Německý supermarket si pro zákazníky připravil překvapení.
Už dlouhá léta se mluví o tom, že populace včel neprožívá pozitivní období. Včely pomaličku začínají vymírat, a tak vznikají nejrůznější podpůrné projekty, jenže běžné obyvatelstvo reálný dopad včel neregistruje. Často si nedokážeme uvědomit, za čím vším, co doma používáme, stála kdysi práce včel, a tak německý Penny Market ve městě Hannover připravil před pár dny pro své zákazníky menší překvapení.
Na jeden den odstranil ze svých pultů každičký produkt, který svou prací umožnily vyrobit právě včely. Z obchodu zmizely například jablka, čokoláda či pečivo a lidé zpočátku nevěděli, co se to děje. Jak uvedl samotný obchod, dohromady zmizelo z pultů až 2500 produktů, takže více než polovina celkového sortimentu.
Tyskerene er opptatt av bienes betydning for vår eksistens på jorden. Penny Market viser det i et utsalg i Hannover; uten bier lite mat i hyllene. (Lunds bok om bier selger meget godt i Tyskland) pic.twitter.com/rk9SOmK7g8
— odd gisholt (@oddegutt) 16. května 2018
Experiment měl ještě výraznější účinek díky tomu, že Penny Market veřejnost o svém záměru předem neinformoval, a proto zákazníci museli věnovat sdělení o problémech s včelami zvýšenou pozornost. Právě podobné kampaně dokáží lidi přimět, aby se zamýšleli i nad dopadem lidské aktivity na přírodu a živočišnou říši, protože dokud se úhyn včel neprojeví na našem každodenním životě, nikdo ho nezačne brát vážně. Včely přitom často doplácejí na používání škodlivých chemikálií, ale i na každodenní znečišťování životního prostředí.