Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
2. září 2017 13:41
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nový luxusní Continental GT opět posílil, shodil na váze a hlavně nabral na kráse

TECH
Uložit Uložené

Nejrozšířenější Bentley přichází ve své třetí generaci.

Když se řekne luxusní Grand Tourer, asi každého jako první napadne Continental GT. Britské kupé skutečně asi nejpřesněji definuje danou kategorii, nebo pokud chcete segment, navíc jde i o jeho nejrozšířenějšího a nejúspěšnějšího zástupce. Roky však utíkají a není překvapením, že v plánu je nová, v pořadí třetí generace. Tu však poznáváme už nyní, tedy ještě před frankfurtským autosalonem, kde se má konat oficiální světová premiéra. Zajímavostí přitom je, že Bentley si na slavnostní odhalení vybralo stejný den jako koncernové Porsche, a tak jsme během několika hodin poznali najednou dva nejdůležitější modely dvou značek v rámci VW Group. Počáteční informace a špionážní fotografie ukázaly, že novinka se designově značně liší od předchůdce, i když populární Bentley si stále zachovává pověstný look. Třetí pokračování přichází s výrazně dynamičtějšími liniemi a současně nepůsobí tak těžkopádně, jak tomu bylo dosud.

Nový luxusní Continental GT opět posílil, shodil na váze a hlavně nabral na kráse
Zdroj: www.bentleymedia.com

Za nejvíce potěšující zprávu můžeme považovat skutečnost, že Britové opravdu nelhali a nové GT ve finále do velké míry opravdu vychází z předchozího konceptu EXP 10 Speed ​​6. Continental GT s pořadovým číslem tři přináší atraktivnější a zajímavější tvary, zároveň přitom vypadá spíše sportovně, ale stále si uchovává mnoho elegantních prvků. Na přední straně dominuje masivní maska ​​a dvojice světlometů různých rozměrů. O osvětlení se stará technologie Matrix-LED zabalená do efektního křišťálového skla. Boční silueta naznačuje dynamičtější potenciál, o čemž svědčí plynule klesající střecha, která přímo navazuje na zadní část. Tam se nachází mnohem užší zadní ledková světla a tradiční oválná dvojice koncovek výfuků.
 
Bentley hovoří o několika nových lacích, přičemž ve výsledku jich má automobilka nabídnout až 17. Pochopitelně pro nejnáročnější klientelu nebudou chybět individuální odstíny. O obutí se standardně budou starat 21" disky, za příplatek je však možné model osadit až dvaadvacítkami. Značnou progresí prošel následně i interiér, kde najdeme zcela novou palubní desku. Za novým 3ramenným volantem najdeme plně digitální budíky, střed palubní desky pak tvoří otočný panel s 12,3palcovým displejem infotainmentu. Jak uvádí samotná značka, Bentley Rotating Display je prvním otočným displejem, který lze plně zaklopit nebo vyklopit. Kokpit je samozřejmě spleť nejjemnějších (většinou ručně vyrobených) materiálů všech druhů barev. Jelikož se jedná o luxusní 2+2 gétéčko, na zadní straně už nejsou žádná sedadla pro další posádku.

Nový luxusní Continental GT opět posílil, shodil na váze a hlavně nabral na kráse
Zdroj: www.bentleymedia.com

Nemůžeme vynechat ani motorový prostor, kde trůní mohutná W12. Nová generace se však musí spoléhat na nově vyvinutý 6litrový agregát, který má za následek až 635 koní a 900 N.m. Parametry rychlosti hovoří o zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,7 sekundy, zatímco maximální rychlost je až 333 km/h. Jsou to bezpochyby úžasná čísla, zvláště když píšeme, že Continental GT váží 2244 kilogramů. Je víc než jisté, že dřív nebo později uvidíme ještě slabší a silnější verze. Mezigeneračně však došlo ke ztrátě asi 80 kilogramů. Přenos výkonu je zajištěn 8stupňovou dvouřadovou převodovkou, která zajišťuje rychlé a hladké řazení.
 
Zdaleka to přitom není všechno. Předchozí testy, zejména na slavném Nürburgringu, totiž ukázaly, že technici se zaměřili také na perfektní ladění podvozku. V důsledku toho je systém Dynamic Ride postaven na 48voltové síti, čili podvozku založeném na elektrických motorech. V jednoduchosti řečeno, elektromotory mají nastavovat polohu stabilizátorů tak, aby je v zatáčkách na vnějších kolech tlačily dolů, zatímco na vnitřních nahoru. To je významné odstranění naklápění těla, což je také naznačeno předchozími jízdami na Severní smyčce. Chytřejší budeme již brzy, protože nový Continental GT bude největším tehounem a vrcholem stánku Bentley na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Domů
Sdílet
Diskuse