Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
3. srpna 2018 15:52
Čas čtení 0:00
Adam Novosad

Britský Lidl začal prodávat pětikilové krabice nevzhledné zeleniny a ovoce. Jedna stojí 1,5 libry

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

Pilotní projekt funguje ve 122 obchodech ve Spojeném království.

Obchodní řetězec Lidl si uvědomuje svou pozici ve společnosti a jednotlivé problémy v ní vnímá velmi zodpovědně. Nejnovější nápad sice řetězec spustil zatím jen ve Spojeném království, ale pokud bude mimořádně úspěšný, možná by nemuselo být komplikované aplikovat ho i v Česku.

Lidl si uvědomil, že velké množství ovoce a zeleniny každý rok končí v kontejnerech a na smetišti, ač je ve skutečnosti jen trochu otlučené nebo odrané. Samotná chuť ani konzistence nemusela být vůbec špatná, a tak Lidl vymyslel kampaň Too Good To Waste a v nejbližších dnech ji bude testovat v 122 provozech po celém Spojeném království.

Princip akce je velmi jednoduchý. Mírně poškozené ovoce a zeleninu pracovníci naloží do kartonových krabic a nabídnou je zákazníkům 1,5 libry, což je zhruba 43 korun. Krabice bude vážit 5 kilogramů, takže za necelých padesát korun dostane zákazník hromadu produktů, které by jinak skončily v koši. Krabice se budou prodávat vždy od 8:00 do 10:00.

Prvotní reakce na sociálních sítích byly mimořádně pozitivní a Lidl slíbil, že pokud bude mít projekt úspěch, zřejmě ho standardně zavede ve všech pobočkách. Řetězec dokonce všechny neprodané krabice daruje charitám, ale nemyslíme si, že by byli zákazníci příliš vybíraví. Odhady hovoří o tom, že iniciativa by mohla ročně ušetřit až 10 tisíc tun potravinového odpadu.

Domů
Sdílet
Diskuse