzín přichází v nejnovější podobě. Rolls-Royce představuje nový Phantom!
Zdroj: www.press.rolls-roycemotorcars.com

Rozměrově je novinka paradoxně o 77 milimetrů kratší, přesto však nadále na délku měří úctyhodných 5 762 mm, respektive, v případě prodloužené varianty až 5 962 mm. Zároveň je karoserie širší o 29 mm (2 018 mm) a vyšší o 8 mm (1 646 mm). Vskutku zajímavý je údaj o hmotnosti, protože krátká varianta váží 2 625 kilogramů, v případě EWB s posádkou na palubě se bavíme v rovině přibližně 3 tun. Nový Phantom je tak o přibližně 75 kg těžší, a to i přes přítomnost odlehčené platformy a úbytku rozměrů do délky. Britové však hlásají, že Phantom se může pyšnit nejvyšší tuhostí karosérie na světě, což zatím nebylo nijak přesnými údaji podložené, víme jen, že v porovnání s předchůdcem je novinka až o 30 procent tužší, za což může celohliníková architektura a nová technologie svařování a lepení karoserie.

Limuzína všech limuzín přichází v nejnovější podobě. Rolls-Royce představuje nový Phantom!
Zdroj: www.press.rolls-roycemotorcars.com

Všimnout si přitom musíme i předních světlometů, které se chlubí laserovou technologií a „dostřelem“ přes 600 metrů. Samozřejmě, pod kapotou netrůní nic jiného než kultovní 6,75litrový dvanáctiválec, po novém mu však už sekunduje dvojice turbodmychadel. Ve výsledku se tak bavíme o výkonu 420 kW/571 koní a 900 Nm. Akcelerace na stovku tomuto kolosu za přítomnosti špičkové 8stupňové automatické převodovky přitom zabere jen 5,3 sekundy, maximálka je na úrovní 250 km/h.

I když se Rolls-Royce poslední léta záměrně stranil nasazení těch nejmodernějších technologii za účelem zamezení ztráty své jedinečnosti, tentokrát jsme svědky už i funkcí jako adaptivní tempomat, parkovací asistent se 4 kamerami či noční vidění. Řízena jsou přitom všechna čtyři kola (vpředu 21" a vzadu 22"), přičemž jednotlivé technologie a systémy si vyžádaly integraci 48V elektrického obvodu. Podle slov automobilky má jít o vůbec nejtišší automobil na světě – standardem jsou 6milimetrová dvouvrstvá skla, podlahu, strop a dveře tvoří dvojitá hliníková vrstva vyplněná pěnou a na palubě je více než 130 kilogramů izolace. Dokonce, technici ve spolupráci s firmou Continental přinášejí specifické pneumatiky, které snížily hluk o 9 dB.

Limuzína všech limuzín přichází v nejnovější podobě. Rolls-Royce představuje nový Phantom!
Zdroj: www.press.rolls-roycemotorcars.com

Přesuňme se do interiéru, který je podstatou věci. Není divu, že se o Phantomu mluví jako o kostele na kolech, protože i nová generace kombinuje majestátní exteriér a ještě pompéznější interiér. Pochopitelně, proti sobě otevírající se dveře nemohou chybět, novinkou je plně elektrické ovládání už i zvenčí. Vnitřek hýčká posádku prvotřídním zpracováním a použitými materiály, zmíníme plně klimatizovaná a vyhřívaná všechna sedadla, opěrky či volant. Zákazník může sáhnout po všelijakých dekorech a barevných kombinacích/provedeních kůže. Palubní desku tvoří průhledné sklo, za kterým dokonce najdeme nejen centrální displej, ale už i plně digitální budíky s 12,3" úhlopříčkou, i když žádnou přeplácanou grafiku nečekejte. Hříchem by bylo opomenout zadní salonek, kde se za příplatek mohou ocitnout křesla v lůžkové úpravě, no a nad hlavami dvojice vyvolených samozřejmě nechybí pověstný hvězdný strop. Individualizace tak opět nebude mít konce a nejednou se tak stane, že 10,5 milionu korun, což je přibližná „základní“ cena, bude jen odrazovým můstkem.

Domů
Sdílet
Diskuse