Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
10. června 2018 v 10:46
Čas čtení 0:00
Adam Smeták

Češi tráví u televize 3 hodiny a 38 minut denně. Ignorují stále více reklam

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

Průměrný Čech tak u televizního přijímače stráví přibližně 25 hodin týdně, 4,5 dne za měsíc a 55 dní za rok.

Češi patří ve sledování televize ke světovému průměru. Zatímco obyvatelé Spojených států denně u televizních pořadů prosedí téměř 5 hodin a Švédi něco málo přes 2 hodiny, tuzemští konzumenti stráví u televizního přijímače průměrně 3 hodiny a 38 minut denně. 

Vychází to z údajů společnosti Atmedia Czech, která se zaměřila na vlivy nástupu digitalizace. Dle jejich zjištění se Češi od první vlny digitalizace, jež proběhla v roce 2012, dívají na TV v průměru o 7 minut déle.

S přechodem z analogového na digitální vysílání nastoupil širší výběr z TV stanic, což roztříštilo publikum. Důkazem budiž fakt, že 80 % sledovanosti v roce 2012 obstarávalo osm stanic. Dnes se na dosažení stejného podílu musí skládat třináct stanic

Češi tráví u televize 3 hodiny a 38 minut denně. Ignorují stále více reklam
Zdroj: CC0 Creative Commons

Pro diváka je to výhoda, jelikož má větší výběr obsahu. V roce 2012 bylo na výběr 28 stanic, kdežto dnes je jich registrováno už 51. Problémy však nastávají pro zadavatele reklamy a televizní stanice.  

Od doby před šesti lety se totiž zdesetinásobil počet takzvaných nulových spotů. Tedy odvysílaných reklamních sekvencí, na které se nikdo nedíval. Zadavatelé za takové reklamy neplatí, a tak televizím klesají příjmy z reklam. 

Do budoucna se chystá další vlna digitalizace, která by měla trh ještě víc roztříštit, a tak budou majitelé televizních stanic pravděpodobně řešit další dramatický nárůst nulových spotů.

Kromě toho se předpokládá, že by v příštím roce měla poprvé nastat doba, kdy budou lidé více konzumovat on-line obsahy než sledovat televizi.

Přístroj, který v 60. letech minulého století převrátil mediální svět naruby, tak zřejmě čekají krušné časy.

Domů
Sdílet
Diskuse